Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور کشورمان در روز ارتش مبنی بر پاسخ جدی به کوچک‌ترین تحرک صهیونیست‌ها گفت: صحبت‌های سیدابراهیم رئیسی در روز ارتش، پیام بسیار مهمی برای رژیم‌صهیونیستی و کشورهای منطقه به همراه داشت. این‌که رژیم‌صهیونیستی اگر بخواهد دست به یک اقدام امنیتی علیه ایران بزند، ایران طبیعتا پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاید نخستین پیام هشدار بالاترین مرجع اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور باشد. چراکه این صحبت هشدارآمیز پس از سلسله تلاش‌هایی که از سوی رژیم‌صهیونیستی، آمریکا و برخی رژیم‌های مرتجع عرب برای تشکیل یک ناتوی عبری_عربی صورت می‌گیرد، انجام شد.

وی با اشاره به شرایط جدید منطقه ادامه داد: باید توجه داشت در حال حاضر منطقه شرایط جدیدی دارد و انتفاضه تازه‌ای که در مسجدالاقصی آغاز شده، سازوکارهای جدیدی را مورد توجه قرار داده است. ملت فلسطین تلاش کردند به نشست اخیر نقب بین وزاری خارجی چهار کشور عربی مصر، مغرب، امارات و بحرین با وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی و آمریکا در صحرای نقب برای تشکیل ناتوی عبری- عربی علیه ایران پاسخ دهند.

هانی‌زاده رویکرد و پاسخ مردم فلسطین را امنیتی ارزیابی و بیان کرد: پاسخ مردم فلسطین با انجام یک سلسله عملیات شهادت‌طلبانه شکل گرفت و در حال حاضر انتفاضه خونینی در مسجدالاقصی در کرانه غربی و نوار غربی غزه آغاز شده که به شکست طرح شکل‌گیری ناتوی عبری- عربی منجر خواهد شد. بنابراین پیامی که رئیس‌جمهور کشورمان دادند در حقیقت پیام بسیار مهم و هشدارآمیزی است که آن را باید آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی که با اسرائیل رابطه برقرار کردند، رمزگشایی کنند. ایران به طور جدی نسبت به هر حرکتی که علیه امنیتش باشد، واکنش نشان خواهد داد.

این کارشناس منطقه، هشدارهای رئیس‌جمهور ایران را با تحولات و درگیری‌های اخیر فلسلطین و رژیم‌صهیونیستی مرتبط دانست و تصریح کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور هم به حملات وحشیانه ارتش رژیم‌صهیونیستی در مسجدالاقصی به نمازگزاران فلسطینی مرتبط است و هم به تلاش رژیم‌صهیونیستی و برخی کشورهای عربی برای تشکیل ناتوی عبری_عربی. همچنین باید توجه داشت آقای رئیسی معمولا کمتر در ارتباط با مسائل جهان و منطقه چنین موضعگیری هشدارآمیزی انجام می‌دهند و این موضوع نشان می‌دهد شکل‌گیری یک ناتوی عبری_عربی علیه محور مقاومت، به طور جدی، خط‌قرمز ایران است. ضمن این‌که ایران ابزارهایی در دست دارد که می‌تواند از شکل‌گیری این مجموعه جلوگیری کند.

هانی‌زاده همچنین در تحلیل ارتباط برخی کشورهای عربی منطقه اسرائیل خاطرنشان کرد: متاسفانه رژیم‌های ورشکسته سیاسی و مرتجع عربی اخیرا بدون هیچ‌گونه توجیه قابل قبولی با رژیم‌صهیونیستی رابطه برقرار کرده‌اند. این مسأله نشان می‌دهد ملت فلسطین اکنون چشمداشتی از رژیم‌های عرب برای حمایت از خود ندارند و سازوکارهای داخلی در مقابل رژیم‌صهیونیستی تعریف خواهد شد. آنان در واقع به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم‌های عربی و حتی اتحادیه عرب به عنوان نهاد و چتر حمایتی ملت فلسطین، در برابر کشتار در مسجدالاقصی سکوت اختیار می‌کنند و ایران تنها کشوری است که به این ملت کمک می‌کند.

این تحلیلگر بین‌الملل همچنین درباره علت واکنش گسترده و سریع رسانه‌های خارجی به مواضع هشدارآمیز رئیس‌جمهور ایران علیه رژیم‌صهیونیستی اذعان کرد: این نخستین‌بار است که آقای رئیسی با این لحن و ادبیات و آن هم در روز رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران این‌چنین موضعگیری می‌کند. مفهوم این موضعگیری یک اقدام و واکنش جدی از سوی بالاترین مقام اجرایی ایران است و این هشدار، پیام بسیار مهمی برای جامعه جهانی دارد. درضمن  این موضعگیری در روز ارتش و رژه نیروهای مسلح، یک پیام سیاسی و نظامی را می‌رساند.

هانی‌زاده درباره وضعیت فعلی اراضی اشغالی گفت: در حال حاضر شرایط اراضی اشغالی با توجه به انتفاضه‌ای که شروع شده کاملا امنیتی بوده و این برای نخستین‌بار است که در طول ۱۰سال گذشته ارتش رژیم‌صهیونیستی به حالت آماده‌باش صددرصد درآمده است. در واقع در آستانه روز جهانی قدس، انتفاضه جدیدی از سوی مردم فلسطین شروع شده است. عملیات شهادت‌طلبانه‌ای که به صورت زنجیره‌ای طی دو هفته اخیر در حساس‌ترین مناطق امنیتی رژیم‌صهیونیستی شکل گرفته، نشان می‌دهد انتفاضه جدید علیه رژیم‌صهیونیستی، کاملا امنیتی و نظامی است. رئیس ستاد ارتش رژیم‌صهیونیستی هم اعلام کرده حرکت کردن در خیابان‌های تل‌آویو بسیار مشکل شده است.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بین الملل ایران ناتوی عبری عربی رژیم صهیونیستی ناتوی عبری عربی رئیس جمهور هانی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

رسانه‌های عبری رژیم اسرائیل در گزارش‌های خود از عملکرد یحیی سنوار، رئیس حماس در غزه، نوشتند که او روز به روز به عنوان قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شناخته می‌شود و محبوبیت او در نزد افکار بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل در ارزیابی خود از جنگ نوار غزه و مقاومت گرو‌ه‌های فلسطین در این مدت، گزارش دادند: یحیی سنوار، رئیس حماس در نوار غزه در چشم کشورهای عربی و اسلامی به قهرمان تبدیل شده است.

به گفته این رسانه‌ها، یحیی السنوار، در بین افکار عمومی بین‌المللی روز به روز محبوبیت پیدا می‌کند و او، این افکار عمومی را به عنوان نمونه‌ای که در تحقیر تکبر غربی موفق شده، «درو می‌کند».

تصویر سنوار در مرکز تل‌آویو اشغالی

رژیم اسرائیل که این روزها از دودستگی روزافزون نظامی و سیاسی سران خود رنج می‌برد، برای التیام این دودستگی دست به پروپاگاندا زده و تصویر یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه را بر روی بنرها و بیلبوردهای بزرگ نصب کرده و نوشته است: چه کسی از این دودستگی استفاده می‌کند؟

رژیم اسرائیل یحیی سنوار را به عنوان طراح و مهندس عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر معرفی می‌کند و برای سر او جایزه تعیین کرده و تلاش کرده است در طول 207 روز جنگ علیه غزه، مخفیگاه او را در میان تونل‌های زیرزمینی مقاومت پیدا کند.

با این حال، سنوار هفته گذشته ارتش رژیم اسرائیل را به چالش کشید و بیرون از تونل‌ها و بر روی زمین و میدان جنگ، با مبارزان و فرماندهان میدانی دیدار کرد که مقامات نظامی صهیونیست این دیدار را تأیید کردند.

تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی