Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@01:40:17 GMT

تاثیر جنگ اوکراین بر روند تحولات جهانی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۴۴۲۶

تاثیر جنگ اوکراین بر روند تحولات جهانی

جنگ اوکراین دارای ابعاد زیادی است، ابعادی از جنس اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که می‌تواند آینده را ترسیم کند.

به گزارش مشرق، روسیه اکنون در یک کارزار سخت و سرنوشت ساز ورود کرده و اگر در آن بدون دستیابی به اهداف خود از اوکراین خارج شود، بدون آن که غرب مستقیم وارد این جنگ شده باشد، با چالش هایی روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه برای دفاع از امنیت ملی خود وارد جنگ با اوکراین شده و در این جنگ مجبور به دست یافتن به اهداف از پیش تعیین شده است.

همانگونه که روسیه در صورت مشکل در جنگ اوکراین تاوان سنگینی خواهد پرداخت، بیشتر از آن در صورت رسیدن به اهداف، به دستاوردهای بزرگی خواهد رسید که بر آینده جهان نیز تأثیر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سقوط بندر ماریوپل بدست ارتش روسیه قطعی نیست کاخ سفید: بایدن برنامه‌ای برای سفر به کی‌یف ندارد

آمریکا که سعی دارد جهان تک قطبی را با محوریت خود اداره کند، اما موانعی جدی بر سر راه دارد.

با توجه به شکل گیری کشورهای قدرتمند که مقابل زیاده خواهی واشنگتن ایستاده اند، نمی‌توان متصور بود که جهان تک قطبی که آرزوی آمریکا است شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: کی‌یف: روسیه حملات خود را در شرق اوکراین آغاز کرده است

ولشنگتن اکنون از فرصت جنگ اوکراین نهایت بهره را می‌خواهد ببرد تا بتواند یکی از موانع جدی مقابل خود را تضعیف کند.

دلیل آن که آمریکا مستقیم وارد جنگ نمی‌شود روشن است چرا که می‌داند احتمال گسترش جنگ به همه اروپا و دیگر نقاط جهان صد در صد وجود دارد و در پی آن جنگ هسته‌ای شکل خواهد گرفت.

چتر حمایتی آمریکا از اوکراین با همراهی دیگر همپیمانانش ادامه خواهد داشت؛ کمک‌های تسلیحاتی و مالی به کی یف تقویت خواهد شد تا غرب به هدف خود در این بحران دست یابد.

جنگ اوکراین که اکنون نه تنها جنگ دو کشور بلکه مزدورانی از دیگر کشورها همچون کشورهای اروپایی و حتی افغانستان در کنار ارتش اوکراین می‌جنگند، تبعات دیگری نیز دارد.

چین نیز که اکنون در مرحله حساس اصطکاک با آمریکا بر سر تایوان است  با اقدامات آمریکا روبرو است.

اما در صورت تغییر در تحولات اوکراین که محتمل است، باید بر روی تلاشی که آمریکا برای ایجاد جهان تک قطبی انجام می‌دهد خط پایان کشید.

نظم جهانی خواسته و پرداخته آمریکا در صورت تغییر در روند جنگ شکسته خواهد شد و باید دنیای بدون دخالت آمریکا را تجربه کرد.

چنین اتفاقی می‌تواند جهان را از شر دخالت‌ها و فتنه انگیزی‌های واشنگتن خلاص کند و دنیا را از جنگ و خونریزی نیز رها سازد.

در این میان باید به این نکته توجه داشت که هم اکنون همه غرب پشت اوکراین قرار گرفته و تنها در بخش حضور مستقیم نظامی پا پیش نگذاشته است؛ قدر مسلم نتیجه جنگ اوکراین تاثیر مستقیمی در روند تحولات جهانی خواهد داشت.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت روسیه اوکراین تحولات اوکراین اروپا واشنگتن چین افغانستان ارتش اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا بدون فرش قرمز و حضور مقام‌های عالی رتبه وارد چین شد. رئیس کمیته حزب کمونیست در شانگ‌های و یکی از اعضای دفتر سیاسی، عالی رتبه‌ترین مقامی بود که از بلینکن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پکن در مورد مسائلی از جمله حمایت این کشور از روسیه و ظرفیت مازاد صنعتی، با تهدید تحریم‌های جدید آمریکا در جریان این سفر، وارد چین شده است.

بلینکن در سفر سه روزه خود ابتدا در شانگ‌های رفته و سپس در پکن توقف خواهد کرد تا با دانشجویان صحبت کند و در یک بازی بسکتبال شرکت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، بلینکن تلاش خواهد کرد تا مقامات چینی را متقاعد کند تجارتی را که به رغم محدودیت‌های غربی اعمال شده پس از حمله روسیه به اوکراین، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه را قادر به بازسازی کرده است، متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: همچنین ادعا‌های ارضی پکن در مورد تایوان و دریای چین جنوبی در دستور کار قرار دارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پکن را «بیگانه هراس» خواند و قول داد که تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند و تحقیقاتی را در مورد صنعت کشتی سازی این کشور آسیایی آغاز کرد.

قبل از دیدار بلینکن، رسانه‌های دولتی چین تناقض در تلاش برای تثبیت روابط و در عین حال تشدید رقابت تجاری را مطرح کردند.

گلوبال تایمز، نوشت: «چرا طرف آمریکایی یک دیدار عادی را به چیزی که به نظر می‌رسد یک اولتیماتوم است تبدیل می‌کند؟ در این تفسیر هشدار داده شده است: «اگر این مشکل حل نشود، مانند راه رفتن در شب با چشم بسته است و به راحتی منجر به اشتباه و حتی خطر می‌شود».

بلینکن تنها چند ساعت پس از تصویب یک بسته کمک اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان توسط سنا وارد چین شده است.

بلومبرگ می‌گوید هیأت ایالات متحده به دنبال این خواهد بود که سیاست‌های خود را به طور واضح به پکن ابلاغ کند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. سفر بلینکن همچنین همزمان با برگزاری مانور‌های نظامی آمریکا و فیلیپین در نزدیکی دریای جنوبی چین و تایوان است.

بعید است که مقامات ایالات متحده از این نشست‌ها با پیشرفت‌های مشخص یا قابل ارائه خارج شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور