Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:43:57 GMT

تقدیر حماس از ایران در مراسم روز اسیر فلسطینی در بیروت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۳۹۳۰

تقدیر حماس از ایران در مراسم روز اسیر فلسطینی در بیروت

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ایران برای دفاع از فلسطین و مقاومت تا وقتی که طومار رژیم اشغالگر در هم پیچیده و قدس آزاد شود، هزینه‌های زیادی انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، مقامات حماس و جهاد اسلامی در مراسمی که روز دوشنبه در بیروت به مناسبت روز اسیر فلسطینی با عنوان با مقاومت اسرا و محل اسرای پیامبر آزاد می‌شوند، برگزار شد، تاکید کردند که مبارزه دلیرانه این روزهای ملت فلسطین در قدس بیانگر اصالت واقعی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فلسطین الیوم، «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما تمام نبردهای خود را برای بیت المقدس و مسجد الاقصی خواهیم جنگید تا زمانی که این مقدسات هویت واقعی اسلامی، عربی و فلسطینی خود را بازپس گیرد.

بیشتر بخوانید: حماس و جهاد اسلامی: آماده رویارویی با هر سناریویی هستیم

وی گفت: همه نبردها برای دفاع از مسجد الاقصی انجام می‌شود تا وقتی که همه آنهایی که شریک آزادسازی مسجد الاقصی می‌شوند، بار دیگر در صحن‌های آنجا نماز برپا کنند.

این مقام حماس ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت: ایران به سبب موضع خود در حمایت از فلسطین و مقاومت، بهای سنگینی پرداخت کرده است.

العاروری گفت: ما بسیار بردبار هستیم، شاید امت اسلامی با مشکلاتی مواجه باشد؛ اما هرگز در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: حماس هرگونه آتش بس با رژیم اشغالگر قدس را رد کرد

العاروری تاکید کرد: دنیا نمی‌تواند در برابر حمله نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی و تعرض به زنان و کودکان ساکت بنشیند .

او با بیان اینکه حماس تلاش‌های بزرگی برای ایجاد وحدت ملی فلسطین کرده است، گفت: ایجاد وحدت ملی بر پایه مقاومت است که می‌تواند با رژیم اشغالگر مقابله کند و ما اطمینان داریم که امت اسلامی به طور یکپارچه در محور مقاومت جای دارد و از همین رو از همه ملت‌های اسلامی می‌خواهیم در مقاومت برابر رژیم اشغالگر شریک شوند.

العاروری گفت: ما طومار رژیم اشغالگر را در هم خواهیم پیچید و ننگ رفتار کسانی که علیه مقاومت باشند، در تاریخ ثبت خواهد شد.

«محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: مردم فلسطین، متحد در همه جبهه‌ها پشت پرچم مقاومت ایستاده‌اند تا اشغالگران اسرائیل شکست بخورند.

به گزارش فلسطین الیوم، الهندی در مراسمی که حماس به مناسبت روز اسیر در بیروت برگزار کرد، گفت:نبرد ما با دشمن یک جنگ گسترده است و این یک جنگ آشکار در همه جبهه ها است.

وی با تاکید بر اینکه نبرد جنین ملت فلسطین را در برابر دشمن صهیونیستی متحد کرد، گفت: ما به دشمن می گوییم که محاسبات او در هنگام تهدید به حمله به جنین و تهدید درباره قطع تسهیلات در غزه همیشه اشتباه است.

این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد: پیام نبرد «شمشیر قدس» تاکید کرد که مردم فلسطین از ذره ای از خاک سرزمین فلسطین چشم پوشی نخواهند کرد.

وی در همین حال با بیان اینکه اسرای «تونل آزادی» ضربه محکمی به دستگاه امنیت رژیم اشغالگر وارد کردند، به کسانی که از دشمن صهیونیستی هراس داشتند، گفت: دشمن توهم است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت صالح العاروری حماس مقاومت فلسطین فلسطین جمهوری اسلامی ایران ایران بیروت رژیم صهیونیستی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اسراییل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رژیم اشغالگر جهاد اسلامی مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟

به گزارش خبرآنلاین مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

به نقل از ایسنا این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901147

دیگر خبرها

  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست