Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@10:20:10 GMT

تولید دستگاه بلوک‌زنی با یک دهم هزینه نمونه‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۰۲۸

تولید دستگاه بلوک‌زنی با یک دهم هزینه نمونه‌های خارجی

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل طباطبایی مقدم عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی توز ایران با اشاره به این که دستگاه بلوک زنی را در مجموعه صنعتی توز به کمک دانش داخلی ساخته شده است، گفت: بلوک‌زنی به فرآیند ساخت بلوک سیمانی گفته می‌شود. دستگاه‌‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند، دستگاه بلوک‌زنی نام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از دستگاه بلوک‌زنی قادر خواهیم بود بلوک دیواری و سقفی ایجاد کنید. دستگاه بلوک زنی شامل سه بخش اصلی قالب، بدنه و سمباده است.

دستگاه بلوک زنی، کاملا استاندارد و با کیفیت است که کارایی آن 15 درصد بالاتر از ماشین های مشابه اروپایی است.

کنترل تراکم مواد با دستگاه بلوک زنی

کنترل ارتفاع بلوک، حرکت به جلو بعد از هر کورس کاری، کنترل تراکم مواد و شمارشگر تعداد تولید از جمله مزایای ماشین بلوک زنی تولید شده در شرکت توز است. همچنین دستگاه بلوک زنی قابلیت این را دارد تا 1000عدد بلوک دیواری را در هر ساعت تولید کند.

سیستم های کاری دستگاه بلوک زنی هیدرولیک و مکانیک با سیستیم پیشرفته و توان دور زدن توسط چرخ پنجم در انتهای خط گردش درجا تا 360درجه را دارد.

تعداد الکترو موتور در دستگاه بلوک زنی 6عدد شامل یک عدد موتور حرکت 4کیلووات، یک موتور هیدرولیک 5 کیلووات با دور 900 در هر دقیقه و موتور لرزاننده هر کدام 1.1کیلووات با دور 2800 در هر دقیقه است و برق مورد نیاز برای راه اندازی آن 3 فاز 25 آمپر است. همچنین سیستم هیدرولیک دستگاه بلوک زنی متشکل از پمپ پیستونی 15 لیتری 500 بار فشار ساخت توز ایران است.

فشار کاری هیدرولیک دستگاه حداکثر280 بار است و خریداران داخلی می توانند از گارانتی 6 ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله استفاده کنند.

در دستگاه بلوک زنی ابتدا مصالح ساختمانی از جمله سیمان، ماسه و پوکه مخلوط شده با یکدیگر مخلوط می‌شوند. سپس ترکیب ایجاد شده به درون یک سینی ریخته می‌شوند. بعد از آن مواد مخلوط شده را با استفاده از شن‌کش درون قالب ریخته تا فضاهای خالی پر شود.

مرحله بعدی ویبره کردن مواد در دستگاه بلوک زنی است. در این مرحله ویبره دستگاه روشن شده و فضای خالی میان مواد ایجاد می‌ شود. مجددا باید این فضاهای خالی ایجاد شده پر شوند. اقدام بعدی که دستگاه بلوک زنی  انجام می دهد این است که سمبه دستگاه را پایین آورده می شود تا مواد متراکم شوند. در آخرین مرحله نیز قالب از دستگاه خارج می شود.

یک دهم نمونه خارجی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه بلوک زنی ایرانی یک دهم نمونه خارجی قیمت دارد، توضیح داد: در شرکت توز حدود 20 فرصت شغلی ایجاد شده است و پیش بینی می شود اگر صنعت ساختمان سازی در کشور رونق پیدا کند تا 2 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با استفاده از دستگاه بلوک‌زنی توز رقم خورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه بلوک زنی بلوک زنی خبرخوب دستگاه بلوک زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده جهت از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب می‌باشد که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.

او افزود:کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه می‌باشند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب جهت استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ نمودیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.  

آقای پرشی می‌گوید:  هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل طبق مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند که این امر سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات