Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر احمدنژاد گفت: برای اجرای این طرح تاکنون ۳۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او می گوید: بدلیل سپری شدن عمر مفید شبکه آبیاری مغان، لایروبی مداوم این شبکه گسترده همواره یکی از اولویت‌های حوزه بهره برداری و زهکشی مدیریت امور منابع آب مغان بوده است.

احمدنژاد گفت: لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها موجب تامین ظرفیت کانال‌ها، افزایش سرعت، کارایی، کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب مغان می گوید: همه ساله بدلیل عوامل طبیعی و زیست محیطی و برخی عوامل غیراصولی و همچنین رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال‌ها و زهکش‌ها که باعث کاهش راندمان و بهره‌برداری از شبکه آبیاری می‌شود، لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها یکی از عوامل مهم در پیشگیری از اختلال در موضوع آبرسانی به زارعان تحت اشتراک شبکه می‌باشد گفت: زارعان منطقه باید در طرح‌های پاکسازی کانال‌ها مشارکت و از ریختن زباله به کانال‌هایی که از محدوده مسکونی عبور می‌کنند خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لایروبی رودخانه منابع آبی کانال ها و زهکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • ماجرای مفقودشدن کارگر شهرداری
  • ماجرای مفقودی یک کارگر شهرداری ؛ جستجو ادامه دارد
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی