Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرجهادکشاورزی شهرستان گناباد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری در صورت عدم خسارت حوادث غیر مترقیه بیش از ۱۱۰  تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان عاید گلکاران شود. - اخبار استانها -

رمضانعلی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد با بیان اینکه برداشت گل محمدی تا 30 روز در گلستان‌های شهرستان گناباد ادامه دارد، اظهارداشت: سطح زیر کشت این محصول در بخش مرکزی و بخش‌های کاخک و پسکلوت به ترتیب 15، 20 و 8  هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط مناسب اقلیمی برای گل محمدی انتظار می‌رود متوسط عملکرد گل‌محمدی در هکتار در گناباد به 2500 کیلوگرم برسد .

وی خاطرنشان‌کرد: گل محمدی از نظر نیاز آبی محصولی کم آب بر است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری در صورت عدم خسارت حوادث غیر مترقیه بیش از 110  تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان عاید گلکاران شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد مقاوم بودن گل محمدی در شرایط آب و هوایی و کم آبخواه بودن را از مزایای این گل خواند و گفت: گل محمدی در شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی گرم و خشک از اسانس و عطر بالایی برخوردار است.

نواقص میزبانی از گردشگران نوروزی کاشان در جشنواره گل و گلاب برطرف شوداشتغال‌زایی و رونق اقتصادی با توسعه صنعت گلاب‌گیری در روستای "گیلده شفت" ایجاد می‌شود + فیلمگلاب‌گیری در روستای گیلده شفت استان گیلان به‌روایت تصویر

مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گناباد تعداد واحدهای گلابگیری و عرقیات سنتی در گناباد را سه واحد بیان‌کرد و افزود: یک واحد گلابگیری صنعتی دارای مجوز از جهاد کشاورزی جهت تکمیل زنجیره تولید گل محمدی دردست اقدام است.

علی موذنی، شاغلان در فرایند برداشت و واحدهای گلابگیری سنتی شهرستان را 1000 نفر روز کار عنوان کرد و ادامه داد:گناباد رتبه 14 سطح زیر کشت و تولید در استان خراسان رضوی و رتبه پنجم میانگین عملکرد تولید در واحد سطح گل محمدی استان را دارد و حدود 80  نفر باغدار گل محمدی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی گناباد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم و استثنایی گناباد بویژه بخش کاخک که درمنطقه بی‌نظیر است ، تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا در مناطق تولید گل محمدی می‌باشد که این ویژگی مهم افزون بر تاثیر افزایش کیفیت اسانس و گلاب تولیدی، افزایش در طول فصل تولید و برداشت گل محمدی در شهرستان گناباد است .

حسین عطایی ادامه داد: برداشت این محصول در مناطق مختلف شهرستان از اواسط‌ فروردین ماه شروع و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد و نزدیک به  هزار نفر روز کارگر گل‌چین در طول فصل برداشت، فعالیت دارند.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان گناباد گل محمدی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام

ناصر مرادی پویانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: حوزه‌ی زکات این نهاد با همکاری دستگاه‌های عضو شورای زکات استان هر ساله همزمان با آغاز برداشت محصولات کشاورزی فعالیت خود را در زمینه جمع آوری زکات غلات کشاورزان استان آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دهلران به عنوان قطب کشاورزی استان ایلام که برداشت محصولات کشاورزی آغاز شده است گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان برداشت محصولات کشاورزی بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه زکات جمع آوری شده توسط این نهاد و اعضای شورای زکات در سریع‌ترین زمان ممکن بین نیازمندان توزیع می‌شود گفت: در تازه‌ترین مورد از توزیع زکات مبلغ ۶ میلیارد تومان زکات فطریه بین مردم نیازمند استان توزیع شد.

مرادی پویانی افزود: این میزان زکات فطریه با مشارکت این نهاد و دیگر دستگاه‌های جمع آوری کننده مانند بهزیستی، سازمان زندان‌ها، موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و.... در سطح استان جمع آوری و در بین مردم نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 6099720

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • جشن شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در شهرستان سربیشه
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی