Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@07:09:26 GMT

راه زمینی کربلا باز می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۱۵۲۲

راه زمینی کربلا باز می‌شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، به رغم ارسال اخبار متفاوتی از مذاکرات چند روز گذشته توسط مسئولان حج و زیارت کشورمان با مسئولان عراقی در خصوص ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران هوایی عتبات، اما همچنان بازگشایی راه زمینی سفر به عتبات عالیات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وحید اسکندری مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال مردم در خصوص بازگشایی راه زمینی کربلا اظهار کرد: به رغم انجام مذاکرات صورت گرفته در پشت درهای بسته و تلاش مسئولان ایرانی تا لحظه مخابره این خبر هیچ اطلاعی از بازگشایی راه زمینی کربلا در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره اینکه چرا به رغم اخبار بسیاری در خصوص دیدار تیم اعزامی سازمان حج به عراق و دیدار با بسیاری از مسئولان عراقی خبری از بازگشایی راه کربلا نیست، تصریح کرد: با توجه به مذاکرات انجام گرفته مسولان ایرانی با عراقی در پشت درهای بسته خبر دقیقی از بازگشایی راه زمینی کربلا در دست نیست و احتمالا تیم مذاکره کننده تا ۲۴ ساعت دیگر به کشور باز خواهند گشت.

به رغم اعلام چندین باره مسئولان عراقی برای بازگشایی راه زمینی کربلا در ایام مختلف و پیگیری مسئولان ایرانی تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی دولت عراق برای بازگشایی راه زمینی عتبات عالیات انجام نگرفته است.

بر این اساس نیز شنیده‌ها حاکی است تیم مذاکره‌کننده ایرانی سازمان حج و زیارت تا ۲۴ ساعت آینده بدون هر گونه توافق مبنی بر بازگشایی راه زمینی کربلا دست خالی به کشور باز خواهند گشت.

سیدصادق حسینی رییس جدید سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام صحبت الله‌رحمانی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت به عنوان اعضای اصلی تیم مذاکره‌کننده هم اکنون در عراق حضور دارند.

کد خبر 670717 برچسب‌ها عتبات حج - سازمان حج و زیارت عراق‌ کربلا و نجف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عتبات حج سازمان حج و زیارت عراق کربلا و نجف سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • محور هراز بازگشایی شد