Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@09:07:48 GMT

زلنسکی: آماده ۱۰ سال جنگ با روسیه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۷۲۳

زلنسکی: آماده ۱۰ سال جنگ با روسیه هستیم

رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد کشورش می‌تواند برای ۱۰ سال هم که شده با روسیه بجنگد، این در حالی است که زلنسکی تقریباً بطور روزانه از آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا درخواست ادامه کمک مالی و ارسال سلاح بیشتری برای جبران تسلیحات از دست رفته ارتش خود می‌کند.

به گزارش تسنیم، "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهوری اوکراین شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آمریکا، از آمادگی این کشور برای «مبارزه با روسیه برای مدت ۱۰ سال» خبر داده و گفت: «ما می‌توانیم ده سال با روسیه بجنگیم تا آنچه متعلق به ماست را پس بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌توانیم این مسیر را طی کنیم.»

زلنسکی در عین حال از کشور‌های غربی خواست تا به ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین سرعت ببخشند. وی افزود: «این تجهیزات امروز یا فردا مورد نیاز ماست، نه در عرض دو یا سه ماه آینده.»

زلنسکی همچنین با دعوت از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منظور سفر به اوکراین گفت: «خودتان بیایید اینجا و ببینید». دعوت زلنسکی از بایدن برای سفر به کی‌یف در حالی است که پیش از این جن ساکی سخنگوی کاخ سفید و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن سفر رئیس جمهور آمریکا به اوکراین در شرایط فعلی را بعید دانسته بودند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد که این کشور خواستار ۵۰ میلیارد دلار کمک مالی از سوی کشور‌های عضو گروه ۷ و صندوق بین‌المللی پول شده است.

در عین حال، مشاور رئیس جمهوری اوکراین یادآور شد که کی‌یف پیش از این پرسشنامه عضویت در اتحادیه اروپا را پر کرده است و اکنون مقامات بروکسل باید توصیه خود در خصوص پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را ارائه دهند. دفتر ریاست جمهوری اوکراین انتظار دارد که توصیه اتحادیه اروپا "مثبت" باشد و این کشور بتواند در آینده نزدیک به خانواده اروپا بپیوندد.

لازم به یادآوری است، این تصمیم بروکسل، یک اقدام سیاسی و در شرایط حمله نظامی روسیه به اوکراین اتخاذ شده است، چرا که پیش از این مقامات اروپایی بار‌ها اعلام کرده بودند که اوکراین ضوابط و شرایط عضویت در اتحادیه اروپا را ندارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اوکراین زلنسکی جمهوری اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت