Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلمی در فضای مجازی با عنوان خشکی و کم آبی گستردهدر رودخانه تجن ساری منتشر و یکی از اهالی منطقه در این فیلم می‌گوید: دلیل این خشکی علاوه بر کاهش ذخایر آب سد شهید رجایی، نپرداختن حقابه توسط کشاورزان به شرکت آب منطقه‌ای است به این معنا که چون کشاورزان حقابه خود را نپرداختند شرکت آب منطقه‌ای نیز جریان آب را قطع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طوسی مدیر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با رد این ادعا می‌گوید: همیشه برخی از کشاورزان حقابه خود را برای فصل زراعی نمی‌دهند اما شرکت آب منطقه‌ای هیچگاه به این دلیل آب زراعی را روی کشاورز نمی‌بندد، چون این موضوع به طور مستقیم با زندگی شالیکاران و باغداران و امنیت غذایی ارتباط دارد بلکه برای دریافت حقابه از راهکار‌های قانونی دیگر استفاده می‌کند.

او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: منطقه‌ای که در تصویر نشان داده می‌شود مربوط به بخشی از رودخانه تجن و بعد از سد انحرافی است که اکنون به دلیل تامین کردن نیاز آبی شالیزار‌های منطقه فقط مقدار بسیار اندکی از آب برای مباحث زیست محیطی به این قسمت وارد می‌شود و این حجم هم به دلیل عریض بودن رودخانه در فیلم نمایش داده نشده است.

مدیر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: آب سد شهید رجایی ساری برای مصارف کشاورزی از اول اردیبهشت تا ۳۱ تیرماه رهاسازی و مشکل خشکی نقطه‌ای در رودخانه تجن نیز حل می‌شود

سد شهید رجایی که از آن با عنوان سد سلیمان تنگه نیز یاد می‌شود با ظرفیت آبگیری ۱۶۰ میلیون مترمکعب علاوه بر تامین آب مورد نیاز ۵۲ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی، حدود ۱۵درصد آب آشامیدنی مرکز مازندران را نیز تامین می‌کند و تاکنون ۷۰ درصد آب در این سد ذخیره شده است.

طوسی می‌گوید: ذخیره پشت سد شهید رجایی ساری نگران کننده است به همین دلیل به همه کشاورزان حوزه دشت تجن توصیه می‌شود علاوه بر مدیریت زمان برای آبیاری شالیزارها، ارقام محلی برنج را کشت و از کشت ارقام پرمحصول که زمان زیادی برای آبیاری نیاز دارند خودداری کنند.

او می‌گوید: اگرچه ذخایر آبی سد شهید رجایی مناسب نیست اما با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران، مشکلی در تامین آب آشامیدنی نخواهیم داشت.

بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای اگرچه ۸۴ درصد از مخازن سد‌های استان پر شده است اما حجم نامناسب آب در پشت سد شهید رجایی ساری به عنوان بزرگترین سد مازندران و کم آبی در رودخانه‌های زارم رود و گرم رود احتمال تنش آبی در مناطق مرکزی استان وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی رودخانه تجن ساری آب منطقه ای مازندران شرکت آب منطقه ای سد شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
سید مرتضی میرزایی مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت:که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالا سرقت باطری توسط این نرم افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
او افزود:ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با رد یابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌ شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت:ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلو گیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم افزار متصل شوند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین