Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:53:58 GMT

تلاش برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در کارون

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۳۵۸۳

تلاش برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در کارون

عباس ظاهری گفت: در چند ماه گذشته شاهد افزایش بی‌حد و حصر سگ‌های بلاصاحب بودیم، که در این مدت اهتمام ویژه‌ای به جمع آوری سگ‌های بلاصاحب شده که منجر به نتایج خوبی شده است که جا دارد از فرماندار ، شهردار، دادستان و همه مسئولان شورای سلامت تشکر کنیم.

به گفته او این موضوع از چشم انجمن‌های زیست محیطی و فعالان عرصه محیط زیست کشور دور نبود و اخیرا به دلیل تشکیل بسیج پاکسازی شهرستان و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های دپو شده از فرماندار تقدیر و تشکر رسمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شهردار کوت عبدالله گفت: تا به امروز بیش از ۶۵۰ قلاده را جمع‌آوری کردیم و در اختیار سایت صفیره قرار دادیم.

سید سعید باب اللمراد می گوید: در سایت صفیره ما قفس‌های مخصوص به شهر کوت عبدالله را داریم، در این طرح زنده‌گیری عموما به عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب منتهی می‌شود و متاسفانه سرنوشت برخی از این سگ‌ها بخاطر بیماری‌های خطرناک به مرگ با ترحم ختم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سگ های ولگرد مدیریت پسماند سگ های بلاصاحب جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: غذا دادن غیر اصولی و خارج از پناهگاه منجر به افزایش سگ‌های بلاصاحب در سطح جامعه می‌شود، متاسفانه یکی از مهمترین دلایل افزایش سگ های بلاصاحب در سطح جامعه، غذارسانی به سگ‌ها در حاشیه شهر و روستاهای اطراف توسط افراد یا گروه‌هایی است که ناآگاهانه و از سر دلسوزی گاها مبادرت به این کار می‌کنند.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در سال گذشته در حدود ۱۲۰۰مورد حیوان گزیدگی جهت درمان و مراقبت به مرکز بهداشت بیرجند مراجعه کردند که از این موارد نزدیک به ۳۰۰ مورد مربوط به گزش سگ های ولگرد بوده است.                

وی اظهار کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون و مراقبت بموقع هیچ مورد مثبت بیماری هاری در سال گذشته در جمعیت انسانی در شهرستان بیرجند بروز نکرده است.                    

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: آموزش همگانی برای پیشگیری از گزش، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، واکسیناسیون بموقع موارد حیوان گزیده، شستشوی زخم با آب و صابون، ضدعفونی زخم و.. که خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته، در سال های اخیر گزش توسط سگ های بلاصاحب کاهش پیدا کرده است ولی گزش‌ها توسط سگ‌های صاحبدار و گربه‌ها رو به افزایش بوده است و علیرغم این افزایش با اقدامات مراقبتی مطلوب مورد هاری مثبت انسانی ناشی از گزش گربه‌ها هم در شهرستان بیرجند بروز نکرده است.

رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی بیان کرد: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و نگهداری اصولی در پناهگاه‌های استاندارد ایجاد شده توسط شهرداری بهترین راهکار در حال حاضر است.

وی بیان کرد: نگهداری سگ و سایر حیوانات در منزل، قلاده گذاری و واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان،کمک گرفتن از آتش نشانی در هنگام ورود گربه‌های ولگرد به منزل مسکونی، رعایت احتیاط در هنگام انداختن زباله‌ها در سطل زباله برای پیشگیری از گزش توسط گربه‌های ولگرد، شستشوی فوری زخم‌های ناشی از گزش به مدت۱۵ دقیقه با آب و صابون، درصورت گزش مراجعه فوری به مرکز بهداشت یا بیمارستان در تمام ساعات برای تزریق واکسن هاری توصیه می‌شود.

عبدالرزاق نژاد ضمن توصیه به مردم و رستوران داران اظهار کرد: غذا دادن غیر اصولی و خارج از پناهگاه منجر به افزایش سگ‌های بلاصاحب در سطح جامعه می‌شود که متاسفانه یکی از مهمترین دلایل افزایش سگ های بلاصاحب در سطح جامعه ،غذارسانی به سگ‌ها در حاشیه شهر و روستاهای اطراف توسط افراد یا گروه هایی است که ناآگاهانه و از سر دلسوزی گاها مبادرت به این کار می‌کنند. 

رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی بیان کرد: هرگونه کمک به تغذیه سگ‌ها و ترحم در این زمینه می‌بایست بصورت اصولی و از کانال شهرداری و پناهگاه‌ها انجام شود.همچنین از زحمات همه مسئولین خصوصا فرمانداری،دادگستری، شهرداری، دامپزشکی و ...که در این زمینه همکاری و همیاری بسیار خوبی داشته‌اند تشکر و قدردانی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج