Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:57:06 GMT

ترسیم نقشه راه توسعه برای روستاهای هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۵۱۸۸

ترسیم نقشه راه توسعه برای روستاهای هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس غلامپور پیش تزطهر سه شنبه در حاشیه اولین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستورالعمل برگزاری کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری در استان ها از سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده بود که امروز بالاخره دبیرخانه این کارگروه در استان هرمزگان راه اندازی و اولین جلسه آن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هدف اصلی کارگروه تخصصی توسعه روستایی تعیین اولویت های توسعه، نحوه تخصیص اعتبارات روستایی در راستای ارتقا شاخص های معین است.

وی گفت: شاخص های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و به طور ویژه در زمینه اقتصادی به طور مجزا در این کارگروه مورد بررسی قرار داده می شوند تا متناسب با بسته توسعه روستایی و شرایط منطقه ای در راستای ارتقا آنان برنامه ریزی شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: اسناد بالا دستی و سیاست گذاری های کلی نظام و دولت در خصوص توسعه روستایی از جمله مواردی است که در کنار در نظر گرفتن شرایط بومی هر منطقه می‌بایست مورد لحاظ قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رسم نقشه راه به صورت اولویت بندی شده برای توسعه روستایی در استان هرمزگان یکی از ضرورت ها و الزاماتی است که استانداری به دنبال آن است تا بتوانیم در صورت جذب هر گونه اعتبار از مبادی مختلف با تکلیفی مشخص و به اصلاح حساب شده پیش برویم.‌

غلامپور یادآور شد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی در حوزه شاخص های اعلام شده، خروجی این کارگروه به کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ می‌ شود.

کد خبر 5470635

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان راه روستایی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد روز ارتش هفته هنر انقلاب اسلامی ایلام امام حسن مجتبی ع 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود