Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-زاکانی گفت: در همکاری مشترک امیدواریم با کنترل دقیق و استفاده بهینه از انرژی به سمتی حرکت کنیم که محدودیت انرژی را به عنوان اصل بپذیریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت نفت که صبح امروز سه شنبه 30 فروردین ماه 1401 به امضا رسید، گفت: به عقیده من این نشست و تفاهم از چند جهت حائز اهمیت است، اصل تفاهم با توجه به اینکه ما در اداره شهر مدیریت مشارکتی را به عنوان اصل پذیرفته ایم، بنا داریم با مشارکت با نخبگان، مردم و دستگاه به ویژه دستگاه های دولتی گره از مشکلات شهر تهران باز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار تهران با تاکید بر انباشتگی مشکلات در شهر تهران افزود: بر هم انباشتگی مشکلات شهر تهران کلاف سردرگمی شده است و این کلاف سر در گم را جز با مشارکت نمی توان باز کرد.
زاکانی با اشاره به اهمیت امضای این تفاهم نامه و دیگر تفاهم نامه های امضا شده در دوره جدید مدیریت شهری با دیگر دستگاه ها از جمله وزارت مسکن ادامه داد: اهمیت این تفاهم در ایجاد یک محیط زیست سالم تر و پاک تر برای همه شهروندان تهرانی و ایجاد آسایش برتر و بالاتر از شرایط فعلی است و ادامه به واسطه این دست تفاهمات زمینه ای ایجاد شود که در آن امکانات کشور را بی حساب هزینه نکنیم و صرف آنها با توجه به اقتضائات باشد و این امانت الهی را پاس بداریم.
وی بیان کرد: موضوع انرژی در کشور بسیار مهم است و تصور اینکه اگر خللی در انرژی ایجاد شود چه تاثیری در زندگی مردم دارد خواب را از چشم می گیرد.
شهردار تهران افزود: با همکاری مشترک زمینه کار دانش بنیان در حوزه مدیریت شهری و انرژی را در شهر تهران فراهم‌ می کنیم که به ما می تواند این امکان را دهد که نیروی انسانی خلاق را در اهداف خود داشته باشیم.
زاکانی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این است، در همکاری مشترک بتوانیم نوع مصرف را با کنترل دقیق و استفاده بهینه از انرژی به سمت سویی ببریم که محدودیت انرژی را به عنوان اصل بپذیریم و در کنار آن نیز انتقال انرژی از سطوح آلوده کننده را  به سمت انرژی پاک ببریم تا از این طریق بتوانیم محیط زیست برتر و بالاتری را در  شهر تهران فراهم کنیم.
وی بیان کرد: نوع ساخت و توسعه شهر در حوزه ساحتمان و ایجاد زمینه ای که در آن استاندارد بالا و نگهداشت انرژی بالا از دیگر اهداف این دست تفاهمات است که می توان به آن اشاره کرد و در کنار آن نیز در بخش زیر ساخت های شهری، راه ها و مسیرها تمهیداتی فراهم شود که یک سوی آن کاهش مصرف انرژی و سوی دیگر آن آرامشی است که در زندگی مردم ایجاد می شود.
شهردار تهران افزود: سطح دیگری از فعالیت ها در تولید انرژی است، به عنوان مثال در حوزه پسماند با عنوان «طلای کثیف» مواجه هستیم که ظاهر آلاینده ای دارد اما می توان با این دست از تفاهمات آن را استفاده و آنالیز کنیم.
زاکانی با تاکید بر تولید انرژی از پسماند ادامه داد: در حال حاضر 5 هزار و 500 تن پسماند در شهر تهران دفن می شود و این دفع پسماند سالیانی است که در شهر تهران انجام می شود و باید به سمتی حرکت کنیم که این عدد به زیر 10 درصد کاهش پیدا کند که رسیدن به این هدف با این دست تفاهمات امکان پذیر است، زیرا در حوزه انرژی خورشیدی نیز می توانیم به کمک وزارت نفت بیاییم.
 وی بیان کرد: اصل این تفاهم برای ما بسیار مبارک است و انشاالله دستاوردهای بزرگی برای شهر عزیز ما خواهد داشت زیرا این شهر، شهری انسان محور است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پایتخت شهردار تهران همکاری مشترک شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند

دبیرکل اوپک در مقاله‌ای نوشت به جای سخن گفتن از پایان عصر نفت و پافشاری بر آن باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیثم الغیص به‌تازگی در مقاله‌ای برای نشریه «میس» نوشت: پایان عصر نفت موضوعی غیرقابل تحقق است، زیرا سرعت رشد تقاضای انرژی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که انرژی‌های جایگزین‌ در مقیاسی نیستند که بخواهند جای نفت را در سبد مصرف انرژی جهان بگیرند از این رو باید به جای کاهش مصرف نفت، تمرکز را بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید سوخت‌های فسیلی گذاشت.

وی افزود: روند نگران‌کننده‌ای درباره روایت‌های موجود درباره مصرف نفت وجود دارد که در آنها از عبارت‌هایی مانند پایان عصر نفت استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند به هرج و مرج در حوزه انرژی دامن بزند.

الغیص در مقاله‌ای که نشریه میس در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت، نوشت: اگر در نتیجه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها عرضه کاهش یابد، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان افزایش یابد، همان‌طور که امروز شاهد چنین روندی هستیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که پایان عصر نفت محقق‌شدنی نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر این باور است که مصرف نفت در دهه‌های آینده همچنان رو به افزایش خواهد بود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اوج خود می‌رسد.

الغیص در مقاله‌ای برای «میس» نوشت: صنعت نفت در فناوری‌هایی مانند استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی، هیدروژن پاک و جذب مستقیم هوا سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین این شرایط نشان از این دارد که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید نفت مورد نیاز جهان فراهم است.

وی در این مقاله آورده است: جهان در دو دهه اخیر بیش از ۹.۵ تریلیون دلار در زمینه دوره گذار به انرژی کم‌کربن سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال انرژی‌های بادی و خورشیدی هنوز هم تنها کمتر از ۴ درصد از انرژی مورد نیاز جهان را تأمین می‌کنند و خودروهای برقی ضریب نفوذ جهانی بین ۲ و ۳ درصد دارند،

به گفته الغیص، واقعیت این است که بسیاری از انرژی‌های جایگزین‌ها نمی‌توانند جایگزین نفت در مقیاس لازم شوند، یا در بسیاری از مناطق مقرون به‌صرفه نیستند.

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی