Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، عبدالله معتمدی در سومین نشست تخصصی از مجموعه نشست های «بازگشایی دانشگاه؛ آموزش حضوری، چالش ها، فرصت ها و برنامه ها» با موضوع بازگشایی ایمن و سلامت محور دانشگاه برای آموزش حضوری افزود: امتحانات تمامی مقاطع به صورت حضوری برگزار می شود و  شرط حضور در دانشگاه دریافت حداقل ۲ دز واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه واکسیناسیون به شکل گسترده در دانشگاه علامه طباطبائی، زمینه حضور ایمن دانشجویان در این دانشگاه را فراهم می‌کند، گفت: باوجود کنترل بیماری کرونا اما این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است. بنابراین باید با رعایت درست شیوه نامه های بهداشتی زندگی عادی را از سر گرفت.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه حضوری شدن دانشگاه ها بر اساس تصمیم متخصصان بوده است، افزود: باید توجه کرد، مزیت‌هایی که در آموزش حضوری وجود دارد در آموزش مجازی نیست. به عنوان مثال ارتباط چهره به چهره، امکان بحث و گفت و گو و تشریح مسایل در فضای مجازی کمتر اتفاق می‌افتد.

نعیمی ادامه داد: حضور در دانشگاه‌ها امکان استفاده از کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز مختلف کمک آموزشی را به ما می‌دهد. همچنین حضور اقوام مختلف ایرانی در کنار یکدیگر در خوابگاه‌ها و دانشگاه به پیوستگی و وحدت ملی کمک می کند و ما امیدواریم این حضورِ با نشاط موجب ارتقای کیفیت آموزشی شود.

وی یادآور شد: در تعطیلات طولانی مدت دانشگاه‌ها، شرایط به گونه ای پیش رفت که استادان و دانشجویان مزایای کلاس‌های مجازی همچون حضور در جلسات دفاع دانشگاه‌های مختلف و دعوت از استادان برجسته دانشگاه دیگر را مدنظر قرار دادند در صورتی که این کلاس ها، معایب بسیاری نیز همچون تغییر سبک خواب و بیداری برخی از استادان و دانشجویان، انجام شغل های پاره وقت توسط دانشجویان و حضور کامل و کافی نداشتن در کلاس‌های درس، کاهش انباشت دانش، مصرف داروهای روانپزشکی و سیگار در بین دانشجویان در پی داشته است.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی زمان بر خواهد بود، گفت: نیازمند درک همدلانه شرایط موجود هستیم. گفت و گو و توجه به سخنان دانشجویان در جهت تخلیه بارهای منفی آنها، استثنا قائل شدن برای دانشجویانِ با شرایط خاص و ارجاع آنها به مراکز مشاوره برای حل نظام ­مند مسایل، در نظر گرفتن شیوه ارزشیابی در طول سال، کمک به بازیابی هویت دانشجویی، اطلاع رسانی دقیق و مستمر از فعالیت‌های دانشگاه برای آرامش خاطر دانشجویان و خانواده آنان، افزایش فعالیت های فرهنگی در قالب کانون های فرهنگی و هنری برخی از کارهایی است که مسوولان و کارکنان دانشگاه می توانند برای بهتر شدن شرایط، تقویت روحیه امید و تغییر دوباره سبک زندگی انجام دهند.

هیچ محدودیت اقامتی مبنی بر ۷۰ یا ۵۰ درصدی بودن خوابگاه ها دریافت نکرده ایم

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی هم در این نشست با تاکید بر ضرورت بازگشایی دوباره دانشگاه ها، گفت: بالا رفتن کیفیت آموزش، تکوین شخصیت اجتماعی افراد، بهبود سلامت در جامعه، تحت تاثیر قرار گرفتن مسایل آموزشی، اجتماعی و فرهنگی و تمایل دانشجویان و استادان به بازگشایی دوباره دانشگاه‌ها، ضرورت بازگشایی دانشگاه‌ها را ایجاب کرد. هرچند با مشکلات بسیاری در زمینه مالی و پشتیبانی در دانشگاه‌ها، مشکل آمادگی دانشکده ها، مشکلات استادان و دانشجویان، نگرانی های بهداشتی و مسایل رفاهی دانشجویان مواجه هستیم ولی با حمایت های انجام شده و تلاش های کارکنان معاونت دانشجویی به شرایط پایدارتری دست پیدا کرده ایم.

مهدی واحدی با یادآوری اینکه سیاست دانشگاه علامه طباطبائی برای از سرگیری آموزش حضوری، گام به گام و مرحله ای بوده است، ادامه داد: آماده سازی خوابگاه ها، توجه به تغذیه دانشجویی، تهیه سرویس رفت و برگشت دانشجویان به دانشگاه و عقد قرارداد با پیمانکار آنها، ایجاد اتاق قرنطینه و حضور همیشگی پزشک در خوابگاه ها و اختصاص اتاق به مشاوران در خوابگاه ها از جمله اقدامات معاونت دانشجویی در این دانشگاه بود.

وی از دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه خواست شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و سه دوز واکسن خود را تزریق کنند. آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با سیاست‌های دانشگاه همراهی و همدلی لازم را داشته باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی درباره ظرفیت دانشجویان در خوابگاه و اتاق ها هم گفت: بر اساس ابلاغیه بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، هیچ محدودیت اقامتی مبنی بر ۷۰ درصد یا ۵۰ درصد بودن در خوابگاه ها دریافت نکرده‌ایم. با توجه به اعلام دولت مبنی بر بازگشایی صددرصد دانشگاه‌ها، نمی توانیم در اتاق‌هایی که برای اسکان ۴ نفر تدارک دیده شده است، تعداد کمتری اسکان دهیم. برنامه ریزی دانشگاه بر این اساس است که امکان اسکان برای همه دانشجویان غیر بومی فراهم باشد. بنابراین به دانشجویان شبانه کارشناسی ورودی ۹۷ تا ۱۴۰۰ و دانشجویان ارشد ۱۴۰۰ خوابگاه تعلق می گیرد.

بازگشایی باید مرحله به مرحله شکل می گرفت

همچنین معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه این نشست گفت: این دانشگاه در سال گذشته پیشگام حضوری شدن آموزش‌ها بود. بازگشایی باید مرحله به مرحله و با کمترین میزان نارضایتی شکل می‌گرفت تا بتوانیم آموزش با کیفیتی را ارایه دهیم. بر اساس دستورالعمل شماره ۵، از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، دانشگاه فعالیت حضوری خود را به طور کامل آغاز می‌کند. به دلیل برنامه ریزی مسایل درسی و آموزشی بر مبنای کلاس های مجازی و تداخل در برخی از امتحانات یا ساعت های پراکنده کلاس‌ها باید تمهیدات دقیقی اندیشیده شود.

علی آدمی ادامه داد: آنچه که برای دانشگاه در حوزه آموزشی اهمیت دارد، آسیب ندیدن کیفیت آموزشی است. جلسات متعددی برای بررسی ابعاد آموزشی هر دانشکده برگزار شده است. با توجه به اینکه حضوری شدن دوره کارشناسی گریزناپذیر و تصمیم وزارت علوم بود، بنابراین حذف و اضافه اضطراری یا حذف ترم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم دانشجویان همکاری لازم را با دانشگاه و استادان داشته باشند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه با احترام به آموزش حضوری، دروسی که با حضوری شدن دچار افت کیفیت آموزشی خواهند شد را مجازی برگزار می‌کند، افزود: از دانشجویان درخواست می کنیم اگر مساله‌ای وجود دارد که به کیفیت آموزشی آنها ناشی از حضوری شدن صدمه می‌زند به ما اعلام کنند. دانشجویان صبر داشته باشند چرا که تلاش برای ایجاد شرایط بهتر باید دوطرفه باشد.

در ادامه این نشست روسای دانشکده های الهیات و معارف اسلامی، آمار، ریاضی و رایانه، ارتباطات، تربیت بدنی، روان­شناسی و علوم تربیتی، موسسه آموزش عالی بیمه اکو، ادبیات فارسی و زبان های خارجی، حقوق و علوم سیاسی، علوم اجتماعی و پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان به اظهار نظر در خصوص بهتر شدن آموزش حضوری و بازگشت به شرایط قبل از بیماری کرونا پرداختند.

سومین نشست تخصصی از مجموعه نشست های «بازگشایی دانشگاه؛ آموزش حضوری، چالش ها، فرصت ها و برنامه ها» با موضوع بازگشایی ایمن و سلامت محور دانشگاه برای آموزش حضوری با هدف تشریح اقدامات و فعالیت های انجام شده در خصوص حضوری شدن دوباره فعالیت های آموزشی به همت معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور  عبدالله معتمدی رییس این دانشگاه، ابراهیم نعیمی مدیرکل ذفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، مهدی واحدی معاون دانشجویی،   علی آدمی معاون آموزشی و روًسای دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی، در بستر مجازی برگزار شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه علامه طباطبایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه علامه طباطبائی بازگشایی دانشگاه خوابگاه ها کیفیت آموزشی آموزش حضوری کیفیت آموزش دانشگاه ها وزارت علوم حضوری شدن کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این اخبار در موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی-آموزشی است.   برگزاری آزمون سراسری نوبت اول در نیشابور   آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ سازمان سنجش آموزش کشور با حضور هفت هزار و ۲۳۲ داوطلب خانم و آقا در نیشابور برگزار شد.   رئیس دانشگاه نیشابور گفت: این آزمون در گروه‌های آموزشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه، به مدت دو روز در حوزه‌های مختلف آزمون، در چند دانشگاه و دانشکده نیشابور در حال برگزاری است.   رحمانی دوست افزود: دانشگاه نیشابور نیز افتخار این را دارد که با حدود ۳۰۰۰ داوطلب در دو حوزه دانشکده هنر و پردیس دانشگاه، میزبان داوطلبین آزمون سراسری است.   کسب رتبه دهم آموزش و پرورش بردسکن در خراسان رضوی   در ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال گذشته، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بردسکن موفق به کسب رتبه دهم شد.   علی اکبر چراغیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: این رتبه در شاخص‌های عمومی و اختصاصی شامل فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، جذب خیران، طرح‌های عمرانی، حوزه اطلاع رسانی و کار‌های ابتکاری، در بین ۴۷ نواحی آموزش و پرورش استان کسب شد.   لکه گیری آسفالت تخریب شده معابر نیشابور با دستگاه مکانیزه جدید   دستگاه مکانیزه احیای آسفالت در شهر نیشابور عملیاتی شد.   رییس سازمان عمران شهرداری نیشابور گفت: این دستگاه با ایجاد قالب کوره حرارتی در محل تخریب شده آسفالت و حرارت دهی متناسب با وضعیت آن، ابتدا آسفالت تخریب شده را از سختی و انجماد خارج می‌کند و سپس با تزریق قیر و ترکیب آن، به احیای قسمت تخریبی می‌پردازد و بصورت درجا آسفالت احیا می‌شود.    سعید طباطبایی خاطر نشان کرد: با توجه به فعال بودن چهار اکیپ لکه گیری آسفالت در سطح شهر نیشابور، هر هفته ۲۸۰ تا ۳۰۰ تن آسفالت برای رفع نواقص و قسمت‌های تخریب شده معابر در قالب طرح‌های لکه گیری و مرمت آسفالت، استفاده می‌شود.   رقابت هزار و ۳۶۵ داوطلب کنکور در شهرستان بردسکن   نوبت اول کنکوری سراسری با شرکت هزار و ۳۶۵ نفر داوطلب پسر و دختر در شهرستان بردسکن در روز‌های پنجشنبه و جمعه برگزار شد.   نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن گفت: از این تعداد ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد پسر هستند که ۶۳۶ نفر داوطلبین در رشته علوم انسانی و ۵۵۴ نفر در رشته تجربی و مابقی شرکت کنندگان در رشته‌های زبان، هنر و ریاضی به رقابت پرداختند.   دکتر میثم واحدیان بیان کرد: نوبت اول کنکور سراسری شهرستان بردسکن با تدابیر اتخاذ شده تنها در یک حوزه در محل دانشگاه آزاد برگزار شد    بازدید مشترک از نانوایی‌های نیشابور   با حضور مسئول آرد و نان اداره غله و رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی نیشابور از واحد‌های نانوایی و تافتون پز شهرستان بازدید کردند.    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: این بازرسی با هدف نظارت بر قیمت نان با توجه به افزایش خودسرانه قیمت نان توسط متصدیان برخی از واحد‌ها انجام شد.   علی مبارکی افزود: در این بازرسی ها، ضمن برخورد با واحد‌های متخلف، پنج پرونده تخلف تنظیم و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.    تحلیل فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» در نیشابور    به مناسبت هفته سلامت و با شعار «سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی»، جلسه تحلیل فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» در نیشابور برگزار شد.   مشاور امور بانوان و خانواده رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: این جلسه با حضور خانم باغنوی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و به همت گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد و معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور بانوان، در راستای آموزش مهارت‌ها و پیشگیری از رفتار‌های خودآسیب‌رسان، در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، برای همکاران و دانشجویان برگزار شد.   دکتر خارقانی مقدم افزود: در این جلسه، فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به نمایش درآمد و سپس مسائلی همچون ازدواج شاد و پایدار، شناسایی اختلالات شخصیت قبل از ازدواج، اشتباهات مهم در تربیت فرزندان، آشنایی با خدمات اجتماعی و راه‌های حمایت‌طلبی در اورژانس روانپزشکی مورد بحث قرار گرفت.   برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در نسر بخش رخ    نخستین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی، با حضور پرشور مردم شهر نسر بخش رخ تربت حیدریه از محل مرکز جامع سلامت سهامی تا مزار بزرگ نسر برگزار شد.    این همایش پیاده روی خانوادگی تحت عنوان «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به مناسبت هفته سلامت و با شرکت بیش از ۷۰۰ نفر از اهالی برگزار شد و علاقمندان به ورزش‌های همگانی به همراه خانواده به مدت دو ساعت مسیر سه کیلومتری را پیاده روی و با حضور بر سر قبور شهدا، قبور آنان را غبار روبی کردند.   در پایان این همایش پیاده روی با حضور مسئولان نسر، نفرات برتر انتخاب و با اهدای سه دستگاه دوچرخه و جوایز نقدی، از آنان قدردانی شد.   اشاعه فرهنگ «مصرف آب، نصف» در دبستان اطهر نیشابور   پانزدهمین جشنواره فراگیری نخسین واژه آب در دبستان اطهر نیشابور برگزار شد.   مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهرستان نیشابور گفت: این شرکت با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، اقدام به برپایی پانزدهمین جشنواره فراگیری نخسین واژه آب در مقطع دبستان اطهر این شهر کرد.   جعفر تمیز افزود: بیست و دومین جشن آب با عنوان «پانزدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب» با برگزاری بازی جذاب و مفرح آب پله به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با راهکار‌های صحیح صرفه جویی در مصرف آب برگزار و در آن برنامه‌هایی همچون شعر خوانی، طرح سئوال و بازی تیمی در با حضور ۵۰۰ دانش آموز و معلم انجام شد.   در پایان بازی به دانش آموزان و والدین بسته‌های فرهنگی، آموزشی با موضوع نخستین واژه آب، اهدا شد.   برگزاری کارگاه آموزشی سم، کود و تولید محصول سالم در نیشابور    کارگاه آموزشی مصرف بهینه سم، کود و تولید محصول سالم در اداره جهاد کشاورزی نیشابور برگزار شد.   مدیر جهادکشاورزی نیشابور در جمع سبزی کاران این شهرستان گفت: ما در کشور دچار سوء مصرف سم و کم مصرفی کود و نهاده‌های شیمیایی هستیم و مصرف ما به طور میانگین حدود ۱۶۹ کیلوگرم کود در هکتار است؛ درحالی که این رقم در سایر کشور‌های توسعه یافته دنیا ۳۰۰ کیلوگرم است.   علی مبارکی ضمن تاکید بر برند بودن سبزی و صیفی جات نیشابور خاطر نشان کرد: تولید محصول سالم و صادر کردن آن، ارزش افزوده بیشتری را عاید سبزی کاران خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟