Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سال‌هاست در خیابان جمهوری واقع در منطقه ۱۱ تهران تخلفی از نوع تخلف مجتمع تجاری پالادیوم به چشم می‌خورد. موضوع احداث پل بین دو ساختمان برای تسهیل در تردد و رفت‌و‌آمد افراد، بحث امروز و فردا نیست.

در خیابان جمهوری کوچه‌ای به نام «یغما» وجود دارد که با تعرض به حریم عمومی و احداث پل، بین دو ساختمان، حق عمومی شهروندی را نادیده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پل بین دو ساختمان دولتی احداث شده است. سمت راست، ساختمان شرکت بازرگانی که اکنون به مالکیت شرکت سونی درآمده و سمت چپ ساختمان شرکت نفت است.

اهالی محل می‌گویند که احداث پل بین این دو ساختمان به زمان قبل انقلاب بر می‌گردد. دهه ۴۰ یا ۵۰ بود که شرکت نفت بدون کسب اجازه و اخذ پروانه نسبت به احداث آن اقدام کرد تا کارکنانش برای رفت‌و‌آمد به ساختمان مجاور با مشکل رو به رو نشوند. از آنجایی که ساختمان مجاور شرکت نفت هم به این ارگان دولتی مرتبط بود، این پل بین این دو ساختمان جا گرفت. به مرور شرکت نفت جای خود را به شرکت بازرگانی داد و هنوز این پل بین دو ساختمان پا برجا بود.

اکنون ساختمان شرکت بازرگانی جای خود را به شرکت سونی داده و به دلیل اتصال بین شرکت سونی با شرکت نفت، راه‌های ارتباطی این پل از داخل مسدود شده است اما همچنان بین پل، این دو ساختمان به چشم می‌خورد.

اداره شهرسازی ناحیه یک منطقه ۱۱ شهرداری می‌گوید که مالک در همان دهه ۴۰ نسبت به اخذ پایانکار اقدام کرده و احداث پل در آن زمان قانونی بوده است اما وکیل مالکِ زمینی که شرکت نفت در آن مستقر است، می‌گوید: قبل از انقلاب، احداث پل بین این دو ساختمان، بدون هیچ حساب و کتابی زده شد.

به گفته او شهرداری طی این سال‌ها برای حل این معضل ورود نکرده است.

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا درباره جزئیات این پرونده اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

عباسی درباره تخلفات ساختمانی و اخذ پایانکار می‌گوید که ساختمان‌هایی که در گذشته ساخته شدند و به هر دلیلی پروانه ساختمانی نداشتند باید نسبت به اخذ پایانکار اقدام کنند.

شهرداری منطقه ۱۱ در پاسخ به این وضعیت ابتدا از موضوع این تخلف اظهار بی‌اطلاعی کرد و سپس موضوع را به سخنگوی شهرداری تهران ارجاع داد.

یک ماه پیش پل اتصال پاساژ پالادیوم به پارکینگ آن، به دلیل عبور از معبر عمومی با رای کمکیسیون ماده ۱۰۰ تخریب شد.

بعد تخریب این پل، اقراریان عضو شورای شهر تهران گفته بود: تجربه تخریب این پل نشان داد که اولویت شهرداری تهران افرادی هستند که فکر می‌کنند به دلیل برخورداری از رانت‌های قدرت و ثروت، در حاشیه امن قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت نفت تخلفات ساختمانی پالادیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

کمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری یکی از مطالبات دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

او ادامه داد: در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی‌ها پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه از مذاکره با خیر کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه‌ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی پس از تحویل زمین هستند.

پروانه رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود طی یک تا ۲ سال آینده بتوانیم کتابخانه‌هایی شایسته در مناطق مختلف شهر اردبیل افتتاح کنیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استاندارد‌های فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) می‌باشد و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

در این جلسه مقرر شد تا در خصوص تامین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه‌های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران