Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:38:05 GMT

ترافیک و ازدحام جمعیت مشکل اصلی باغملک در ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۴۸۰

ترافیک و ازدحام جمعیت مشکل اصلی باغملک در ایام نوروز

ایسنا/خوزستان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری باغملک گفت: در نظرسنجی حضوری مسافران نوروزی از نحوه برخورد و امکانات رفاهی رضایت داشتند اما علی‌رغم رضایت مهمانان نوروزی یک مشکل اصلی که منجر به ناراحتی مسافران در شهر شد ترافیک و ازدحام جمعیت بود که منجر به حادثه‌آفرینی و تصادف شده بود.

یونس شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: به علت جغرافیای محدود و بافت قدیمی در زیرساخت‌های شهر امکان عریض‌تر کردن خیابان‌ها وجود ندارد اما می‌توان با اجرای قوانینی برای محدود کردن ماشین‌های بومی و تک‌سرنشین حداقل در ایام نوروز این معضل را حل کرد تا مسافران بتوانند با خیال راحت رفت و آمد کنند و خاطرات خوبی از این شهر زیبا و دیدنی در ذهن خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هویتی که باغملک از لحاظ طبیعت‌گردی، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری دارد در نوروز امسال به علت کاهش بیماری کرونا و شرایط مناسب نسبت به سال‌های قبل شاهد حضور بی‌نظیر مسافران نوروزی بودیم.

شفیعی با بیان اینکه مکان‌هایی در باغملک به عنوان مکان‌های توریستی در حوزه گردشگری باستانی باغملک معروف‌اند گفت: در قلعه‌تل، منجنیق، روستای مال‌آقا و رباط که مکان‌های بی‌نظیر طبیعت‌گردی هستند برای رفاه حال مسافران و خدمات‌رسانی به آنها امکاناتی تدارک دیده شد.

او ادامه داد: برای ورودی شهر به خاطر امکاناتی که شهرداری در اطراف رودخانه ایجاد کرده بود ازدحام جمعیت بی‌سابقه‌ای را در پی داشت تا جایی که تردد شهروندان و مهمانان نوروزی از مناطق بومی بسیار دشوار شده بود و این ازدحام جمعیت تا روز ۱۳ فروردین همچنان ادامه داشت.

شفیعی اظهار کرد: از لحاظ خدمات‌رسانی به مسافران کارهایی از جمله برپایی اقامت‌گاه‌ها در اطراف شهر برای اسکان، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی، امکانات رفاهی و پذیرایی و موضوعاتی که نیاز مسافران نوروزی بود عملکرد شهرداری و اداره میراث فرهنگی بسیار خوب بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری باغملک استانی شهرستانها ازدحام جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل