Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام دارایی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: متوسط افزایش قیمت دارو در کشور بسیار کمتر از نرخ تورم عمومی است.

وی در ارتباط با افزایش قیمت دارو، اظهار داشت: افزایش قیمت دارو در سال ۱۴۰۰ به خاطر رشد هزینه‌های تولید بوده ولی بسیار کمتر از تورم عمومی جامعه بوده است.

دارایی با عنوان این مطلب که تغییر قیمت برخی اقلام دارویی که رسانه‌ای شده ناشی از تغییر قیمت ارز بوده است، ادامه داد: در یک مقطعی مثل ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ ارز به دارو تعلق نگرفت، یا در مقطعی به دلیل محدودیت منابع ارزی، ارز نیمایی به دارو تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در مقطعی مانند ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ ارز ترجیحی به دارو با تأخیر چند ماهه اختصاص پیدا کرد، گفت: در مقطعی به دلیل محدودیت منابع ارز ترجیحی، برای جلوگیری از کمبود دارو از منابع ارز نیمایی استفاده شد.

دارایی افزود: البته طی توافق با بیمه‌ها پرداخت از جیب مردم جهت ۹۰ قلم دارویی که با قیمت ارز نیمایی در نیمه دوم سال گذشته تأمین شد، به شهریور ۱۴۰۰ باز می‌گردد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ارز نیمایی ماده مؤثره برخی از داروها نیز موجب رشد قیمت شده است، گفت: بعضی دیگر از داروها مانند داروی ناپروکسن که از ۲۸ هزار تومان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، کاهش قیمت داشته اند.

کد خبر 5470413

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت دارو سازمان غذا و دارو بهرام دارایی واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 سازمان غذا و دارو واکسیناسیون بیماران هموفیلی آمار کرونا ماه رمضان 1401 تعرفه های پزشکی ورزش سرطان آلزایمر زوال عقل افزایش قیمت دارو ارز نیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر چهارشنبه در بازدید از ورزشگاه ماهفروجک ساری با بیان که کنگره بزرگ شهدای استان در پیش است، افزود: ما نیز تمام هم خود را خواهیم گذاشت تا این طرح و مراسم اجرا شود.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ماهفروجک باید راه اندازی شود تا خدمات رسانی کند، افزود: برای تأمین مالی پروژه با وزیر صحبت و رایزنی برقرار شد تا اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه هزینه‌های پیش بینی نشده نیز باید تأمین شود تا دچار مشکل نشویم، گفت: پروژه ورزشگاه ماهفروجک باید تا قبل شهریور ماه تکمیل و پایان یابد.

نوری زیرساخت‌های آب و برق پروژه را از دیگر نیازمندی‌ها بیان کردو گفت: همچنین باید تأمین آب پایداری داشته باشیم تا فشاری بر روستاهای اطراف وارد نشود.

کد خبر 6094515

دیگر خبرها

  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور
  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند