Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-قرارگاه عملیاتی گذر از اوج بار سال ۱۴۰۱ برای عبور از بحران خاموشی و قطعی برق در ۴ ماه گرم سال آغاز به کار کرد.

قرارگاه عملیاتی گذر از اوج بار سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر نیرو در شرکت مدیریت شبکه برق ایران به منظور مدیریت تولید و مصرف برق در تابستان امسال، فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز با نرم افزار‌ها و امکانات به روز تجهیز شده تا با در اختیار داشتن اطلاعات کامل پایش شبکه سراسری برق، به مدیریت همزمان تولید و مصرف در سال ۱۴۰۱ بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارگاه متشکل از مدیران و کارشناسان متخصص در بخش‌های مختلف صنعت برق است که در شاخه‌های مختلف با تبادل دانش و تجربه در گذر موفق از دوران اوج بار در سال ۱۴۰۱ همکاری خواهند داشت.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی شرکت توانیر گفته است: برای عبور از بحران خاموشی و قطعی برق در ۴ ماه گرم، یعنی از ۱۵ اردیبهشت‌ تا ۱۵ شهریور امسال، به ۱۰ هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف نیاز داریم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوج بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر میباشد افزود: یک چهارم مساحت شهرستان ذخایر معدنی میباشد و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت گردیده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری میباشند و در صورت فعال شدن این معادن، شدیداً ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت میباشد و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغیرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت:تغیر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

غنی زاده از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی بصورت سراسری در شهرستان برگزار گردد و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم