Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز دوشنبه به صورت تلفنی با سیف الدین عبدالله، وزیر خارجه مالزی گفتگو کرد. هنیه، وزیر خارجه مالزی را در جریان تحولات جاری در مسجد الاقصی و حملات اشغالگران صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی و تلاش آنان برای قربانی کردن در داخل این مسجد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین به دفاع از مقدسات خود و امت ادامه می‌دهد. وی همچنین بر اهمیت مخالفت کشورهای اسلامی و عربی با تجاوزات اشغالگران صهیونیست و محکومیت تعرض به مقدسات فلسطین و تحرک فوری و سازنده برای توقف این تجاوزات تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مالزی هم ضمن تاکید بر حمایت کشورش از مبارزات ملت فلسطین در راستای دفاع از مسجد الاقصی و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نشست اخیر وزرای خارجه برخی کشورهای عربی با وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در النقب را مایه تأسف خواند.

سیف الدین عبدالله همچنین بر موضع تاریخی کشورش و حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد و متعهد به تحرک فوری همراه با تمامی طرف‌های ذی‌ربط جهت توقف تجاوزات اشغالگران در قدس و مسجد الاقصی شد.

کد خبر 5469957 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی فلسطین اوکراین رژیم صهیونیستی روسیه مسجدالاقصی عراق جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین قدس اشغالی ولودیمیر زلنسکی کرانه باختری پاکستان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • آمار شوکه‌کننده از تجاوزات اشغالگران به بخش کار و اقتصاد غزه
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم