Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم انلاین اصفهان؛

دکتر مرتضوی، در این نشست ضمن آرزوی بهره مندی همگانی از مواهب ژرف ماه ضیافت رحمانی، خبر از ایجاد و تولید ۴۰ تا ۵۰ مگابایت انرژی تجدیدپذیر در استان اصفهان داد و افزود: در قالب این تفاهم‌نامه ۴ هزار مگابایت برق از طریق انرژی تجدید پذیر تولید و مطابق با برنامه ریزی های صورت پذیرفته به مصرف کنندگان عزیز عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده عالی قوه مجریه در استان، با بیان اینکه استان اصفهان در رده نهم کشوری از منظر تولید انرژی های پاک و تجدیدپذیر قرار دارد، خاطر نشان ساخت: با افزایش حجم تولید انرژی تجدید پذیر در استان زمینه ارائه موثرتر کمک های معیشتی به خانواده‌های آسیب‌پذیر و محروم نیز محقق و اجرایی می گردد. وی، تصریح نمود: از چند ماه پیش به اهتمام مسئولان ملی و استانی مذاکراتی مستمر و پیوسته برای افزایش ظرفیت انرژی تجدید پذیر و پاک با وزارت نیرو در حال انجام بوده که امروز به لطف الهی، شاهد انتشار خبر خوش و استراتژیک تحقق و انعقاد این تفاهم نامه راهبردی ملی در استان ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری اصفهان با پهنه‌ای به گستردگی ۲۸ شهرستان تابعه آن هستیم. معاون وزیر نیرو، نیز ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در استان، بیان کرد: امسال ۵ هزار واحد برای ساخت نیروگاه‌ خورشیدی در استان اصفهان پیش‌بینی شده است. مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم وزیر نیرو وعده تحقق ۱۰ هزار مگابایت انرژی تجدیدپذیر را در سطح کشور داد که هم اکنون مقدمات اولیه برای این کار به گونه‌ای موثر در اصفهان مهیا و اجرایی شده است. وی، میزان حجم تولید انرژی خورشیدی در کشور را بالغ بر ۹۰۰ مگابایت عنوان کرد و افزود: از ۱۰ هزار مگابایت که هدف توسعه انرژی تجدیدپذیر در کشور است، ۴ هزار مگابایت انرژی خورشیدی و ۳ هزار مگابایت انرژی بادی در شورای اقتصادی تصویب گردیده است.معاون وزیر نیرو، با اشاره به اینکه فولاد مبارکه اصفهان تولید ۸۰۰ مگابایت انرژی تجدید پذیر در استان اصفهان را بر عهده گرفته است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران زیادی برای احداث نیروگاه‌ها از این روند جاری استقبال نموده اند و شایان ذمر است که هیچ محدودیتی در عرصه صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران این صنعت نداریم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استانداری اصفهان دکتر مرتضوی نیروگاه خورشیدی انرژی تجدید پذیر مگابایت انرژی استان اصفهان هزار مگابایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد