Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان و در سطح بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد. - اخبار استانها -

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بر اساس برش‌های کشوری استان اردبیل ملزم شد تا در سطح 290 هزار هکتار از اراضی دیم این طرح را به مرحله اجرا بگذارد که در سایه سعی و اهتمام دست‌اندرکاران تولید و همکاری شایسته کشاورزان دیم‌کار عقد قرارداد اجرای این طرح از 290 هزار هکتار فراتر رفت و به 296 هزار و 500 هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در دیم‌زارهای استان افزایش محصول در واحد سطح و حداکثر استفاده از منابع خاکی و نزولات آسمانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: محصولاتی که تحت پوشش جهش تولید در دیم‌زارها قرار گرفته‌اند، علاوه بر گندم و جو گیاهان روغنی همچون کلزا و گلرنگ است که در محصولات علوفه‌‌ای شبدر نیز به زیر کشت رفته و علاوه بر آن حبوبات از جمله عدس و نخود نیز مشمول این طرح شده است.

تقی‌زاده افزود: تعداد کشاورزانی که برای اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند 24 هزار و 820 نفر بوده که در تعداد 1156 روستا و در تمامی شهرستان‌های استان به اجرا در آمده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: سطح اجرای کشت مستقیمی از طرح 5038 هکتار با دستگاه‌های کشت مستقیم عملیاتی شده است به طوری که این سطح از کشت بدون عملیات خاک‌ورزی و در راستای حفظ ذخایر رطوبتی خاک به زیرکشت رفته است که یکی از مهمترین اهداف این طرح نیز همین است.

آیا اهداف برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی تحقق یافت؟ هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی در استان کرمان صادر شد 169 بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی ارومیه تخریب شد

تقی‌زاده در ادامه سخنان خود افزود: سطح بیمه محصولات پاییزه این طرح از مرز 153 هزار هکتار گذشته است که اگر به دلیل رعد و برق و ساقه و آتش‌سوزی و سرما محصول از بین برود بیمه محصولات  کشاورزی خسارت کشاورزان را پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: به استناد مفاد اجرای این طرح مقرر شده بود 595 دستگاه انواع ادوات دنباله بند کشاورزی جذب شود که از این میزان تعداد 289 دستگاه جذب شده و مابقی نیز در دست اجراست.

تقی‌زاده در خصوص وضعیت عملیات داشت و بهاره مزارع طرح نیز افزود: تاکنون در سطح 95 هزار هکتار کوددهی به صورت سرک انجام شده و در سطح 39 هزار و 700 هکتار نیز با علفهای هرز این مزارع مبارزه شده است.

انتهای پیام/144/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای این طرح استان اردبیل هزار هکتار تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در حاشیه نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین اظهار کرد: دو هزار و ۱۹۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب سه پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های امیران در شهرستان قزوین و حصار نو و کبریت میان در شهرستان البرز پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۲۱ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6099888

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود