Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی گفت: آنچه که امروز مشاهده می‌شود متاسفانه فعالیت‌های مرتبط با دین ستیزی و دین گریزی است و عمدتا توسط جبهه استکبار طراحی شده که به دنبال ایجاد دو قطبی در جهان و هتک حرمت به مقدسات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدام توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد اظهار کرد: اهانت به قرآن کریم که آخرین کتاب الهی و جامع‌ترین کتاب زندگی برای همه جهانیان است را به همه مسلمین و پیروان راستین راه پیامبران و معتقدین به حکومت الهی و ولایت خدای متعال تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: آنچه که امروز مشاهده می‌شود متاسفانه فعالیت‌های مرتبط با دین‌ستیزی و دین‌گریزی است که عمدتا توسط جبهه استکبار طراحی شده و به دنبال ایجاد دو قطبی در جهان و هتک حرمت به مقدسات هستند.   نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: استکبار جهانی تلاش دارد تا با انجام اقداماتی از این قبیل، آسیب زدن به ادیان الهی را در اذهان عمومی جهان عادی جلوه داده و از این طریق بتواند سایر فعالیت‌های خود مانند عفت ستیزی، عفت گریزی و حیازدایی و دین زدایی را در پروژه‌های خود دنبال کند.   وی عنوان کرد: وظیفه همه مسلمانان جهان در گام نخست، جهاد تبیین است و باید برای جهانیان بیان شود که چرا کتاب قرآنی که معجزه پیامبر گرامی اسلام بوده و هیچ‌گاه تحریفی در آن صورت نگرفته، امروز مورد خشم مخالفین و معاندین قرار گرفته است.

تفسیر و ترجمه قرآن‌کریم به زبان‌های زنده دنیا، راهبرد اشاعه مکتب قرآنی   محمدبیگی عنوان کرد: باید برای همه جهانیان، اهل کتاب و سایر پیروان ادیان الهی تبیین کرد که قرآن حامل چه پیام‌های است و چگونه می‌تواند بشریت را از آلودگی‌ها و ضلالت و گمراهی نجات داده و به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون کند.   وی خاطرنشان کرد: ساخت فیلم و انیمیشن، ارائه محتواهای فرهنگی و مذهبی، اجرای برنامه‌های مرتبط با حفظ و قرائت قرآن کریم، برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی با موضوع قرآن و تفسیر و ترجمه کتاب قرآن به زبان‌های زنده دنیا می‌تواند یکی از راهبردهای ما برای اشاعه فرهنگ و مکتب قرآنی باشد.   این مسئول عنوان کرد: ما در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت این موضوع به دنبال اشاعه فرهنگ قرآنی در ایران و سراسر دنیا هستیم.   وی با بیان اینکه امیدواریم زنان مسلمان با پرورش نسل قرآنی بتوانند راه قرآن را ادامه دهند؛ تاکید کرد: هیچ کسی نمی‌تواند بنا بر وعده الهی به قرآن آسیب بزند و این کتاب الهی نقشه راه زندگی مسلمانان و جهانیان خواهد ماند.

برخی کشورها از "آزادی بیان" به عنوان ابزار فشار بر ملت‌ها استفاده می‌‎کنند   محمدبیگی تصریح کرد: متاسفانه امروز آزادی بیان در برخی از کشورها و فضای سیاسی بین‌المللی در واقع مورد تمسخر قرار گرفته و به عنوان ابزار و وسیله فشار بر ملت‌ها استفاده می‌شود.   وی تاکید کرد: آزادی بیان واقعی در حقیقت اشاعه فرهنگ خداپرستی و راستی و صداقت و دوری از دروغ و تهمت است. این چه آزادی بیانی است که در آن به مقدسات یک دین الهی توهین می‌شود و در آن سعی می‌کنند خشم مسلمان را برانگیزند و دل‌های مردمان آزاده را جریحه دار کنند.   نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: آزادی بیان دارای چارچوبی است اما عده‌ای خارج از این چارچوب‌ها و همچون قانون جنگل، وحشیانه به مقدسات می تازند.

عده‌ای به بهانه آزادی بیان به مقدسات می‌تازند   وی ادامه داد: ما در کتاب الهی تصدیق پیامبران پیشین را می‌بینیم و در قصص قرآن، زندگی تعداد زیادی از پیامبران الهی آمده است که همواره با احترام از سایر ادیان در این کتاب مقدس یاد می‌شود.   محمدبیگی تاکید کرد: مدعی آزادی بیان ببینند آیا در کشور ما با ادیان و مذاهب دیگر اینگونه برخورد می‌شود؟ ما همواره سعی کردیم به پیروان ادیان و مذاهب دیگر در کشور احترام بگذاریم و در مجلس شورای اسلامی هم پیروان اقلیت‌ها نماینده داشته و مطالبات مردمی از طریق آزادی بیان واقعی در مجلس در حال پیگیری هستند.   وی در پایان گفت: مدعیان آزادی بیان بهتر است فرد اهانت کننده به قرآن را مورد پیگرد قانونی قرار دهند زیرا چنین افرادی باید مجازات شوند.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم عنوان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، حفظ قرآن به عنوان یک اتفاق راهبردی در منظومه تعمق و تدبر قرآنی شناخته می‌شود. در یک نظرسنجی که اواسط اسفندماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم، بالغ بر۷۵ درصد پاسخگویان با ضرایب مختلف عنوان کردند که از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند. این یک سرمایه قرآنی است که نشان می‌دهد باید بحث حفظ را حدی بگیریم.

وی اظهار کرد: ما جریان حفظ موضوعی را دروازه ورود به حفظ کل قرآن کریم می‌دانیم. اگر افراد با آیه‌های کاربردی قرآن کریم ارتباط بگیرند، دغدغه حفظ قرآن کریم شکل می‌گیرد. طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال که با همکاری نهاد‌های مختلف و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما شکل گرفت، در راستای توجه به جریان حفظ موضوعی بود. حدود یازده میلیون نفر از ابتدا تا انتهای این طرح با آن همراهی کردند؛ یک میلیون نفر هم در آزمون انتهایی شرکت کردند که از این میان ۸۰۰ هزار نفر گواهی رسمی حفظ آیات را دریافت کردند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی