Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:47:57 GMT

ایجاد صنایع فرآوری محصولات خراسان جنوبی در اولویت است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۰۲۰

ایجاد صنایع فرآوری محصولات خراسان جنوبی در اولویت است

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زرین در دفتر استانداری در تهران افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، لازمه تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی و منحصر به‌فرد استان است.

وی گفت: پیاده‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات شاخص خراسان جنوبی، مهمترین راهکار برای ایجاد ارزش افزوده در این محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حجم تولید محصولات راهبردی این استان شامل زرشک، زعفران و عناب تصریح کرد: با وجود این حجم قابل تامل تولید زرشک، زعفران و عناب در استان، عایدات کشاورزان ما از این محصولات بسیار اندک است.

وی تاکید کرد: هدف از سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد کشاورزان از تولیدات‌شان است.

قناعت با اشاره به اهمیت حضور سرمایه‌گذاران در استان خراسان جنوبی، بر تلاش دستگاه‌های متولی و مرتبط در زمینه تسهیل شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

در این دیدار که با حضور سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برگزار شد، پیشنهاد مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زرین درخصوص انتفاع حداکثری استان از محصولات راهبردی مطرح و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری نسبت به بررسی فرآیند اجرای پیشنهاد اقدام کند.

برچسب‌ها صنایع تبدیلی کشاورزی جواد قناعت خراسان جنوبی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری توسعه خاوران با جذب سرمایه‌گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع تبدیلی کشاورزی جواد قناعت صنایع تبدیلی کشاورزی جواد قناعت خراسان جنوبی سرمایه گذاری خراسان جنوبی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این مجموعه پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه محصول پیش بسته بندی را مورد آزمون کمیت قرار داده است که بر این اساس ۱۲۸ درصد تحقق برنامه داشته است.

او افزود: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.

دستورانی اظهار کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی