Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:03:36 GMT

خوزستان رتبه نخست در صدور پروانه عبور ترافیکی را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۱۰۸۷

خوزستان رتبه نخست در صدور پروانه عبور ترافیکی را کسب کرد

فواد غزیعلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به برخورداری استان از ظرفیت‌هایی همچون نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، کشاورزی، کارخانجات فولاد، صنایع جانبی نیشکر و... ، بخش حمل و نقل خوزستان دارای رتبه دوم کشوری است که سالانه حدود ۴۶ میلیون تن کالا از این استان جابه‌جا می شود.
وی افزود: بندر امام خمینی(ره)، به عنوان بزرگ ترین بندر فله بَر کشور با ورود روزانه حدود سه هزار کامیون برای جابه‌جایی کالا به ویژه کالاهای اساسی، جایگاه ویژه‌ای دارد و پارسال بیش از ۱۷ میلیون تن کالاهای اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور جابه‌جا شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۳۳ درصدی را در میزان وزن و رشد ۳۵ درصدی در تعداد کامیون را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: وجود ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه نیز اهمیت خوزستان را در بخش حمل و نقل بیشتر کرده است.
غزیعلی بیان کرد: در بخش جابه جایی مسافر، سالانه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی خوزستان جابه‌جا می‌شوند.
وی گفت:خوزستان در حوزه راه با برخورداری از ۲ هزار و۶۰۰ کیلومتر راه اصلی، رتبه نخست کشور را دارد و در مجموع با بیش از ۱۸ هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی، فرعی و روستایی رتبه چهار کشور را داراست.

غزیعلی بیان کرد:پارسال در بخش کالا ۳۱۵ مورد و در بخش مسافر ۷۵ مورد رسیدگی به تخلفات ثبت و به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع و احکامی همچون تعطیلی، جریمه نقدی و تذکر صادر شد.

خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه است که از این میزان ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها کالاهای اساسی بندرامام خمینی خوزستان شلمچه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالاهای اساسی بندرامام خمینی خوزستان کالاهای اساسی بندرامام خمینی خوزستان شلمچه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اهواز کیلومتر راه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب کاغذی و قدیمی در استان خبر داد.

محمد رحمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ صدور شناسه های یکتا در درگاه ملی مجوزها آغاز شد و از آن زمان تا کنون برای همه کسب و کارها شناسه یکتا صادر می شود تا مجوزهای کاغذی و قدیمی حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند، تاکید کرد: بسیاری از خدمات دولت، الکترونیکی شده و به همین دلیل مجوزهای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیز باید الکترونیکی شود تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: با حذف مجوزهای قدیمی و کاغذی، مشخصات همه فعالان اقتصادی برای دولت شفاف می شود و از مزایای آن ها برای اخذ تسهیلات و... همانند قبل اما به صورت الکترونیکی بهره مند خواهند بود.

رحمانی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حال حاضر رتبه ۱۵ کشور را در حذف پروانه های کسب قدیمی و کاغذی دارد، گفت: حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در این استان فعال است که حدود ۱۵ درصد از آن ها برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون باید برای دریافت خدمات مختلف شناسه یکتا داشته باشند، ادامه داد: اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند تا اقدام کنند. پس از این تاریخ نیز مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در راستای تسهیل این فرآیند برای کسبه، روز گذشته میز خدمت تبدیل رایگان مجوزها و پروانه کسب های قدیمی به مجوزهای الکترونیک به این محل واقع در میدان کارگر بجنورد دایر شد.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل همچنین می توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر امکان مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ها، از طریق موبایل یا رایانه به درگاه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه کنند و به صورت رایگان برای مجوزهای قدیمی خود شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده