Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برخی چشمانشان را به روی واقعیت بسته‌اند و نمی‌خواهند حقیقت را ببینند. باید قبول کنیم فوتبال ایران شرایط خوبی ندارد و اگر چند ستاره و لژیونر را از این فوتبال بگیریم، چیزی برای ارائه و نمایش نخواهیم نداشت. سال‌هاست در مورد این مسائل حرف می‌زنیم اما گوش شنوایی نیست و جای تاسف است، آنهایی که بر مسند ریاست فدراسیون تکیه زده‌اند با تصمیم‌های اشتباه و غلط خود، این ورزش را تا مرز نابودی پیش برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر چند بازیکن مطرح فوتبال ایران که در لیگ‌های معتبر جهان بازی می‌کنند را کنار بگذاریم، به تعدادی بازیکن از تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان و چند تیم دیگر می‌رسیم که ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند. تیمی که اگر با همین نفرات به جام جهانی برود، زنگ تفریح خواهد شد و این نشان می‌دهد وضعیت تیم ملی و پشتوانه سازی که فراموش شده، تا چه حد نابسامان است.

صحبت در مورد استعدادیابی بی‌مزه شده 

ابراهیمی همچنین گفت: در مورد استعدادیابی حرفی نداریم، چون کاری نشده که بخواهیم از آن دفاع کنیم. فوتبال ما بر اساس اتفاقات و حضور چند چهره پیش می‌رود، اما در کل چیزی برای ارائه ندارد. موضوع استعدادیابی مقوله‌ای فراموش شده در فوتبال ایران است و جای آن را دلالی و این جور مسائل گرفته و کسی هم به فکر نیست. فرشاد پیوس، مجید نامجو مطلق، ناصر محمدخانی، محمد پنجعلی و ستاره‌های آن زمان فوتبال ایران از کجا آمدند؟ چرا دیگر چنین ستاره‌هایی را در فوتبال ندیدیم؟ 

وی خاطر نشان کرد: در گذشته زمین مجانی بود و برای ورزش کردن پول نمی‌دادیم. یک زمین می‌گرفتیم و بچه‌های مردم را یکسال تحت نظر داشتیم و از میان آنها افرادی را انتخاب و به باشگاه‌ها می‌فرستادیم. زمانی که در برق تهران بودم ۱۰ بازیکن به تیم ملی دادم اما الان چنین روندی وجود دارد؟ 

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ادامه داد: آکادمی فوتبال در ایران واژه‌ای فراموش شده است، مدارس فوتبال به فکر جذب منابع مالی برای خود هستند. تیم‌های پایه به حال خود رها شده‌اند و تا دلتان بخواهد از این مشکلات وجود دارد. اگر قرار باشد با این شرایط نابسامان موفق شویم باید علم و دانش ورزش را بوسید و کنار گذاشت. تیم‌های دیگر اصولی کار کرده و تمرکز خود را بر روی استعدادیابی و تیم‌های پایه گذاشته‌اند ولی ما همچنان اندر خم یک کوچه‌ایم.

صعود از جام جهانی هم دردی را دوا نمی‌کند

این کارشناس فوتبال کشورمان در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بررسی شرایط صعود از گروه خود تاکید کرد: از گروهمان صعود کنیم، چه چیزی نصیب ما می‌شود؟ بله صعود شیرین و خوب است اما دردی را از فوتبال ما دوا نمی‌کند. بیش از ۴ دهه است که در جام ملت‌ها قهرمان نشده‌ایم. کی‌روش را آوردیم و ۸ سال هر چه خواست در اختیارش گذاشتیم اما بازهم نشد و این نشان می‌دهد وضعیت چقدر نابسامان است.

وی ادامه داد: فوتبال ما بی‌برنامه است و هیچ جای دفاعی ندارد. تغییرات متعدد مدیران در فوتبال، نشان می‌دهد هیچ چیز سر جای خودش نیست. همین پرسپولیس در این سال‌ها چند مدیرعامل را به خود دیده است؟ از باشگاه‌ها بگیرید تا به سایر ارکان فوتبال ایران برسیم. وضعیت در همه جا همینطور است و با این شرایط نمی‌توان به فوتبال امیدوار بود. 

او یادآور شد: شاید از گروهمان صعود کنیم اما بازهم دردی از فوتبال ما دوا نمی‌شود. فوتبال حساب و کتاب دارد و نمی‌شود دلخوش به اتفاقات بود.

از اول هم با اسکوچیچ موافق نبودم

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اسکوچیچ و بحث ماندن یا رفتن او تصریح کرد: در مورد اسکوچیچ از اول هم موافق نبودم، تیم ملی لقمه لذیذی برای همه است به خصوص در جام جهانی. تیم ملی برنامه خاصی ندارد و این را در بازی‌هایی که انجام شد، بارها دیدیم.

وی ادامه داد: اسکوچیچ باشد یا نباشد مساله ما نیست؛ ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و باید بدانیم چه می‌خواهیم. اگر قرار باشد مربی بزرگ بیاوریم باید کسی باشد که بتواند برای فوتبال ما کاری کند و این نیازمند تامین هزینه‌های بسیار است. اما چون نمی‌توانیم دوباره بدهی به بار می‌آید و برای همین است که می‌گویم برای موفقیت در فوتبال زنجیره‌ای وجود دارد که باید به هم تنیده باشد و هر کدام باز شود سیستم دچار اختلال می‌شود. 

دیدار دوستانه با تیم‌های درجه اول در حد رویا است

ابراهیمی در مورد دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال گفت: باید به یک نکته مهم توجه داشت تا با تیم‌هایی بازی کنیم که به سبک انگلیس هستند. مانند ایرلند که بی‌شک برای بازی با آنها مشکلات بسیاری وجود دارد که تامین منابع مالی یکی از آنها خواهد بود. فراموش نکنیم، زمانی کی‌روش سکان‌دار تیم ملی فوتبال ایران بود که همه امکانات برای او فراهم شد و تیم ملی در اروپا و آفریقا اردوهای تدارکاتی برپا می‌کرد، اما باز هم نتایجی به دست نیامد که امروز بخواهیم از آن به عنوان یک اتفاق خاص صحبت کنیم. اگر با کی‌روش به برخی نتایج دست یافتیم به این دلیل بود که دفاع می‌کردیم و این فوتبال نیست.

او در مورد شایعاتی که پیرامون بازگشت کی روش به فوتبال ایران به گوش می‌رسد تاکید کرد: بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران اشتباه است و اگر بخواهند چنین کاری کنند در مسیر اشتباهی وارد شده‌اند. کی‌روش نشان داد موفق نیست و امروز هم می‌بینیم علی‌رغم آنکه در سطح اول فوتبال دنیا کار کرده اما موفق نبوده است. البته او توانست نظم تیمی را در فوتبال ایران جا بیاندازد که با قربانی کردن چند بازیکن از جمله سیدمهدی رحمتی رقم خورد اما همین کی‌روش در تیم مصر نتوانست با محمدصلاح چنین رفتاری را انجام دهد و به اصطلاح زورش به او نرسید.

در آسیا حرفی برای گفتن نداریم 

ابراهیمی به موضوع صعود ایران به جام جهانی هم اشاره کرد و افزود: صعود از آسیا به جام جهانی کارسختی نیست که این همه در مورد آن صحبت می‌شود، تعداد تیم‌ها با توجه به قدرت کشورها مسیر راحتی را پیش روی ما می‌گذارد، اما همین تیم در جام ملت‌ها دچار مشکل می‌شود. اگر توانستیم در آسیا قهرمان شویم یعنی در مسیر درست هستیم، در غیر این صورت بازهم اتفاقات ورزشی دخیل بوده است.

وی ادامه داد: نتایجی که در ابتدا به دست آمد را نمی‌توان به عملکرد اسکوچیچ مربوط دانست چرا که تیم یک شبه آماده نشده و نمی‌تواند موفق شود. برای موفقیت یک تیم باید سال‌ها زحمت کشید. یادتان هست زمانی که ویرا هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در بازی سرنوشت ساز مقابل استرالیا در اختیار گرفت در رختکن به بازیکنان چه گفت. ویرا گفت من ۶ روز است تیم را در اختیار گرفته‌ام و کاری از دستم بر نمی‌آید، خودتان بروید و موفق باشید و از فوتبال لذت ببرید. در این مورد باید به یک نکته دیگر هم توجه داشت، اسکوچیچ در فوتبال ایران موفق نبوده اما اگر بازیکنان قبولش دارند، بماند. صحبت ما این است که فوتبال نیاز به زیرساخت دارد که باید مهیا شد.

اتاق فکری که نیاز است 

ابراهیمی گفت: فوتبال ایران نیازمند اتاق فکر است، برای افرادی مثل من، بیژن ذوالفقارنسب، مناجاتی و افراد بی‌شمار دیگر سال‌ها هزینه شده تا به این جا برسیم. متاسفانه در ایران باب شده افراد باتجربه را به راحتی کنار بگذاریم اما همین افراد در همه جا دنیا به عنوان اتاق فکر در کنار هم جمع می‌شوند و برای موفقیت تیم خود کمک می کنند. افرادی در سن و سال ما تیم نمی‌خواهند، فقط دلشان می‌سوزد اما همین را هم دریغ می‌کنند. 

وی ادامه داد: مهدی تاج و علی کفاشیان چه گلی به سر فوتبال ما زدند؟ چرا افرادی مانند محمد دادکان، داریوش مصطفوی یا صفایی فراهانی را حفظ نکردیم؟ مگر بد کار کردند؟ افرادی که بعد از آنها آمدند چه حرکتی کردند که بگوییم بین آنها تفاوت بود؟ اگر همان‌ها را ۲۰ سال حفظ می‌کردیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ چرا فوتبال دنیا مدیران خود را حفظ می‌کنند اما ما برای آنها سن و مدت می‌گذاریم. تا این مسایل درست نشود همین روند ادامه دارد و به جایی نمی رسیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در فوتبال ما باب شده هر جا کارمان گیر کند با هدیه، فرش و صنایع دستی کارمان را پیش ببریم. متاسفانه مدیریتی نمی‌بینیم که به آینده دلمان خوش باشد. سال‌ها پیش در مراسمی «پیتر ولاپان» که آن زمان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا بود را دیدم، او به من گفت چرا در فوتبال شما این همه تغییرات انجام می شود؟ یادمان نرود روزی فوتبال کشورهای عربی را مسخره می‌کردیم که چرا این گونه رفتار می کنند اما الان خودمان به مراتب بدتر شده‌ایم. 

او به حضور غیرفوتبالی ها در این رشته هم پرداخت و گفت: عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال شد اما پیشکسوتان را نمی شناخت. من از کنارش رد شدم اما فردی که سال‌ها مربی تیم ملی بود را نشناخت و این خوب نیست. من در روزهایی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت که او حتی به دنیا نیامده بود و این برای فوتبال ما خوب نیست. البته این مساله فقط معطوف به او و فدراسیون نیست. همین الان اگر به ورزشگاه  هم بروم حتی نیروهای ورزشی که مسولیت دارند هم ما را نمی شناسند و این از برخوردشان مشخص است.

مشکلات پرسپولیس باید ریشه‌ای حل شود 

مربی اسبق پرسپولیس به نتایج ضعیف این تیم در لیگ هم اشاره کرد و گفت: پرسپولیس در دیدار برابر آلومینوم اراک در جام حذفی ضعیف‌ترین بازی خود را در این سال‌ها به نمایش گذاشت، تیمی که بدهی دارد و از شرایط مناسبی بهره نمی‌برد، بدیهی است دچار مشکل می شود. عملکرد یحیی را خوب می‌بینیم، اما یک مربی نیاز به امکاناتی دارد که برای موفقیت باید در اختیار داشته باشد، در غیر این صورت نباید انتظار بیهوده داشت. وقتی یک تیم این همه بدهی دارد، زمین تمرین اختصاصی ندارد، پرونده‌های مختلف در مجامع بین‌المللی در انتظارش است و موارد بی‌شمار دیگر، معلوم است کار از پایه خراب بوده و تا این مسایل درست نشود به هیچ عنوان نمی توان انتظار معجزه داشت. 

او ادامه داد: این که تیم ببازد باخت را گردن مربی بیاندازیم کار درستی نیست. من این تجربه را دارم، در سال‌های ۷۷ و بعد از آن چندبار قهرمان شدیم اما به یکباره تیم دچار مشکل شد. درک می‌کنم در پرسپولیس چه می‌گذرد و نباید این مسائل را به کادر فنی سوق داد. به نظرم هم یحیی گل‌محمدی و هم فرهاد مجیدی تیم خوبی را در کادر فنی تشکیل داده‌اند و مشکلاتی که در زمین و بازی دو تیم می‌بینیم به اتفاقات و حاشیه باشگاه و بیرون زمین باز می‌گردد اما همیشه مربیان هدف قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها فوتبال تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فوتبال تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی فوتبال ایران فوتبال ایران برای موفقیت جام جهانی فوتبال ما اما همین کی روش سال ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!

عبدالله ویسی به محرومیت 2 میلیاردی خود واکنش نشان داد و البته در ابتدا فکر می‌کرد این مبلغ به ریال است!

طرفداری | فولاد شرایط خوبی ندارد و حالا عبدالله ویسی هم 2 میلیارد تومان بابت صحبت‌های هفته گذشته خود محکوم شد.

عبدالله ویسی پس از بازی هفته گذشته فولاد برابر آلومینیوم اراک، صحبت‌های تندی را انجام داد که باعث شد کمیته انضباطی او را به پرداخت 2 میلیارد تومان محکوم کند. عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور در واکنش به این حکم گفت:

هفته پیش حرفی زدم و برخی از دوستان خود من هم ناراحت شدند. شنیدم کمیته انضباطی 200 میلیون تومان (او به اشتباه تصور می‌کند 2 میلیارد ریال جریمه شده است) من را جریمه کرده است. چه چیزی گفتم؟ فقط گفتم بازی‌ها حساس است و رصد کنید. گواردیولا و آنچلوتی هم بازی حساس باشد همین حرف‌ها را می‌زنند. چوب را برداری، دزد فرار می‌کند. من بابت همه چیز نگران هستم و امیدوارم اتفاقات عجیبی رخ ندهد. من استرس زیادی دارم و ممکن است به هر چیزی شک کنم. من به هیچکس توهین نکردم و جریمه شدم. در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، این عدالت است؟ چنین حکمی درست نیست. می‌خواهید 10 میلیارد من را جریمه کنید!

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم
  • امین اسماعیل‌ نژاد: تیم آینده من؟ چیزی نمی گویم، سورپرایز خواهید شد!
  • کامیابی‌نیا: چشمی 3 بار باید اخراج می‌شد/ حامدی‌فر به آینده خودش و استقلال ضربه زد!
  • حامدی‌فر: حتماً یک چیزی شنیدم که با رضایی درگیر شدم!
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • کاپیتان سابق استقلال: آن سپاهانی بدون شک خودش دختر نداشت | نکونام امروز بازیکن نیمکت نشین را فیکس کند
  • مورایس: توهین به بانوان هوادار؟ چنین چیزی خلاف ارزش های انسانی است
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم