Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:17:09 GMT

جمع شدن رحمت الهی در دستان ترک خورده کویر

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۳۱۶۲

جمع شدن رحمت الهی در دستان ترک خورده کویر

نزول رحمت الهی جان تازه‌ای به طبیعت کویری خراسان جنوبی داده و امید را در دل کشاورزان برای آغاز سالی پر بار زنده کرده است.

همزمان با نزول رحمت الهی در برخی از نقاط استان روان آب به راه افتاد و به اراضی و باغ‌های کشاورزی خسارت وارد کرد.

یکی از همشهریان گفت: شکرگزاری بابت نزول رحمت الهی و مورد لطف خداوند قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص در شب‌های قدر حس و حال بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساز زندگی، با باران کوک شده است و حال طبیعت هم در این روز‌ها همراه با حال مردم خوش است.

یکی از همشهریان گفت: مردم منطقه کویری قدر نم باران را هم می‌دانند چه برسد به جاری شدن روان آب، در این روز‌ها زمزمه مردم تشکر و قدردانی از خدای مهربان است.

بارانی که شور و حال را در دل مردم زنده کرده و آن‌ها را به دامان طبیعت کشانده است.

هر چند این باران اندک، امید را در دل مردم زنده کرده، اما همچنان بحران کم آبی وجود دارد و صرفه جویی در مصرف آب از مهم‌ترین ضروریات است.

ادامه بارش‌های بهاری

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش باران در نیمه شرقی استان بودیم، در این مدت بیشترین بارش گزارش شده از ایستگاه میغان با ۳۳ میلی متر بوده است.

او گفت: همچنین در این مدت ایستگاه گزیک ۲۹ میلی متر، سهنود ۲۷ میلی متر، حسین آباد ۲۳ میلی متر، درمیان و ابراهیمی ۲۱ میلی متر، سربیشه ۲۰ میلی متر، نوغاب حاجی آباد ۲۰ میلی متر، دستگرد و اسدیه ۱۸ میلی متر، عباس آباد و نهبندان ۱۱ میلی متر و قدم گاه ۱۰ میلی متر بارش باران را ثبت کردند.

لطفی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا امروز بعدازظهر در شمال شرق استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و همچنین در مناطق مستعد و مرتفع بارش تگرگ و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، ایجاد روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از نقاط به صورت محدود قابل پیش بینی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران خراسان جنوبی رحمت الهی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران

دریافت 11 MB کد خبر 6093052

دیگر خبرها

  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور