Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غفوری مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند مقاومت هایی از سوی تولیدکنندگان نسبت به درج قیمت تولید بر روی کالا وجود دارد اما تیم های عملیاتی تلاش می کنند که هیچ کالایی بدون درج قیمت از کارخانه بیرون نرود.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح از ۲۸ آذرماه سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی آغاز شده است و طی پنج مرحله تاکنون ۹۴۴ واحد تولیدی از مجموع پنج هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی استان مشمول درج قیمت تولید بر روی محصولات خود شده اند و بازرسان به ۷۰۷ واحد مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۶۲ واحد، درج قیمت بر روی کالای تولیدی را رعایت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع طی پنج مرحله اجرای طرح شفاف سازی درج قیمت بر روی کالا در خراسان رضوی، قیمت کالا بر روی هزار و ۸۰۰ قلم کالا شامل ۶۵ واحد تولید آشامیدنی و نوشیدنی، ۱۳۶ واحد تولیدی مواد غذایی، ۶ واحد تولیدی لوازم خانگی،  ۲۰ واحد تولیدی روغن موتور، ۳۵ واحد تولیدی لوازم یدکی خودرو درج شده که در این راستا فاصله قیمت تولید تا قیمت عرضه کالا به ۳۰ درصد رسیده و نسبت به گذشته روند کاهشی داشته است.

غفوری مقدم افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه همه واحدهای تولیدی مشمول اجرای طرح شفاف سازی درج قیمت تولیدکننده علاوه بر قیمت تولید، قیمت مصرف کننده را نیز بر روی کالاها درج می کنند تا به تدریج بر روی همه کالاها هم قیمت تولید کننده و هم قیمت مصرف کننده درج شود.

وی به طرح شفافیت پایش جریان کالا در استان اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح همه فعالان اقتصادی ملزم به ثبت همه خدمات و تولیدات خود در سامانه جامع تجارت هستند تا مسیر تولید تا عرضه کالا شفاف باشد لذا هر کالا یا انباری که در این سامانه ثبت نشود، قاچاق محسوب می شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح از مهر ماه سال گذشته در خراسان رضوی آغاز شد و تا امروز به تدریج همه فعالان اقتصادی زنجیره تولیدات و خدمات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده اند و از این پس پرداخت هر گونه تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی مبتنی بر رصد اطلاعات آنها در سامانه مزبور خواهد بود.

غفوری مقدم افزود: ثبت اطلاعات زنجیره تولید تا عرضه در سامانه جامع تجارت مسیر امن و سالم تجارت را برای همه فعالان اقتصادی فراهم و به بهبود جریان تولید و توزیع کالا در کشور کمک می کند از این رو از ابتدای اردیبهشت ماه اجرای طرح شفافیت رصد جریان کالا برای کالاهای کشاورزی نیز الزامی خواهد شد.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در راستای اجرای طرح مزبور تاکنون ۲۱ فقره گزارش بازرسی با عنوان "عرضه خارج از شبکه" برای کالاهای مشمول شامل سیمان، آهن آلات، مواد غذایی و مواد بهداشتی به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال ثبت کرده است.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت کالا سامانه جامع تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت کالا مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت کالا سامانه جامع تجارت سامانه جامع تجارت فعالان اقتصادی درج قیمت تولید خراسان رضوی واحد تولیدی بر روی کالا واحد تولید اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد

 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: روز چهارشنبه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به پاکستان افزود: این کالاهای صادراتی از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است

محمد علی امیر فخریان افزود: عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به پاکستان در این مدت گچ، کولرهای آبی، کف پوشهای غیرمخملی باف، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی تبدیلی، پسته، مصنوعات آهنی و فولادی، لوازم خانگی، مخمرها و یک سری اقلام معدنی بوده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی دو منطقه مزبور، میوه های گرمسیری پاکستان برای خراسان رضوی و میوه های سردسیری استان برای پاکستان جذابیت داشته و تبادل می شود، لذا این استان و کشور پاکستان در مراودات تجاری تامین کننده یکدیگر در محصولات کشاورزی هستند.

امیر فخریان ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از پاکستان به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۸ درصد و در ارزش ۴۳ درصد کاهش یافت.

او گفت: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ موز، برنج، یک سری ماشین آلات و دستگاه های صنایع غذایی بوده است.

توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان

امیر فخریان افزود: خراسان رضوی در سه سال گذشته برنامه هایی برای توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان از جمله اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری، برگزاری نمایشگاه های متقابل، برگزاری وبینارها، سلسله همایش های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش بازرگانان داشته که آخرین مورد آن برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های کراچی پاکستان بوده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پاکستان یکی از کشورهای تامین کننده پنبه و برنج در کشورمان بویژه در خراسان رضوی است.

امیر فخریان افزود: از سوی دیگر ایران و خراسان رضوی صنایع پایین دست پتروشیمی فعال دارد که محصولات آنها مورد نیاز کشور پاکستان است، انرژی ارزان و برخی مزیتهای تولید باعث شده که صادرات برخی از کالاها به کشور پاکستان مزیت دار شود.

او ادامه داد: موارد مزیت دار پاکستان برای توسعه تجاری با آن کشور شناسایی شده و با حضور شرکتهای ایرانی و خراسانی در بازارهای هدف آن کشور و صادرات کالاهایشان به آن زمینه توسعه مراودات تجاری با پاکستان فراهم است.

امیر فخریان افزود: از سوی دیگر شیعیان پاکستان در طول سال سفر زیادی به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی دارند و از این رو افزون بر اقتصاد گردشگری این استان، سرمایه گذاران پاکستانی نیز وارد کشور شده و در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع مراودات تجاری استان با کشور پاکستان در زمینه تجاری و گردشگری قابل ملاحظه بوده و می توان این استان را یکی از مناطق مزیت دار برای توسعه روابط تجاری با آن کشور در نظر گرفت.

پاکستان بیش از ۷۹۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و هند، چین، افغانستان و ایران جزو همسایه های آن به شمار می روند، این کشور دارای خط ساحلی هزار و ۴۶ کیلومتری در امتداد دریای عرب با سه بندر "کراچی، بن قاسم و گوادر بلوچستان" است و تمامی بنادر آن دارای اهمیت راهبردی هستند.

دیگر خبرها

  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی