Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هر کجای دنیا، مسلمانان رسیدن ماه مبارک رمضان را جشن می‌گیرند. از روز یکشنبه، سوم آوریل، صد‌ها میلیون مسلمان در سراسر جهان ماه رمضان، مقدس‌ترین ماه در تقویم اسلامی را آغاز کردند، اما برای فلسطینیانی که تحت اشغال رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند، جشن گرفتن این ماه با مشکلات بسیاری همراه است. مسلمانان فلسطین با آزار و اذیت مداوم، حملات و خشونت‌های وحشیانه از سوی نظامیان صهیونیست روز‌های ماه مبارک رمضان را می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه نظامیان صهیونیست با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، بیش از ۱۵۰ نفر را زخمی و حدود ۴۰۰ نفر را دستگیر کردند. این حمله با واکنش‌های بسیاری همراه بود و جنبش‌های فلسطینی و سران برخی کشور‌های عربی آن را محکوم کردند. دیروز و امروز نیز پلیس رژیم صهیونیستی به درگیری و تنش در مسجدالاقصی و مناطق اطراف آن ادامه داد که در این درگیری‌ها ۱۷ نفر زخمی و از این تعداد ۵ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

در پی افزایش درگیری ها، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از فلسطینی‌ها خواست برای دفاع از مسجدالاقصی به طرف این مسجد حرکت و با تنش آفرینی صهیونیست ها مقابله کنند. جوانان فلسطینی نیز از همه مردم این کشور خواستند تا به مسجدالاقصی بروند و تا زمان اتمام آنچه که «اعیاد پسح» نامیده می‌شود، در این مکان شریف معتکف شوند.

آغاز درگیری ها همزمان با سه رویداد مهم دینی

درگیری‌های فلسطینیان و نیرو‌های رژیم صهیونیستی در زمان حساسی رخ داده است. ماه مبارک رمضان امسال مصادف است با عید پسح (یک تعطیلات مهم یک هفته‌ای یهودیان) هفته مقدس مسیحیان، که در یکشنبه و روز عید پاک به اوج خود می‌رسد. انتظار می‌رود این تعطیلات ده‌ها هزار نفر را به شهر قدیمی قدس بیاورد که مکانی مقدس برای هر سه دین است.

از روز سیزدهم تا پانزدهم ماه مبارک رمضان به ایام البیض مشهور است و مسلمانان در این سه روز به مساجد رفته و معتکف می‌شوند. آغاز یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی با دومین روز ایام البیض همزمان شده بود. در دین یهود نیز از پانزدهم ماه نیسان تا هشت روز بعد، عید پسح نامیده می‌شود. این عید از دیروز (یکشنبه) آغاز شده و نیرو‌های اشغالگر قصد دارند به مدت یک هفته به مناسبت عید «پسح» به مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان تعرض کنند. 

صهیونیست‌ها در عید پسح آیین‌هایی از تورات را انجام می‌دهند و با آوردن «فطیر عید» به مسجد الاقصی، اقدام به همخوانی بخش‌هایی از «شموت» یا «سِفر خروج» می‌کنند که در آن به خروج بنی‌اسرائیل از مصر پرداخته شده است. همچنین گروهی از کاهنان با لباس سفید «توبه» برای انجام آیین‌های تورات در مسجدالاقصی وارد این مکان می‌شوند.

طبق آموزه‌های تورات، قربانی‌های عید پسح باید در شب این عید سر بریده شوند و خون آنها در نزدیکی قبه سلسله جاری شود. قبه‌ای که صهیونیست‌ها مدعی هستند به منظور پنهان کردن آثار «ذبحگاه توراتی» بنا شده است. احیای آیین قربانی از سوی صهیونیست‌ها برای تمام مسلمانان جهان چالشی بزرگ است که با حمایت مقامات  این رژیم انجام می‌شود.

هر سال نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان با یورش به مسجدالاقصی، قصد بیرون راندن فلسطینیان از این مکان مقدس را دارند. امسال رژیم صهیونیستی اعلام کرد ورود و خروج به مسجدالاقصی را آزادتر می‌کند، اما با یورش به نمازگزاران در روز جمعه و ادامه درگیری ها، کذب بودن این ادعا برای همگان روشن شد.

تشدید درگیری بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها در ماه رمضان

آغاز تنش و درگیری بین فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان، مربوط به امسال و سال قبل نیست و هر سال با شروع این ماه و خصوصا روز‌های منتهی به روز جهانی قدس، این درگیری‌ها افزایش پیدا می‌کند و نیرو‌های رژیم اشغالگر با یورش به مسجدالاقصی روزه داران را دستگیر یا به شهادت می‌رسانند.

سال گذشته و در ادامه درگیری‌ها بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، درگیری‌های خشونت باری بین فلسطینیان و پلیس این رژیم بر سر حکمی از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درباره بیرون راندن فلسطینیان از شیخ جراح، قدس شرقی درگرفت. این تنش‌ها از تاریخ ششم مه سال ۲۰۲۱ آغاز و ۴ روز بعد به جنگی تمام عیار تبدیل شد. این درگیری‌ها ۱۱ روز ادامه پیدا کرد و ساعت دو بامداد جمعه ۲۱ مه و شلیک حدود ۴۰۰۰ موشک از سوی گروه های مقاومت فلسطینی به سراسر اراضی اشغالی آتش بس اعلام شد. این درگیری‌ها که همزمان با شب قدر در ماه مبارک رمضان و روز پرچم در رژیم صهیونیستی آغاز شده بود، باعث زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر، که اکثر آنان غیرنظامیان فلسطینی بودند، شد.

در ماه رمضان سال ۲۰۱۴، رژیم اشغالگر دویست و هشتاد بمب روی شهر غزه و عمدتاً در مناطق مسکونی فرو ریخت و بیش از پانصد کودک را به شهادت رساند. در تمام ساعات شبانه روز، صدای بمب و موشک موسیقی متن زندگی مردم غزه بود.

از آن زمان، رژیم صهیونیستی به طور پیوسته تمام اشکال عبادت مسلمانان فلسطینی را سرکوب کرده است. سال گذشته، تل آویو نظارت خود را بر فلسطینی‌ها افزایش داد و از سربازان خود خواست فلسطینی‌ها را تحت نظر بگیرند. این سیاست با استقرار سربازان بیشتر در ایست‌های بازرسی نظامی و ممانعت از ورود بی‌دلیل فلسطینی‌ها، استفاده از ایست‌های بازرسی نظامی تشدید و مانع از دسترسی فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان شد. ورود فلسطینیان به این مکان مقدس با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، اما شهرک نشینان اجازه دارند بدون هیچ محدودیتی به این مکان بروند.

هدف رژیم صهیونیستی از آغاز درگیری با فلسطینیان

هدف از این خشونت‌ها سخت کردن زندگی فلسطینی‌ها است. حملات شبانه اسرائیل نیز در ماه رمضان هرسال تکرار می‌شود. نیرو‌های اشغالگر از سال ۱۹۶۷ حملات شبانه خود به شهر‌های فلسطینی را به این امید که خانواده‌ها را سرگردان کنند یا حرکت‌های آن‌ها را برای آزادی از بین ببرند، آغاز کردند. حملات شبانه در ماه رمضان متوقف نمی‌شود، چه در مسجدالاقصی و چه در مناطق مسکونی.

رژیم صهیونیستی هرسال در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام می‌کند که محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد و این رمضان را رمضان صلح می‌نامد. امسال هم رژیم صهیونیستی در نامه‌ای از ترکیه، اردن، مصر، قطر، امارات و دولت آمریکا خواست تا برای کاهش تنش‌ها در قدس و کرانه باختری در ماه مبارک رمضان تلاش کنند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم مدعی شده در صورتیکه فلسطینیان آرامش در ماه رمضان را حفظ کنند به آن‌ها تسهیلاتی از جمله اعطای مجوز کار در فلسطین اشغالی ارائه خواهد کرد. کابینه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده که در صورت حفظ آرامش، سن نمازگزارانی که اجازه دارند وارد مسجدالاقصی شوند، کاهش خواهد یافت.

اما حمله روز جمعه نیرو‌های امنیتی رژیم اشغالگر به نمازگزاران و معتکفین در مسجدالاقصی نقض ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات این رژیم بوده است. هدف تل آویو از این حملات را می‌توان قتل عام فلسطینیان و غصب این کشور دانست. این رژیم قصد دارد با تکرار این حملات و درگیری خصوصا در ماه مبارک رمضان، مردم فلسطین را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد تا زودتر از مقاومت دست بکشند، اما  گروه ای مقاومت فلسطینی تاکید کردند که این موضوع خیال خامی است که از زمان اشغال فلسطین تاکنون در سر مقامات صهیونیست است .

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی جنبش حماس ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی بین فلسطینیان درگیری ها ماه رمضان صهیونیست ها فلسطینی ها عید پسح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی نظامی اشغالگران صهیونیست در شهرک المناره در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مورد حمله راکتی و پهپادی قرار داده است.

به گزارش مشرق از رسانه های لبنانی، حزب الله در واکنش به حملات اشغالگران به مناطق غیرنظامی جنوب لبنان، نقاطی را در شمال سرزمین‌های اشغالی مورد حمله موشکی و پهپادی قرار داد.

حزب الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت های هدایت شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

این در حالی است که «شیخ نعیم قاسم» قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز تاکید کرد که تحقق آتش‌بس و توقف عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها، تنها با توقف تجاوز این رژیم به غزه میسر خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم افزود: توقف حملات ما و آتش‌بسی که شدت حملات و تمرکز روی غزه را بیشتر کند، خدمت به اسرائیل است.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: اینکه بخواهند ما را با جنگ تهدید کنند، درستی مقابله با اسرائیل را ثابت می‌کند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی