Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: با اجرای طرح ضیافت الهی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به همت مراکز افق بقاع متبرکه و خیرین در استان توزیع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام سیدحامد میرحسینی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در استان گیلان اظهار داشت: از 14 فروردین طرح ضیافت الهی در 350 بقعه متبرکه استان گیلان آغاز شد تا 13 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به همکاری 31 مبلغ اعزامی و 119 مبلغ بومی با اوقاف گیلان برای اجرای طرح ضیافت الهی با اوقاف گیلان گفت: 31 مبلغ از حوزه علمیه قم نیز به جهت تبلیغ دین اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تبلیغ احکام اسلامی، مشاوره خانواده، تبیین مسائل اجتماعی و سیاسی روز و تفسیر قرآن نیز از دیگر مأموریت‌های این 31 مبلغ بود افزود: همچنین خیمه‌های معرفت و برنامه وعظ و مناجات‌خوانی در کنار نماز جماعت در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود. 

فرمانده سپاه استان گیلان: 23 هزار گیلانی کم‌برخوردار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتندیازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان با معرفی برگزیدگان به کارش پایان دادامام جمعه رشت: بودجه‌ گیلان به دور از تبعیض در سراسر استان توزیع شود

میرحسینی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص 9 شهرستان در طرح ضیافت الهی امسال افزود: غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره با حضور روحانی متخصص از برنامه‌های این خیمه‌ها است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه این غرفه‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان پس از نماز مغرب و عشا فعال هستند ابراز داشت: علاوه بر این موارد فعالیت‌های قرآنی نیز از برجسته‌ترین فعالیت‌های طرح ضیافت الهی است.

وی با بیان اینکه 102 کرسی تفسیر قرآن با بهره‌گیری از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه استان در حال انجام است گفت: دو مفسر خبره  قرآن کریم در آستان سیدمحمد آخوندمزار آستانه اشرفیه و آقا سیدمهدی صومعه‌سرا به تفسیر قرآن می‌پردازند.

میرحسینی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم و جلسات ترتیل‌خوانی مانند سال‌های گذشته قبل از شیوع کرونا در بیش از 70 بقعه متبرکه گیلان افزود: دوازدهم هر ماه طرح قرار دوازدهم و توزیع بسته‌های معیشتی در بقاع متبرکه استان گیلان نیز اجرا می‌شود.

وی از توزیع 2 هزار و 600 بسته معیشتی با اجرای این طرح 12 فروردین امسال در بقاع استان خبر داد و گفت: به همت مراکز افق بقاع متبرکه با کمک خیرین، مشارکت مهدی یاوران و گروه‌های جهادی و از محل عواید موقوفات از 12 اسفند 1400 تا 12 فروردین امسال 6 هزار بسته معیشتی توزیع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه گیلان افزود: با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم شب‌های قدر در بیشتر بقاع متبرکه و به طور ویژه در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • توزیع تخم نوغان در گیلان