Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید پارسایی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در استان بوشهر که اکنون مدیریتی یک دست و انقلابی دارد، فرصت مناسب است تا مقوله اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر بخوبی محقق شود.

وی بیان کرد:  اکنون استان بوشهر در پیچی تاریخی قرار دارد که از روز شهادت سردار شهید سلیمانی، هنرمندان جوان آن را تبدیل به خنجری برای نابودی جبهه سلطه و استکبار کردند که در این مسیر باید حمایت لازم از آنها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسایی‌فر اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته که هفته هنر انقلاب اسلامی با برنامه‌های زیادی همراه نبود در این چند سال با تلاش دستگاه‎های مختلفی مانند استانداری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما، معاونت فرهنگی سپاه امام صادق (ع) و بسیج هنرمندان برنامه‎‌های متنوعی در هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: همه این رویدادها یک پیام دارد که چنانچه سرعت مسئولان به اندازه سرعت رویش‌های انقلاب اسلامی در بخش‌های فرهنگی و هنری نباشد از اتفاقات هنری و فرهنگی برآمده از اندیشه انقلاب اسلامی عقب می‌مانند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: اکنون نسلی روی کار آمده که در اجرا سرودهای خود نیز تغییر مسیر تاریخ را فریاد می‎زنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در طول تاریخ اینکه نسلی بیاید و یقه تاریخ و وضع حال را بگیرد و اشاره به پیشینه تاریخی پر از تقوا و تدین کند امری بی سابقه است که این چنین ظرفیت ارزشمندی نیاز به راهبری و حمایت دارد.

وی ادامه داد: در استان بوشهر در ظرفیت‌های زیرساخت‎ فرهنگ و هنر ضعف وجود دارد که نشانه آن نیز سالن سینما بهمن بوشهر است که بیش از نیم قرن عمر دارد.

پارسایی‌فر ادامه داد: از استانداری بوشهر انتظار می‎رود کمک کند تا مجتمع سینمایی حوزه هنری استان بوشهر برای هنرمندان بازسازی شود.

وی گفت: چنانچه از سبد بودجه استان بوشهر یک درصد اعتبارات به دستگاه‌های فرهنگی برای تولیدات فرهنگی و هنری اختصاص یابد و سالانه برای نمونه یک اثر فاخر در حوزه سریال در این استان تولید شود یک اشتغال آفرینی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد تا از این طریق پیشینه و مبانی منحصربه فرد عرضه شود.

پارسایی‌فر اظهار کرد: برای استان بوشهر خوشایند نیست که سریال شهید رئیسعلی دلواری تولید سال ۱۳۵۴ باشد و در این زمینه می‌طلبد هنرمندان با ظرفیت حمایتی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقدام به تولید اثرهای فاخر کند.

وی افزود: بوشهر با توجه به ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی و هنری می‎تواند با توجه به جمعیت فرهنگی بدون متصدی کشورهای حوزه خلیج فارس نقش تاریخی خود را به عنوان پایگاه فرهنگی خلیج فارس ایفا کند.

برچسب‌ها حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر استانداری بوشهر صندوق هنر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر استانداری بوشهر حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر استانداری بوشهر صندوق هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر پارسایی فر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

به گزارش  جماران از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت(ع) در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

 

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

 

دیگر خبرها

  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد