Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@10:45:59 GMT

چالش های شیرین انتخاب محل تحصیل

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۱۷۱۸

چالش های شیرین انتخاب محل تحصیل

برخی بنا به دلایلی که دارند تحصیل در کشورهای مختلف را به عنوان این گزینه انتخاب می کنند. حال این تصمیم چرا گرفته می شود. یکی از دلایلی که افراد کشورهای دیگر را برای تحصیل انتخاب می کنند این است که در برخی از کشورهای بعضی رشته ها به صورت تخصصی تر آموزش داده می شود و ممکن است اعتبار مدرک بالایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که بسیار از دانشجویان کشورهای خارجی تحصیل در ایران را برای یک سری رشته های پزشکی انتخاب می کنند این اتفاق هم برای ایرانیان زیادی به صورت برعکس انجام می شود.

انتخاب محل تحصیل چه چالش هایی دارد؟

یکی از مهم ترین چالش ها موضوع زبان افراد است. پس دقت داشته باشید اگر تصمیم دارید در کشور دیگری تحصیل کنید سپس بعد از اخذ مدرک خود به کشور عزیزمان ایران بازگردید به موضوع زبان دقت کنید. اگر زبان قوی نداشته باشید گرفتن پذیرش در ابتدا اولین چالش شما خواهد بود. در ادامه به عنوان نمونه یک کشور را مثال می زنیم که چه شرایطی برای تحصیل در این کشور وجود دارد.

تحصیل در کانادا برای چه رشته هایی مناسب تر است؟

تحصیل در کانادا یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای انتخاب محل تحصیل بین دانشجویان در برخی رشته های زمین شناسی و اکتشاف نفت می باشد. در کانادا هر استان و منطقه ای مسئول سیستم آموزشی خود است، به این معنی که بسته به جایی که شما برای تحصیل انتخاب می کنید، ممکن است تفاوت هایی در عملکرد و ساختار این سیستم ها وجود داشته باشد. بیش از 100 دانشگاه دولتی و خصوصی در کشور و همچنین تعدادی کالج و مدرسه حرفه ای وجود دارد.

دانشگاه ها بیش از 15000 برنامه در تمام سطوح تحصیلی از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا دکترا ارائه می دهند. در مجموع 28 دانشگاه کانادایی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 قرار دارند که سه دانشگاه در 50 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه تورنتو (26th)دانشگاه بریتیش کلمبیا (چهل و ششم)دانشگاه مک گیل (84)برای اکثر دانشگاه ها سال تحصیلی از سپتامبر تا پایان آوریل / اوایل ماه مه ادامه دارد. سال به دو دوره تقسیم می شود: سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا آوریل.

دوره های تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا باید به نسبت سن و مدرکی که در ایران داشته اید برای مقطع بعدی اقدام کنید، شما در هر مقطعی که بخواهید می توانید برای ادامه تحصیل اقدام کنید. ما در این قسمت به بعد به شرایط و مواردی که برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف نیاز هست داشته باشید اشاره کرده ایم.

مدرک کارشناسی ارشد در کانادا

مدرک کارشناسی ارشد معمولاً شامل یک تا سه سال تحصیل تمام وقت است، اگرچه طول دوره بسته به رشته به طور قابل توجهی متفاوت است. در کنار سخنرانی ها و تکالیف سنتی، در یادگیری تعاملی شرکت خواهید کرد که احتمالاً شامل بازدید از سایت، قرار دادن و کار گروهی است. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد نیز شامل یک پایان نامه سنگین وزن است. برای پذیرش در یک برنامه معمولاً به مدرک در یک موضوع مرتبط در سطح کارشناسی نیاز دارید.

مدرک دکترا

مدرک دکترا یا PhD برای تکمیل به دو تا سه سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد، اگرچه معمولاً برای داوطلبان یک دوره طولانی تحقیق متمرکز و نگارش برای تکمیل پایان نامه دکترا مورد نیاز است. مدرک دکتری تکمیل شده در یک موسسه کانادایی معادل مدرک تحصیلی در انگلستان تلقی می شود. با تحصیل در کانادا به راحتی میتوانید در کشور های دیگر مدرک خود را ارائه دهید.

تبادل دانشجو در کانادا

کانادا یک برنامه تبادل متمرکز ندارد، اما بسیاری از دوره های تحصیلی انگلستان چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد فرصتی برای شرکت در یک تبادل بین المللی ترتیب داده شده بین دانشگاه ها از طریق توافق نامه را ارائه می دهند. برای اینکار باید با بخش دانشگاه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها با مؤسسات کانادایی پیوند دارند یا خیر.

ویزای دانشجویی

اخذ ویزای دانشجویی نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر دارد. پس از اخذ این نوع ویزا به شما فقط امکان تحصیل در کانادا را دارید و حتما بعد از اتمام دوره تحصیل باید به کشور برگردید.شما می توانید برای دریافت مجوز به صورت آنلاین یا از سفارت کانادا در کشور خود درخواست دهید. ممکن است در خواست مجوز شما تا سه ماه طول بکشد. بنابراین به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه خود اقدام کنید. در نظر داشته باشید که علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، حتما باید شرایط دیگر از جمله، مدرک زبان، تمکن مالی، مدارک دانشگاهی و ... را داشته باشید

درخواست تحصیل در کانادا

شما باید مستقیماً برای هر موسسه درخواست دهید. اما باید مطمئن شوید که مؤسسه انتخابی شما یک مؤسسه آموزشی تایید شده است. زیرا این مؤسسه‌ها تنها مؤسسه‌ هایی هستند که برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی تأیید شده‌اند. علاوه بر این باید ثابت کنید که به زبان مورد نیاز تسلط دارید و می توانید صحبت کنید، همچنین باید مدارکی مبنی بر وجود بودجه کافی نیز ارائه دهید.

سطح زبان در کانادا

کانادا رسما یک کشور دو زبانه است که از انگلیسی و فرانسوی زبانان تشکیل شده است. برای تحصیل در کانادا نیازی به تسلط به هر دو زبان ندارید، زیرا کبک تنها استان فرانسوی زبان است. تسلط به زبان انگلیسی برای مسافرت در تمام استان های دیگر کافی است. اگرچه در بسیاری از استان ها هر دو زبان را می شنوید و اکثر آنها حداقل یک موسسه فرانسوی زبان دارند.

تحصیل در کاناداپس از ورود به کشور کانادا ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون زبان معتبر شرکت کنید تا مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهید. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون تایید شده برای تمام موسسات کانادایی است.

در انتها باید خدمتتان عرض کنیم که در صورت نیاز به هر گونه مشاوره تحصیلی در هر شر و هر دانشگاهی می توانید 100درصد روی همراهی موسسه آتیه آفرینان ایرانیان حساب باز کنید و از همراهی و مشاوره تحصیلی متخصصان ما بهره مند شوید.

کد خبر 1623103

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تحصیل در کانادا کارشناسی ارشد برای تحصیل داشته باشید دانشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشجویان برخی دانشگاه‌های کانادا نیز با برگزاری تحصن دانشجویی حمایت خود از مردم غزه و فلسطینی‌ها را اعلام کردند.

در این ارتباط گزارش شده است که تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ساکنان غزه برگزار شده است.

در جریان برگزاری این تحصن، دانشجویان دانشگاه تورنتو خواستار پایان دادن به حمایت و سرمایه گذاری در دانشگاه‌های مناطق اشغالی فلسطین شدند.

«محمد یاسین»، فعال دانشجویی از دانشگاه تورنتو گفته است که تحصن با حضور دانشجویان کشورهای مختلف در این دانشگاه معروف کانادا طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

تحصن دانشجویی در کانادا برای حمایت از فلسطین و با درخواست توقف جنگ در غزه همزمان با اعتراضات جنبش دانشجویی در آمریکا صورت می‌گیرد. رئیس دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا درباره اعتراضات دانشجویی گفته است: تمام اقدامات ما، از جمله درخواست کمک پلیس، نتوانست به تظاهرات پایان دهد.

رئیس دانشگاه جورج واشنگتن همچنین تاکید کرد که ما با مقامات پایتخت در تماس هستیم و پلیس حضور خود را در داخل و اطراف دانشگاه افزایش می‌دهد.

دانشگاه‌های سراسر آمریکا بعد از آگاهی از جنایات پرشمار رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه و کشتار حدود ۳۵ هزار انسان بی‌گناه، عرصه اعتراض علیه سیاست‌های این رژیم و دولت آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی آن تبدیل شده است. در این بین یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با گسترش اعتراضات به مراکز دانشگاهی مختلف آمریکا جلب توجه می‌کند، سیاست‌های دولت آمریکا و پلیس این کشور است. دولت و پلیس در این کشور بدون توجه به خواسته‌های معترضین، تنها سیاست سرکوب و بازداشت گسترده را در پیش گرفته است.

از روزهای ابتدایی حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، جامعه آمریکا عرصه واکنش‌های مختلف به این رویداد بود. نظرسنجی‌های مختلف نشان از افزایش بی‌سابقه حمایت آمریکایی‌ها از مردم غزه دارد. طبق نظرسنجی گالوپ در مارس ۲۰۲۴ اکثر آمریکایی‌ها اقدامات رژیم اشغالگر در غزه را تأیید نمی‌کنند. تعداد مخالفان با اقدامات رژیم صهیونیستی از ۴۵ درصد در نوامبر ۲۰۲۳ به ۵۵ درصد افزایش یافت. دموکرات‌ها ۷۵ درصد دیدگاه منفی نسبت به اقدامات تل‌آویو دارند. رائد جرار از اندیشکده دموکراسی برای جهان عرب معتقد است که نظرسنجی فوق نشان از جدایی بین سیاست دولت بایدن و دیدگاه اکثر آمریکایی‌ها درباره اقدامات رژیم اشغالگر در غزه دارد و سیاست خارجی دولت آمریکا با انتظارات رای‌دهندگان هماهنگ نیست.

اعتراض‌های دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین، ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد آغاز شد. دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای مشترک، رژیم اشغالگر را به عنوان مسئول کامل جنگ معرفی کردند. این اعتراض‌ها به تدریج به شمار زیادی از دانشگاه‌های این کشور نظیر آموری، میشیگان، براون، پلی‌تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، تگزاس، مینه‌سوتا و غیره گسترش یافت به گونه‌ای که تاکنون ۷۹ دانشگاه آمریکا درگیر اعتراض علیه رژیم اشغالگر قدس شده است. علاوه بر حضور دانشجویان، در برخی از دانشگاه‌ها اساتید حامی فلسطین نیز عمدتاً در اعتراض‌ها مشارکت فعال دارند.

خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی، همبستگی با ملت فلسطین است که در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. با اوج‌گیری اعتراض‌ها، مدیران برخی از دانشگاه‌ها درصدد توافق با دانشجویان برآمدند. برای مثال مسئولان دانشگاه براون ایالت رودآیلند اعلام کردند که با دانشجویان حامی فلسطین به توافق رسیده که در اکتبر ۲۰۲۴ توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد. دانشجویان نیز ضمن پایان دادن به تحصن خود، این توافق را یک پیروزی بی‌سابقه و امتیازی بزرگ برشمردند.

کد خبر 6097742

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • چالش سخت کارلو آنچلوتی؛ انتخاب بهترین هافبک ها از میان شاگردانش / زیرنویس فارسی
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!