Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد که روسیه نیروهای خود را در شرق و جنوب اوکراین افزایش داده است.

به گزارش ایرنا؛ این مقام پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت، بر اساس ارزیابی های پنتاگون، در طول هفته گذشته روسیه ۱۱ گردان تاکتیکی دیگر را در شرق و جنوب اوکراین مستقر کرده است و به این ترتیب ۷۶ گردان تاکتیکی ارتش روسیه در این منطقه مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد آنها بر توانایی های خود در داخل اوکراین افزوده اند، تمام نیروهای زمینی روسیه درحال حاضر در شرق و جنوب اوکراین متمرکز هستند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: در همین حال، واشنگتن چهار پرواز حامل کمک های امنیتی اوکراین را به منطقه ارسال کرده است. این کمک ها بخشی از بسته امنیتی جدید آمریکا به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین اختصاص داده است.

به گفته این مقام، یکی پرواز دیگر حامل این بسته های کمی باید "طی 24 ساعت آینده" به منطقه برسد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

آنتونوف: سفارت روسیه در آمریکا در محاصره است

سفیر روسیه در واشنگتن در گفت وگو با روزنامه آمریکایی پولیتیکو از رد شدن تماس‌های رسمی روسیه توسط مقامات آمریکایی خبر داد و گفت:‌ باید بگویم در واقع در محاصره هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس،‌ آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در این مصاحبه تصریح کرد:‌ کاخ سفید و سناتورهای آمریکایی هیچ کدام از نامه‌های سفارتخانه را جواب نمی‌دهند و در واقع باید گفت که سفارت روسیه در خاک این کشور در محاصره قرار گرفته است.

آنتونوف در این مصاحبه که روز دوشنبه منتشر شد، اظهار کرد: دولت جو بایدن و دیگر مقامات ارشد آمریکایی از دیدار با دیپلمات‌های روسی امتناع می‌ورزند و همه تماس‌های تلفنی رد می‌شود.

وی گفت: صادقانه بگویم، ما در محاصره قرار داریم. وقتی به واشنگتن آمدم، ایده من این بود که از کلمه بهبود روابط با آمریکا استفاده کنم ولی اکنون ترجیح می‌دهم از کلمه ثبات استفاده کنم.

دیپلمات ارشد روس‌ خاطر نشان کرد: ما محکوم به همکاری در موضوعات مختلف هستیم. حتی در چنین شرایطی نمی‌توان تصور کرد که مشکلات ثبات استراتژیک، تغییرات آب و هوایی، ویروس کرونا، مبارزه با تروریسم، مبارزه با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بدون دخالت فعال آمریکا و روسیه قابل حل است.

این دیپلمات گفت: شما باید تصمیم بگیرید که ما برای شما چه کسی هستیم. شریک، رقیب، یا دشمن؟

به نوشته پولیتیکو در حال حاضر حدود ۱۷۰ دیپلمات و کارمند در سفارت روسیه باقی مانده است. به دستور کاخ سفید از ماه می ۲۰۲۱، حدود ۱۰۰ کارمند از این سفارتخانه باید خاک آمریکا را ترک کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شرق و جنوب اوکراین سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین