Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان به دنبال انتشار خبر ایسنا در گفت و گو با نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تیتر "بازار دارو دچار رها شدگی شده است "مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به این خبر جوابیه ای را به این خبرگزاری ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، در این جوابیه آمده است؛

" قاچاق معکوس از عواقب ارز ترجیحی است و این موضوع بدیهی است وقتی یک دارویی با یک دهم قیمت واقعی به فروش برسد، قطعا انگیزه قاچاق فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه فقط دارو، هر کالایی اگر یارانه‌ای به فروش برسد، انگیزه قاچاق فراهم می‌شود. ارز ترجیحی تنها دلیل قاچاق معکوس است و شاید بخش اعظم فساد در حوزه دارو، مرتبط با ارز ترجیحی است.

اصلاح  قیمت دارو طبیعی است، زیرا مولفه های زیادی بر قیمت دارو تاثیر دارند، پس در نتیجه، محصول نهایی نیز متاثر می شود، سازمان های بیمه گر و صنعت بیمه در تمام دنیا وظیفه دارند که این هزینه ها را پوشش دهند.  سازمان های بیمه گر کشور ما هم اگر  به درستی نقش خود را ایفا کنند و اگر همزمان با تغییر نرخ دارو، تجهیزات و خدمات، پوشش کاملی بدهند، قطعا بیماران با رنج بسیار کمتری مواجه می شوند.

دارو همیشه اصلاح قیمت داشته است، اما باید توجه داشت که این اصلاح قیمت از تورم جامعه و افزایش نرخ سایر اقلام اساسی بسیار پایین‌تر است. همچنین در صورتیکه سازمان‌های بیمه‌گر با برنامه‌ریزی و اقدامات موثرتر و عمل به وظایفی که قانون برایشان پیش‌بینی کرده است قادر هستند فشار ناشی از اصلاح قیمت ها بر بیماران را کاهش دهند."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها بازار دارویی ارز ترجیحی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث