Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میرمحمدیان در دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که امروز در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد با بیان اینکه، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مفهوم جامعه پردازی را مطرح کردند، گفت: جامعه پردازی یعنی اینکه جامعه را با سازماندهی جدید از نو بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: جامعه مجموعه‌ای از انسان‌ها است که رابطه طولی و مختلفی و حتی عرضی با هم دارند. همه بحث کسانی که می‌خواهند حکمرانی کنند درباره مناسبت و نحوه چینش افراد و مسئولیت‌ها است. دانش، قدرت فردی و ثروت از جمله ملاک‌ها در چینش مناسبت‌ها است. جامعه پردازی ولایی قرار است مدلی باشد که آخرین آرایش جامعه را قبل از ظهور شکل بدهد.

وی اظهار کرد: ما قرار است جامعه پردازی بر اساس مدل مسجد انجام دهیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند باید آئین حکمرانی را در جهاد تبیین انجام داد. اسلام در مدل خودش، یک نوع جامعه پردازی دارد که در آیات متعدد قرآن آمده است. ضمن اینکه قرآن شاخص‌های حاکمان باطل را نیز مشخص کرده است. مدل جناح حق یکی است ولی جناح باطل، مدل‌های مختلفی دارد. جامعه پردازی ولایی و اسلامی مناسبت خاص خود را دارد.

میرمحمدیان گفت: رونمایی از مدل جامعه ولایی در روز غدیر اتفاق افتاد. امیرالمومنین علیه السلام در حکومت خود، امنیت کامل و رفاه نسبی را حاکم کردند ولی به دلیل بی بصیرت مردم دچار غربت شدند. مدل حکمرانی اسلامی در ادوار مختلف اجازه ظهور نیافت ولی اتفاق اصلی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ روی داد. درست در زمانی که کتاب پایان تاریخ نوشته شد و لیبرالیسم را پایان جهان معرفی کردند.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: الآن دشمنان نیز به قدرتمندی مدل حکمرانی اسلامی و قدرت ولایی حضرت آقا اعتراف کرده اند. گام بعدی این است که این مدل از رأس جامعه به بدنه و سطح برسد و برای این کار مدل مسجد جامعه پرداز و امامت میانی و امامت محله و شبکه امامت لازم است. محبت و خیر و بخشش لازمه این مدل است.

وی گفت: محبت و عشق روش تبعیت در حکومت احرار است. در حکومت ولایی، قدرت معنا ندارد و مناسبات بر اساس قدرت و ثروت نیست. برای این کار نمی‌شود یک دفعه کل جامعه و کشور را بر اساس محبت مدیریت کرد ولی می‌شود در یک محله و در یک روستا مناسبات را بر اساس محبت و عشق شکل داد. مسجد جایی است که هم تعمیر دل و دنیا و هم تعمیر آخرت می‌کند. ولایت الهی قرار است از اینجا در دنیا جاری شود.

مدیرعامل بنیاد هدایت اظهار کرد: مسجد بر اساس چرخه خیر مناسبات درست حکمرانی ولایی را شکل می‌دهد. ما باید آرام آرام این مدل جامعه پردازی را شکل دهیم. برای کار باید دانش تولید کنیم. باید مدل‌های موفق را تولید کنیم و به تجربه بگذاریم و نواقص را رفع کنیم و مدل درست را در نهایت شکل دهیم. نمایشگاه مسجد جامعه پرداز فرصت خوبی برای ارائه این نوع از مدل حکمرانی ولایی است تا هم ما حرف خود را بزنیم و هم بزرگان و محققان ایراد کار ما را بگویند.

کد خبر 5470557 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بنیاد هدایت قران قرآن آیت الله خامنه ای انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری مسجد نمایشگاه قرآن ماه رمضان 1401 ماه امید ماه رمضان 1401 ماه امید ماه مبارك رمضان قرآن قرآن کریم فعالیت های قرآنی آیت الله خامنه ای اوقات شرعی مقام معظم رهبری امیرالمؤمنین ع حوزه علمیه انقلاب اسلامی ایران امام حسن مجتبی ع مسجد جامعه پرداز جامعه پردازی مدل حکمرانی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم

معاون استاندار زنجان از معرفی دو زنجیره برتر استان در غرفه استان زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2024 (توانمدی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در غرفه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: استان زنجان در این نمایشگاه غرفه‌ای را مختص توانمندی‌‌هاو ظرفیت‌های اقتصادی استان دایر کرده است.

وی گفت: استان زنجان در دو زنجیره به‌عنوان دو زنجیره برتر کشور شناخته شده است. زنجیره نساجی و زنجیره زیتون استان زنجان دو زنجیره برتری است که در این نمایشگاه ارائه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق الذکر، زنجیره‌های سلولزی و شیمیایی و محصولات صنعتی استان در حوزه برق و الکترونیک و همینطور مرغ و بوقلمون و نهایتاً کشمش نیز در این نمایشگاه عرضه و معرفی شده است. 

وی ادامه داد: استان زنجان در حوزه گیاهان دارویی نیز حرفی برای گفتن دارد و سعی شده این محصول نیز معرفی شود. بیش از 2 هزار و 600 تاجر از کشورهای منطقه‌ای و آفریقای و اروپایی در این نمایشگاه حضور دارند و سعی ما این است که هم زمینه توسعه صادرات محصولات استان را به این کشورها داشته باشیم و هم شرایط سرمایه‌گذاری را برای این تجار در استان زنجان فراهم کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است