Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه عکس «سیدالکریم» حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نگارخانه فرهنگسرای سرو برپا شده است و آثار منتخب جشنواره کارتون نوروز و گردشگری تهران در خانه کاریکاتور ایران برگزار می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه عکس سیدالکریم شامل ۳۲ عکس از عکاسان صاحب‌نام کشور از زمان‌های گذشته حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نگارخانه فرهنگسرای سرو برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار این نمایشگاه از هنرمندان سراسر کشور است که طی ۲ مرحله فراخوان با موضوع عکس‌های تاریخی آستان جمع‌آوری شد که جزو آثار گنجینه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) محسوب می‌شوند.

تاکنون این تصاویر در موزه عکسخانه شهر، نگارخانه مهتاب، خانه فرهنگ شهیدآوینی، نگارخانه کوثر، نگارخانه شیخ هادی، فرهنگسرای عطر نرگس، حوزه هنری کاشان، حوزه هنری یزد، فرهنگسرای انقلاب، فرهنگسرای سالمندان، نگارخانه ابوسعید، اداره میراث فرهنگی شهرری، فرهنگسرای مدرسه و چندین نهاد و مجموعه فرهنگی دیگر به نمایش درآمده است.

نگارگذر سفیرآفتاب با محوریت نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و هجده تصویر مزین به آیات قرآن کریم بخش جنبی این نمایشگاه است.

علاوه بر این عکس‌ها به صورت سیاه و سفید، همراه با شرح عکس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و از عکاسانی از جمله سلطان اویس، عبدالله قاجار، ارنست هلستر، آنتن سوریوگین، واهان ترپانچیان، محمدمهدی خسروی تهرانی، سیدجواد تهامی، اصلاحچی، هرانده و ارحام صدر است که گویای تاریخ معاصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و سیر برخی تحولات تاریخی در کشور است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار نمایشگاه عکس سیدالکریم تا سوم اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای سرو به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کنند.

نمایش آثار منتخب جشنواره کارتون نوروز و گردشگری تهران

نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره کارتون نوروز و گردشگری تهران در خانه کاریکاتور ایران برپا می‌شود. این جشنواره در استقبال از بهار و سال نو با هدف معرفی تهران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و ارتقای روحیه نشاط در خانواده و جامعه، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مفهومی کارتون(طنز ترسیمی) از سوی خانه کاریکاتور ایران و با مشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار شد.

در نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره، ۷۳ اثر با موضوع‌های باغ‌های تهران، تنوع زیست محیطی، زیبایی‌های تهران، اماکن تاریخی و مذهبی، هویت شهری، قصه‌ها و روایت‌ها، فرهنگ و آداب محلات قدیمی تهران، گردشگری تیمچه‌ها و بازارهای سنتی تهران، معماری و منظر شهری تهران، دروازه‌های قدیم تهران، حمل و نقل شهری در تهران قدیم و جدید، طبیعت تهران، خانواده و گردشگری، آئین های نوروز و سال نو ارائه شده است.

آیین گشایش این نمایشگاه سه‌شنبه( ۳۰ فروردین) از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در خانه کاریکاتور ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید آثار جشنواره کارتون نوروز و گردشگری تهران تا ۳۱ اردیبهشت روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷، پنجشنبه‌ها ساعت ۹  تا ۱۳ به استثنای روزهای تعطیل به خانه کاریکاتور ایران مراجعه کنند.

خانه کاریکاتور ایران در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم عبدالعظیم خانه کاریکاتور ایران حرم حضرت عبدالعظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود