Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:30:37 GMT

۳۰ مدرسه در لارستان فارس نیازمند مقاوم سازی است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۴۷۰۱

۳۰ مدرسه در لارستان فارس نیازمند مقاوم سازی است

به گزارش ایرنا، مهدی اسماعیلی شامگاه دوشنبه در نشست خبری افزود: در سفری که اسفندماه گذشته بهمراه مسئولان شهرستان با مقامات وزارت آموزش و پرورش و استان فارس انجام شد، سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام آمادگی کرد که برای ساخت تمامی مدارس تخریبی در شهرستان لارستان مشارکت می کند.

وی گفت: بر اساس هماهنگی لازم و اعلام آمادگی کامل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در قالب تفاهم نامه ای و با مشارکت خیرین و این سازمان تمامی مدارس و فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی در این شهرستان بازسازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی یادآور شد: سهم وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس در این راستا ۳۰ و سهم خیرین هم ۷۰ درصد تعیین شده است.

اسماعیلی گفت: خیرین و نیک اندیشان منطقه لارستان بزرگ بیشترین سهم و مشارکت را در امر مدرسه سای و اجرای پروژه های بزرگ داشته اند و بهترین پشتیبان برای دولت در شرایط سخت کمبود منابع مالی و اعتباری بوده اند.

وی اضافه کرد: هم اینک بالای ۶۰ پروژه همچون مدارس تخریبی ، نمازخانه و فضاهای آموزشی و ورزشی از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این شهرستان و با مشارکت خیرین با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان گفت: بنیاد برکت هم برای ساخت چهار مدرسه ابتدایی در سطح شهرستان لارستان اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: سعی شده که ساخت مدارس در سطح شهرستان بر اساس نیازسنجی و پیش بینی تعداد دانش آموزان باشد چون معتقد هستیم در جاهایی که امکان حضور دانش آموزان نیست حتی به صرف آنکه اعتبار و بودجه ای از سوی خیرین برای ساخت مدرسه ای هم تخصیص می یابد اما ضرورت امکان سنجی و طرح توجیهی در ساخت این فضا باید رعایت شود.

اسماعیلی تصریح کرد: هم اینک در بخش صحرای باغ لارستان با وجود ساخت فضای آموزشی اما هم اینک این ساختمان خالی از حضور داشن آموز و بدون استفاده است.

وی با توجه به ضرورت حضوری بودن دانش آموزان و تاکید دولت و وزارت آموزش آموزش و پرورش بر این مهم نیز گفت: در شهرستان لارستان و بر اساس بررسی ها هم اینک بالای ۹۸ درصد مدارس و کلاس هیا درس به صورت حضوری هستند.

وی یادآور شد: زمان حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان لارستان تا دهم اردیبهشت سال جاری اعلام شده و بر اساس سیاست راهبردی وزارت آموزش وپرورش برای این مقطع امتحان نداریم و نمرت هم به صورت میفی و توصیفی است.

اسماعیلی تصریح کرد: امتحانات سایر مقاطع و متوسه اول و دوم در شهرستان هم به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش لارستان تصریح کرد: هم اینک ۲۲هزار و ۶ نفر در مقاطع مختلف و در قالب بیش از ۲۶۰ فضای آموزشی و یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس به صورت حضوری در شهرستان لارستان  مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در مقطع ابتدایی به ترتیب در پایه اول ۲ هزار و ۳۹۰، دوم ۲ هزارو ۲۶۲، سوم ۲هزار و ۳۰۶، چهارم ۲هزارو ۲۹۸، پنجم ۲هزار و ۲۴۹ و ششم نیز ۲هزار و ۱۳۴ نفر مشغول تحصیل هستند.

اسماعیلی تعداد دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم را نیز به ترتیب یک هزار و ۷۴۷ نفر، یک هزار و ۶۷۳، یک هزار و ۴۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: امسال همچنین ۶۶۶ نفر در پایه دهم، یک هزار و ۳۶۳ نفر در پایه یازدهم و یک هزار و ۲۶۷ دانش آموز پایه دوازدهمی آماده ورود به کلاس های درس درسال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ این شهرستان خواهند بود.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته و در اوج بیماری کووید ۱۹ معلمان در سطح مدارس لارستان به صورت خودجوش به تولید محتوا پرداختند و با ارایه در شبکه های اجتماعی، آموزش دانش آموزان را در فضای حقیقی و مجازی ادامه دادند.

شهرستان لارستان با دارابودن هفت شهر و۱۷۰ روستای دارای سکنه و با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها مدارس لارستان مدرسه سازی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس لارستان مدرسه سازی مدارس لارستان مدرسه سازی فارس شهرستان لارستان آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش یک هزار هم اینک بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی