Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:19:26 GMT

کردستان ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۹۲۹

کردستان ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری در کشور را دارد

به‌ گزارش ایرنا، علی‌اکبر عبدالملکی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع گردشگری شاسوار، عمارت مسعود و اقامتگاه سنتی سیمین شهر سنندج که با همراهی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان انجام شد، اظهار داشت: کردستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصربفرد گردشگری و تاریخی بسیاری است که باید از این قابلیت‌ها برای رونق صنعت گردشگری منطقه بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقویت زیرساخت‌ها و دستیابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و شهری و همچنین توانمندسازی فعالان این حوزه برای جذب گردشگر در سطح ملی و بین‌المللی است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی و ایجاد زمینه مناسب برای رونق گردشگری پایدار با توجه به پتانسیل های موجود، اتاق بازرگانی می‌تواند در این هدف تاثیرگذار باشد و همکاری های لازم را نیز انجام خواهد داد.


توسعه اقامتگاه‌های سنتی زیربنای رونق گردشگری شهری در کردستان

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در این بازدید یکی از زیرساخت‌های رونق گردشگری شهری را توسعه اقامتگاه‌های سنتی عنوان کرد و گفت: اقامتگاه‌های سنتی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی این استان و ظرفیت‌ بزرگ توسعه گردشگری منطقه به‌شمار می‌رود.

یعقوب گویلیان افزود: طی چند سال اخیر راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم ‌گردی در روستاهای استان جهش قابل توجهی داشته است و هم‌ اکنون به موازات افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بحث اقامتگاه‌های سنتی را در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه‌ حضور کم‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز امسال در استان بارقه‌های امید را در دل فعالان این حوزه زنده کرد، یادآور شد: این اداره‌ کل در تلاش است با تدوین برنامه‌ای مدون گام‌های موثری را در راستای تقویت ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان بردارد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

برچسب‌ها گردشگری کردستان اتاق بازرگانی ایران سنندج میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان اتاق بازرگانی ایران گردشگری کردستان اتاق بازرگانی ایران سنندج میراث فرهنگی اقامتگاه های سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست