Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:15:56 GMT

نمایش «گرگ» در فرهنگسرای خورشید

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۳۹۰۲

نمایش «گرگ» در فرهنگسرای خورشید

نمایش «گرگ» نوشته محمدحسین ناصربخت با کارگردانی مجید کیمیایی‌پور، هفتم تا بیست‌وسوم اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در فرهنگسرای خورشید اصفهان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایمنا، به نقل از دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان (تالار هنر)، نمایش کودک «گرگ» منتخب شرکت در جشنواره بین‌المللی هایفست ارمنستان، با حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان (تالار هنر) به مدت شانزده شب، در فرهنگسرای خورشید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرای آثار نمایشی، به روی صحنه خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید کیمیایی‌پور، اظهار کرد: کاری که روی صحنه خواهد رفت اقتباسی از قصه عامیانه شنگول و منگول و حبه انگور است که به صورت موزیکال برای کودک و خانواده کار شده و طراحی صحنه توسط چوب‌هایی که در صحنه است بر اساس نقاشی‌های کودکان طراحی می‌شود.

وی در خصوص جزئیات و تغییرات این اثر نمایشی، تصریح کرد: در این نمایش تفاوت‌هایی با اصل قصه وجود دارد که نویسنده تلاش کرده است با استفاده از روانشناسی و جامعه شناسی کودک نگاه دقیق‌تری به قصه داشته باشد و با توجه به عدم ساختار منسجم در قصه‌های عامیانه در اقتباس، ساختار نمایشنامه مورد توجه قرار گیرد.

کارگردان این نمایش درباره این اثر، گفت: تفاوت این نمایش با کارهای قبلی من در شیوه اجرا و طراحی کار است و سعی شده از ابزار ملموس برای کودکان در نمایش استفاده شود.

وی نمایش گرگ هدف از اجرای این نمایش را تزریق شادابی و نشاط به خانواده‌ها و کودکان دانست و گفت: با توجه به شرایط کرونا و وضعیت روحی خانواده‌ها به خصوص کودکان، تصمیم بر انتخاب و کارگردانی این نمایش گرفته شد.

کیمیایی‌پور در ادامه با اشاره به مدت زمان اجرای اثر ادامه داد: این نمایش در اصفهان اجرا نشده و نخستین اجرایی است که با این سبک و سیاق روی صحنه می‌رود.

وی در مورد عنوان این نمایش نیز اظهار کرد: در ابتدا قصه گرگ گرسنه بود که تا حدودی قصه را باز می‌کرد اما در ادامه نام گرگ برای کار انتخاب شد.

به گفته این کارگردان، دلیل انتخاب این متن علاقه کارگردان به فرهنگ عامه و قصه‌های فولکلور بوده و اقتباس بسیار خوب و متفاوتی توسط نویسنده صورت گرفته بود.

این فعال هنرهای نمایشی، درباره شرایط امروز تئاتر اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان سالن تخصصی تئاتر ندارد و سالن‌های موجود از نظر محتوایی و ساختاری برای این کار تعریف نشده‌اند، بنابراین نیاز به سالن تجربه برای اجرای تئاتر دانشجویی ملموس است.

به گزارش ایمنا، الهام فولادوند، علی‌رضا بالود، فاطمه وحیدیان، کیمیا کیمیایی‌پور، زهرا قاضی‌عسگر و آیدا جعفری بازیگران این مجموعه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند با ۱۰ درصد تخفیف به صورت اینترنتی، با مراجعه به سایت «گیشه ۸» بلیت تهیه کنند.

کد خبر 569436

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نمایش کودک فرهنگسرای خورشید هنرهای نمایشی سینمای کودک و نوجوان کارگردان تئاتر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کیمیایی پور روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب با کارگردانی سید محمدهادی هاشم‌زاده که از ۱۹ فروردین در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه است، به دلیل استقبال تماشاگران روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت طی 2 نوبت در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ روی صحنه می‌رود.

مریم شکری، امیر خواجه میرکی‌پور، فرزاد پریدار، امید رهبر، ایمان زارع، محمدحسین نعمتی، ندا محمدیان، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی بازی می‌کنند و گروه فرم و بازی‌سازان این اثر عباردتند از فرناز حیدری، نادیا نوذری، زهرا صادق‌پور، آیدا زارع، روژین رستمی، مبینا رضایی، تینا گندمکار، نعیم فرزام و ماهان حسن‌زاده.

در خلاصه نمایش «اسب قاتلین» آمده‌ است: «ارباب و خانم به همراه نوکر خود به نام «کش» و همسرش «لورا» در عمارتی بزرگ زندگی می‌کنند. داستان از یک شب برفی آغاز می‌شود که در آن شب، نوکر روستای کناری با اسبی که از اربابش دزدیده است به سمت عمارت ارباب و خانم می‌آید تا خبر رسیدن شورشی‌ها را بدهد و ... .»

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت روزهای آینده این نمایش را با ۲۰ درصد تخفیف عمومی و ۳۰ درصد تخفیف دانشجویی از سایت تیوال تهیه کنند.

عکس از رضا جاویدی است.

کد خبر 6093355 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود