Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:14:13 GMT

لاک‌پشت حیوان خانگی نیست!

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۴۳۴۵

لاک‌پشت حیوان خانگی نیست!

یک کارشناس حیات وحش معتقد است که از نظر تعریف حیوانات وحشی و اهلی, لاک‌پشت خزنده‌ای است که وحشی محسوب می‌‌شود و به همین دلیل نمی‌تواند به عنوان حیوان خانگی نگهداری شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ همواره انتخاب گونه اشتباه برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی موجب آسیب‌های متعددی به جمعیت گونه‌ها و حیات وحش کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر نیز نگهداری انواع لاکپشت‌ها چه گونه‌های بومی و چه گونه‌های غیربومی که قابلیت مهاجم شدن نیز دارد, موجب آسیب به جمعیت لاک‌پشت‌ها شده است.

در رابطه با نگهداری لاک‌پشت به عنوان حیوان خانگی, مهدی زارع خورمیزی, کارشناس حیات وحش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, اظهار کرد: متأسفانه نگهداری لاک‌پشت به عنوان حیوان خانگی در کشور ما مرسوم شده است و این در حالی است که از نظر تعریف حیوانات وحشی و اهلی, لاک‌پشت خزنده‌ای است که وحشی محسوب می‌‌شود و به همین دلیل نمی‌تواند به عنوان حیوان خانگی نگهداری شود.

وی بیان کرد: معمولاً زمانی که صحبت از نگهداری لاک‌پشت در خانه می‌شود, ذهن مخاطب تنها به سمت لاک‌پشت گوش پشت قرمز که گونه مهاجم طبیعت ایران محسوب می‌شود می‌رود اما باید توجه کنیم که گونه‌های لاک‌پشت بومی ایران از جمله لاک‌پشت مهمیزدار شرقی که در معرض انقراض نیز قرار دارد را نیز نباید به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد.

این کارشناس حیات وحش ادامه داد: از نظر محیط زیست گونه‌ای که وحشی باشد را نباید در خانه نگهداری کرد و نگهداری لاک‌پشت از نظر قانونی نیز مشکل دارد و در صورت مشاهده افراد با جریمه‌های مالی مواجه خواهند شد. این لاک‌پشت‌‌ها در زیستگاه طبیعی خود می‌توانند, پویایی داشته باشند اما با نگهداری آن‌ها در خانه جمعیت آن‌ها در طبیعت از بین خواهد رفت.

زارع خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم تا در انتخاب حیوان خانگی خود دقت کنند و با کاهش تقاضا برای خرید لاک‌پشت و سایر گونه‌های وحشی به حفظ گونه‌های جانوری کشور و جلوگیری از نابودی آن‌ها کمک کنند.

مزاحمت گردشگران برای تخم‌گذاری لاک‌پشت در معرض انقراض! + فیلم ماهی قرمز و لاک‌پشت "پشت گوش قرمز" گونه مهاجم طبیعت ایران هستند گونه مهاجم عامل انقراض 40 درصد گونه‌های حیات وحش است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست بحران های محیط زیست عنوان حیوان خانگی نگهداری لاک پشت حیات وحش گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو