Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@09:41:11 GMT

روزه‌داری در دوران بارداری ممنوع

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۳۸۴۷

روزه‌داری در دوران بارداری ممنوع

دکتر صغری ربیعی اظهار کرد: توصیه می‌شود خانم‌های باردار در هر دوره‌ای از بارداری که قرار دارند روزه نگیرند و بعد از زایمان قضای روزه را به جای آورند.

وی افزود: برخی خانم‌های باردار در دوره‌های پایانی بارداری اقدام به روزه‌داری می‌کنند که این امر اشتباه بوده و ممکن است به مغز جنین آسیب برساند.

دکتر ربیعی با بیان اینکه قند خون مادران باردار در صورت عدم تغذیه و گرسنگی دچار افت می‌شود، تصریح کرد: هنگامی که مادر باردار روزه‌داری کند، قند خون مادر باردار دچار افت شده و بدن در این شرایط شروع به چربی سوزی می‌کند و در این شرایط ماده‌ای به نام کتون آزاد می‌شود که این ماده ممکن است به مغز جنین آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گرسنگی طولانی مدت برای مادران باردار مناسب نیست و در هر مرحله‌ای از حاملگی این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و هر دو ساعت یک بار مادران باردار باید اقدام به خوردن مواد غذایی کنند و بعداز پایان دوره بارداری اقدام به گرفتن روزه‌های قضا کنند.

بیشتر بخوانید:

برای کدام نوع از سردردها حتما باید به پزشک مراجعه کنیم؟ دلایل عفونت کلیه در زنان

47231

کد خبر 1623210

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بارداری روزه روزه داران مادر روز مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ محمد رنگانه گفت: این طرح با هدف رفاه شهروندان و براساس مطالبه مردمی با عنوان طرح یک روزه ترخیص موتور شارژی‌های توقیفی با حمایت دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی افزود: افرادی که موتور شارژی توقیفی دارند با در دست داشتن قبض پارکینگ و مدارک لازم فردا یکشنبه نهم اردیبهشت به پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش مراجعه کنند و مراحل ترخیص یک روزه وسیله نقلیه خود را انجام دهند.

سرهنگ زنگانه گفت: پلیس راهور با سامانه ۱۲۰ در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی درخواست‌های مردمی در حوزه ترافیک است.

دیگر خبرها

  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش