Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:59:52 GMT

«حیدر العبادی»: ترکیه حاکمیت ملی عراق را نقض می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۴۵۲۲

«حیدر العبادی»: ترکیه حاکمیت ملی عراق را نقض می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «حیدر العبادی» نخست وزیر اسبق عراق با انتشار یک پست توئیتری به سلسله حملات اخیر جنگنده‌ها و بالگردهای ترکیه به خاک این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر اسبق عراق در این خصوص تصریح کرد: تداوم نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه امری خطرناک است و روابط دو کشور را به سمت آینده نامشخصی سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت عراقی عنوان کرد: ما نسبت به سکوتی که در مقابل این اقدامات ترکیه می‌شود متعجب هستیم. این سکوت باعث ایجاد ابهاماتی درباره مسئولیت حکومت و نیروهای سیاسی برای حفظ کشور و حاکمیت آن می‌شود. ما به ترکیه توصیه می‌کنیم که در سیاست‌های خود در قبال عراق تجدید نظر کند.

پیشتر هم وزارت خارجه عراق در واکنش به عملیات نظامی جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش ترکیه در مناطق متینه، الزاب، افاشین و باسیان در شمال این کشور، اعلام کرد: ما این عملیات را به شدت محکوم می‌کنیم. وزارت خارجه عراق این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت عراق و قوانین بین المللی و مخالف با اصل حسن همجواری قلمداد کرده است.

کد خبر 5470556 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ترکیه حیدر العبادی فلسطین رژیم صهیونیستی اوکراین مسجدالاقصی روسیه عراق جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین کرانه باختری قدس اشغالی ولودیمیر زلنسکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است

وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه از شروع مقدمات برای تاسیس کنسولگری خود در تبریز خبر داد.
 
به گزارش فارس؛ «آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان بعد از ظهر شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پی گفت‌وگو با طرف ایرانی، امروز دولت ارمنستان به طور رسمی تصمیم به افتتاح کنسولگری در تبریز را تایید کرد. اقدامات مقدماتی در حال انجام است.»
 
بر اساس این گزارش، از اکتبر 2022، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر «قاپان» آغاز به کار کرده است و با افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز، عمل متقابل از سوی دولت ارمنستان صورت خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد