Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@22:56:47 GMT

صعود قیمت نفت به بالای ۱۱۲ دلار

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۱۸۵۹

صعود قیمت نفت به بالای ۱۱۲ دلار

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به دنبال توقف تولید نفت در لیبی که نگرانی در مورد کمی عرضه در جهان را تشدید کرد و همچنین به دنبال نگرانی در مورد وضعیت اوکراین، قیمت نفت در معاملات متلاطم روز دوشنبه افزایش یافت و قیمت نفت برنت به ۱۱۲ دلار در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید

فروش نفت ایران به بزرگترین وارد کننده نفت

این عوامل، تاثیر کاهش تقاضا در چین را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ملی نفت لیبی امروز هشدار داد، «موج خسارت باری از تعطیلی» به تاسیسات این شرکت ضربه زده است و حالت اضطراری در میدان نفتی الصحرا و سایر سایت ها اعلام کرد و این اعلام، بر فشارهای عرضه ناشی از تحریم روسیه افزود.

جفری هالری، تحلیلگر بازار گفت: «با توجه به این اکنون عرضه نفت در جهان به شدت کم است، حتی جزئی ترین اختلال احتمالاً تأثیر زیادی بر قیمت‌ها خواهد داشت.» هر بشکه نفت برنت با ۹۸ سنت افزایش ۱۱۲.۶۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۸۹ سنت ۱۰۷.۸۴ دلار معامله شد.

نفت برنت در ساعات اولیه معاملات به ۱۱۳.۸۰ دلار هم رسیده بود. تحولات لیبی، نگرانی در مورد تقاضا در چین را خنثی کرد؛ اقتصاد چین در ماه مارس به علت آسیب شدید مصرف، املاک و صادرات، با کاهش مواجه شد و درخشش سریع‌تر از انتظار سه ماهه نخست را از بین برد چشم‌انداز اقتصادی را قبلا به علت محدودیت‌های کرونایی و درگیری اوکراین تضعیف شده بود را بدتر کرد.

منبع: فارس

کد خبر: 1137219 برچسب‌ها نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

کد خبر 6097916 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد