Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: زنگ خطر نبود نیروی کار ماهر و متخصص تربیت شده برای اقتصاد و تجارت به صدا درآمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، مهدی رنگ‌رونا صبح امروز (29 فروردین‌ماه) در جلسه مشترک رئیس و هیئت رئیسه اتحادیه و هیئت رئیسه خانه کارگر استان با بیان اینکه ارتباط بین کارگر و تولید با جامعه کارفرمایان جدا نشدنی است، تصریح کرد: کار و کارگر و تولید و صادرات و در نهایت تجارت یک ارتباط چند سویه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها جامعه کارگری از اهمیت بالایی در تولید و تجارت و اقتصاد آن کشور برخوردار بوده و به بهترین شکل ممکن مقام جامعه کارگری را ارج می‌نهند، ابراز کرد: اتحادیه صادرکنندگان و مجموعه کارفرمایان و صادرکنندگان همواره در پی ایجاد یک ارتباط و تعامل خوب با جامعه کارگری هستند که در این راستا اتحادیه نیز آماده ایفای نقش خود به عنوان یک تشکل است.

رنگ‌رونا با اشاره به اینکه همان‌گونه که جامعه کارگری مشکلات خاص خود را دارد، کارفرمایان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیز مشکلات خاص خود را دارند، افزود: یکی از مشکلاتی که در آینده می‌تواند تولید و صادرات و تجارت ما را تهدید کند، نبود کارگران حرفه‌ای و نیروی کار دارای تخصص است که از این رو باید این مهم و تربیت نیروی کار مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه این موضوع دغدغه مهمی است که خانه کارگر می‌تواند در این زمینه با آموزش به جامعه کارگری نقش مهمی ایفا کند، گفت: تعامل دو سویه بین کارگر و کارفرما باید شکل گرفته و باید بتوان از ظرفیت‌های دو طرف در بحث تولید با کیفیت و در نهایت صادرات و تجارت و اقتصاد پویا استفاده کند.

عضو هیئت رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه محور اصلی صادرات، تولید با کیفیت است که آن نیز وابسته به جامعه کارگری و نیروی کار ماهر است، اظهار کرد: آموزش جامعه کارگری باید از سوی نهادهای ذی‌ربط برنامه‌ریزی شود؛ چرا که از اهمیت بسیار بالایی در تولید برخوردار است.

صمد علیپور ادامه داد: حضور کارگران متخصص و نیروی کار ماهر می‌تواند از هزینه‌های تولید کاسته و به سود یک مجموعه تولیدی و در نتیجه تولید، صادرات و اقتصاد یک کشور باشد.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه این تشکل به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های اقتصادی و بخش خصوصی است، ابراز کرد: خانه کارگر دارای خدمات رایگان، از جمله آموزش و خدمات رفاهی و غیره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان نیروی ماهر نیروی کار ماهر جامعه کارگری خانه کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است، وقتی ما در استراحت، رفاه، تفریح و گردش هستیم، کارگران درگیر مسائل و مشکلات و تنظیف شهری، عمران، ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها و زینت بخشی به شهر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، حسین پناهی در مراسم گرامیداشت روز کارگر که با حضور کارگران شهرداری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر به جد پیگیر ارج نهادن به ایام خاص همچون روز کارگر بوده و امروز شاهد ارج نهادن به مقام شامخ کارگر در مجموعه مدیریت شهری هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ضمن تشکر از شهردار ارومیه و معاونین وی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی کارگر افزود: ارزش دادن به ایام خاص همچون روز کارگر در واقع ارزش گذاشتن به پرسنل زحمتکش و تلاشگر شهرداری به ویژه قشر کارگری است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش در جمع قشر زحمتکش جامعه کارگری شهرداری گفت: مدیریت شهری باید به دنبال ایجاد فضای پر از صمیمیت، نشاط و شادابی برای پرسنل باشد و برگزاری مراسماتی همچون روز کارگر می‌تواند در انگیزه کاری پرسنل موثر واقع شود.

پناهی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه و در بحث رفاه پرسنل، توجه خاصی به پرسنل کارگری شهرداری ارومیه شده اما متاسفانه به دلایلی تا به امروز محقق نشده است و یکی از این دلایل مشکل قانونی بود که پیش آمده بود که امیدوارم پس از رفع این مشکل پاداش روز کارگر به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به قشر زحمتکش کارگری پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: توسعه، آبادانی شهرها و حتی مشارکت مردمی که شعار سال ۱۴۰۳ است به دستان زحمتکش جامعه کارگری اتفاق می‌افتد و باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و باید گفت که قشر زحمتکش کارگری شهرداری اعم از پارکبانان، پاکبانان، نیروهای سازمان عمران و… غیر قابل مقایسه با اقشار دیگر هستند و عمدتاً زمانی متحمل زحمت می‌شوند که ما در استراحت بوده و آنان در تلاش هستند.

پناهی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه جامعه زحمتکش کارگری خاطرنشان کرد: آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است، وقتی ما در استراحت، رفاه، تفریح و گردش هستیم، کارگران درگیر مسائل، مشکلات و تنظیف شهری، عمران، ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها و زینت بخشی به شهر هستند.

کد خبر 750383

دیگر خبرها

  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند