Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:45:40 GMT

مناسب‌سازی پارک ها به‌ معنای جداسازی نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۳۵۲۷

مناسب‌سازی پارک ها به‌ معنای جداسازی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی در حاشیه ضیافت افطاری با پاکبانان منطقه ۱۹ و سازمان مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران، افزود: از نعمت وجود پاکبانان و خدمات آنان است که شهر ما تمیز است؛ لذا به پاس زحمات این عزیزان گرچه اقدام ما قابل مقایسه با زحمات فراوان آن‌ها نیست، مقرر شد امروز در مناطق مختلف پاکبانان بر خوان نعمتی که خداوند در ماه مبارک رمضان گسترانده بنشینند و ما نیز در کنارشان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره انتقاداتی که به ایجاد بوستان مادر و کودک مطرح شده است، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع شاید انعکاس درست ماهیت ماجرا به جامعه صورت نگرفته است. حدود ۲۳۱۵ پارک در تهران داریم که هفت پارک فرامنطقه‌ای از این تعداد ویژه بانوان است و بناست پنج پارک به آن اضافه کنیم تا تعداد آنها را به ۱۲ پارک برسانیم.

وی ادامه داد: در کنار این اقدام، در هر محله‌ای اگر یک پارک باشد بخشی از آن پارک را به مادران و کودکان و دختران تخصیص می‌دهیم. اگر چندین پارک در آن محله باشد یکی از پارک‌ها را به زنان و دختران و مادران و کودکان اختصاص می‌دهیم تا در هر محله‌ای این افراد از چنین محیطی که مناسب سازی شده، استفاده کنند. این مسئله به معنی جداسازی نیست که برخی‌ها به دنبال القای آن هستند. اینکه بخشی از یک پارک یا چند پارک به این قشر اختصاص داده شود حق طبیعی زنان و دختران و مادران و کودکان تهرانی است.

زاکانی در پاسخ به این سوال که در پارک‌هایی که به تهران اضافه می‌شود نیز برای مادر و کودک فضایی در نظر گرفته می‌شود یا خیر و همچنین درباره ساخته شدن این پارک‌های جدید با سبک ایرانی و اسلامی، گفت: در تمام پارک‌هایی که از این پس در شهر ساخته می‌شود حتماً توجه ما به جنبه ایرانی- اسلامی، ملی و بومی و مناسب سازی برای زنان، مادران و کودکان، سالمندان و معلولان و جانبازان است و این موارد را از قبل لحاظ می‌کنیم. این مسأله در دستور کار ما است اما اساس کار ما این است که تا جایی که می‌توانیم سرانه‌های فضای سبز را در تهران ارتقا دهیم.

تاکید شهردار پایتخت بر توجه ویژه به پاکبانان

مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز در حاشیه ضیافت افطاری شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری با پاکبانان منطقه ۱۹، گفت: در جهت ارج نهادن به زحمات قشر زحمت کش پاکبان که به صورت شبانه روزی زحمت می کشند تا محیط مناسبی را برای شهروندان فراهم کنند و با توجه به تاکید شهردار تهران بر توجه به این افراد، امروز در کنار پاکبان‌ها مراسمی داریم که سنت حسنه‌ای است و باید به حضور این پاکبانان اهمیت دهیم تا این عزیزان نیز امیدوارانه و با روحیه بالاتری ارائه خدمت کنند.

شهردار تهران در پایان این ضیافت از غرفه‌های مختلف برپا شده در بوستان ولایت از جمله سیاه چادرهای عشایر خوزستان، غرفه‌های ورزش و آموزش‌های شهروندی بازدید کرد.

کد خبر 5470439

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زاکانی بوستان ولایت ماه مبارك رمضان خوزستان شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور قوه قضاییه دستگیری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ترافیک آلودگی هوا میراث فرهنگی سازمان زندان ها شهر تهران ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان روزه خواری مادران و کودکان شهردار تهران پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه