Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:31:22 GMT

دولت «شهباز شریف» سوگند یاد کرد + اعضای کابینه

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۱۶۶

دولت «شهباز شریف» سوگند یاد کرد + اعضای کابینه

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ کابینه «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان امروز با برگزاری مراسم تحلیف در ایوان صدر سوگند یاد کرد.

«صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنا به جای «عارف علوی» رئیس جمهور در مراسم تحلیف اعضای کابینه فدرال شرکت کرد.

اعضای کابینه دولت شهباز شریف شامل 30 وزیر فدرال، 4 وزیر ایالتی و ۳ مشاور است که امروز سوگند وفاداری و خدمت یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس فهرستی که از سوی کابینه منتشر شده سهم حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز شریف از دولت 12 وزیر فدرال، 2 وزیر ایالتی و 2 مشاور، حزب مردم دارای 9 وزیر فدرال، 2 وزیر ایالتی و یک مشاور، حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل‌الرحمان 4 وزیر، حزب متحده قومی 2 وزیر و احزابJWP  BAP و PML-Q هر کدام یک وزیر خواهد بود.

اعضای کابینه عبارتند از خواجه محمد آصف، احسن اقبال، رعنا ثنا الله خان، سردار ایاز صادق، رعنا تنویر حسین، خرم دستگیر، مریم اورنگ زیب، خواجه سعد رفیق، جاوید لطیف، ریاض حسین پیرزاده، مرتضی جاوید عباسی، اعظم نظیر تارر، سید خورشید شاه، سناتور شری رحمان، سید نوید قمر، عبدالقادر پاتل، شازیه ماری، سید مرتضی محمود، ساجد حسین توری، احسان الرحمن مزاری، عبید حسین بایو، اسد محمود، عبدالوصی، تلحام، مفتی عبدالشکور، محمد طلحه محمود، سید امین الحق، سید فیصل سبزواری، محمد اسرار ترین، شاه‌زین بوگتی و چودری طارق بشیر چیما.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مراسم تحلیف کابینه اعضای کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • محمد حسین میثاقی به سیم آخر زد | همه چیز به سن و سال نیست شما بیجا می‌کنی که...
  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند