Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:58:35 GMT

احتمال لخته شدن خون بیماران مبتلا به سرطان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۱۱۶۹

احتمال لخته شدن خون بیماران مبتلا به سرطان

محققان معتقدند که گروه خونی افراد مبتلا به سرطان، ممکن است در خطر لخته شدن خون آن‌ها نقش داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان و درمان‌های مربوط به آن خطر "ترومبوآمبولی وریدی" (VTE) را افزایش می‌دهد؛ ترومبوآمبولی وریدی شامل ترومبوز ورید عمقی (DVT) و آمبولی ریه (PE) می‌شود. DVT لخته خونی است که به صورت معمول در وریدهای عمقی ساق پا تشکیل می‌شود، در حالی که PE یک وضعیت تهدید کننده زندگی است و زمانی رخ می‌دهد که لخته خون آزاد می‌شود و به شریان‌های ریه راه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال لخته شدن خون در میان بیماران سرطانی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۱۷۰۰ نفر در اتریش که به سرطان مبتلا بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیماران سرطانی با گروه‌های خونی غیر از O، مانند انواع B، A و AB در معرض خطر ابتلاء به ترومبوآمبولی وریدی هستند.

به گفته محققان، بیماران سرطانی با گروه‌های خونی غیر O، سه ماه پس از تشخیص یا عود سرطان، با احتمال بیشتر بروز ترومبوآمبولی وریدی ریه روبه‌رو هستند. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود. به نظر می‌رسد که نتایج مطالعاتی از این قبیل در ارزیابی خطر ترومبوآمبولی وریدی در میان بیماران سرطانی مفید است.

کد خبر 569136

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی سرطان بیماران سرطانی درمان سرطان ابتلا به سرطان بیماری سرطان لخته شدن خون و سرطان لخته خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ترومبوآمبولی وریدی بیماران سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نوشابه‌های رژیمی در تابستان ۱۹۸۲ میلادی به بازار عرضه شده و موجب شگفتی افراد زیادی شدند و طبق ادعای شرکت کوکاکولا این نوشابه‌های زیرو یا با شکر صفر ضرری برای سلامتی افراد ندارد.

بیشتر بخوانید: الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟

نوشابه‌های رژیمی راهی برای جلوگیری از وجود قندهای افزودنی هستند، اما اخیراً نوشابه‌هایی با نام «زیرو» نیز کنار آن‌ها وارد بازار شده‌اند. کوکاکولا یک نمونه محبوب از این برندهاست.

به گفته شرکت کوکاکولا هر دو نوشیدنی بدون قند و کالری هستند. با این حال، چرا نوشیدنی ها طعم متفاوتی دارند؟ تفاوت اصلی این است که نوشابه رژیمی با آسپارتام شیرین می‌شود، در حالی که نوشابه زیرو حاوی شیرین کننده‌ای به نام آسه سولفام پتاسیم یا Ace-K است.

در حالی که پزشکان هر دوی این شیرین‌کننده‌ها را سم کامل می‌خواند، اما واقعیت این است که هر دو مورد تایید اداره دارو و غذای آمریکا (FDA) هستند و در حد طبیعی ایمن تلقی می‌شوند.

گفته می‌شود مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است، اما به نظر می رسد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

پروفسور لارنس یانگ، انکولوژیست در دانشگاه وارویک به نشریه سان گفت: ارتباط مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان همچنان بحث برانگیز است.

مانند بسیاری از خطرات مرتبط با رژیم غذایی و بیماری، این هشدار می دهد که ما باید در مصرف بیش از حد شیرین کننده های مصنوعی احتیاط کنیم، زیرا در خوردن گوشت های فرآوری شده و سایر انواع غذاهای ناسالم زیاده روی می کنیم.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، واحد تحقیقات سرطان WHO اعلام کرد که این ایده که آسپارتام ممکن است باعث سرطان (به ویژه سرطان کبد) در افراد شود، بر اساس شواهد محدودی است.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228726 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی