Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن در سخنانی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب هدایت برای عموم مردم است اما هدایت مخصوص خداوند متعال از آن متقین است، اظهار داشت: درباره ظلم مطالبی را در جلسات گذشته عرض کردیم و خداوند کریم عاقبت انسان‌های ظالم را روشن بیان کرده است؛ در سوره کهف آیه ۸۷ و ۸۸ فرمود کسی که ظلم کند در همین دنیا عذاب می بیند و در آخرت هم عذابی می بیند که حقیقت آن برای ما قابل فهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَظَلَمُوا لَمْ یَکُنِ اللَّهُ لِیَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِیَهْدِیَهُمْ طَرِیقًا» تصریح کرد: براساس آیه ۱۶۸ سوره نساء، آن کسانی که کفر ورزیدند و ستم کردند، خداوند بنا ندارد که آنها را بیامرزد و راهی برای هدایت آنها مشخص کند، آن کسانی که کفر ورزیدند و مسیر به سوی الهی را سد کردند و مانع تبلیغ دین شدند، مساجد را تخریب کردند، فرهنگ دینی را آسیب زدند و معروف دینی را منکر کردند و منکر دینی را معروف کردند؛ دچار گمراهی می‌شوند که این گمراهی با نجات فاصله زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: کفر انحراف است و خود را بر حق دانستن در عین کفر ورزیدن یک انحراف بالاتری است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه کفر و ظلم در کنار هم نتیجه اش محرومیت از هدایت الهی است، افزود: در سوره انعام آیه ۴۵ آمده است «فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِینَ ظَلَمُوا ۚ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ»، اقوامی که ظلم کردند خداوند نسل و ریشه آنها را از بین می‌برد، خیلی‌ها بودند در طول تاریخ و شاهانی بودند که ظلم و ستم کردند ولی خبری از آنها نیست و نسلشان پیدا نیست.

وی با اشاره به اینکه ظلم در نسل انسان‌ها تأثیر دارد، کسی که خدایی نکرده ظلم کند، این ظلم در نسل او تأثیر می‌گذارد؛ گفت: ظلم هم از بی توجهی به نصیحت خیرخواهان حاصل می‌شود، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد این ظلم و ستم در جامعه رواج نمی‌یابد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه یکی از مصدایقی که سبب گمراهی می‌شود یکی ظلم است و دیگری پایمال کردن حقوق دیگران و بی توجهی به حق الناس است؛ تصریح کرد: حق الناس در آیات و روایات و کتب فقهی جایگاه ویژه ای دارد و این مفهوم با قسط و عدل و عدالت اجتماعی پیوند خورده است، یک هدف از بعثت انبیا نیز برقراری عدل و عدالت اجتماعی بوده است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه عدالت خواهی باید فرهنگ سازی شود و همه در گسترش و ترویج عدالت باید مشارکت کنند، افزود: قرآن کریم در بسیاری از آیات از عموم مردم می‌خواهد که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند؛ امام علی (ع) در اهمیت حق الناس می‌فرماید «خداوند حق الناس را بر حقوق خودش مقدم کرد».

وی با اشاره به اینکه در حدیثی امام باقر (ع) می‌فرماید «با اولین قطره خون شهید همه گناهان او آمرزیده می‌شود مگر آنکه بدهکار باشد و جبرانش این است که این دین پرداخت شود»، اظهار داشت: رعایت حق مردم در ادارات و سازمان‌ها و در بازار مصدایقی از حق الناس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه رسول گرامی اسلام در روایتی فرمودند «کسی که در خرید و فروش مسلمانی را فریب دهد جزو ما نیست و روز قیامت با یهود محشور می‌شود، زیرا یهود خائن ترین مخلوقات نسبت به مسلمان‌ها هستند»، تصریح کرد: امروز می‌بینیم که با مردم مظلوم فلسطین از اسلو گرفته تا کمپ دیوید پیمان می‌بندند و اولین گروهی که به این پیمان عمل نمی‌کند خودشان هستند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه ربا خواری، قمار، کم فروشی، روزه خواری و… همه به یک شکلی به حق الناس برمی گردد، یادآور شد: ان شاالله خداوند به ما توفیق دهد با معارف اسلامی آشنایی بیشتری پیدا کنیم؛ ماه رمضان و شب‌های قدر بهترین فرصت برای آگاهی بیشتر و به دنبال آن شوق به معارف و اطاعت از دستورات و فرامین الهی است.

کد خبر 5470388

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان خرم آباد تفسیر قرآن ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد روز ارتش هفته هنر انقلاب اسلامی ایلام امام حسن مجتبی ع 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام حق الناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه از سلسله نشست‌های رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان ظهر سه شنبه با هدف مرور و بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و کارکردهای آن برگزار شد.

«راضیه فلاح» فعال فرهنگی در این نشست با بیان اینکه هنوز جبهه فرهنگی به معنای عام آن به طور کامل در کشور شکل نگرفته اظهار کرد: تحقق جبهه سازی در عرصه فرهنگ نیازمند پشتوانه فکری و تئوریک است؛ همانند عملکرد یکپارچه حزب جمهوری اسلامی در سال‌های اولیه انقلاب.

این فعال فرهنگی با تاکید بر لزوم توجه به سیر کار تشکیلاتی در فرایند جبهه‌سازی گفت: ارزش و اهمیت کار تشکیلات تا چندسال گذشته مورد توجه نبود و هر گروهی با توجه به سلیقه شخصی خودش پیش می‌رفت اما امروز این فرایند در حال اصلاح است.

وی جبهه سازی در عرصه فرهنگی را کاری جدی و عمیق دانست و تصریح کرد: حضور شخصیت‌هایی مانند حجت‌الاسلام پناهیان و همراهی آن‌ها با جبهه فرهنگی به تقویت پشتوانه فکری جبهه کمک خواهد کرد.

فلاح موازی کاری مجموعه‌های فرهنگی را از جمله آفت‌های حوزه جبهه سازی دانست و تصریح کرد: عدم هم افزایی و هم فکری مجموعه‌های فرهنگی در اجرای عملیات‌های فرهنگی سبب شده تا نقشه راه مشخصی وجود نداشته باشد و موازی کاری ایجاد شود.

لزوم اتحاد و هم افزایی مجموعه‌های فرهنگی

«سیده زهرا نیک پی» یکی دیگر از فعالان فرهنگی گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم اتحاد و هم افزایی مجموعه‌های فرهنگی اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی در شرایط کنونی باید از اختلافات پرهیز کنند و با همفکری و هم افزایی در مسیر جبهه سازی فرهنگی گام بردارند.

این فعال فرهنگی آسیب‌شناسی و بررسی فرایند اقدامات فرهنگی را از جمله الزامات تقویت فعالیت‌های مجموعه‌ها در عرصه فرهنگی دانست و گفت: آسیب‌شناسی تشکیلات از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار جوانان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: جوانان می‌بایست در رأس مجموعه‌های فرهنگی قرار بگیرند و با شنیدن انتقادات، راهکارها و پرهیز از منیت به دنبال تعالی تشکیلات فرهنگی باشند.

کد خبر 6099353

دیگر خبرها

  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار