Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:18:12 GMT

انبار احتکار 85 تن مواد غذایی در مشهد کشف شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۲۰۷

انبار احتکار 85 تن مواد غذایی در مشهد کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی برای شناسایی سودجویان برنامه ریزی ویژه‌ای در دستور کار قرار دادند و بر همین اساس موفق به کشف انبار احتکار ۸۵ تن مواد غذایی در مشهد شدند.

دپوی مشکوک محموله عظیم مواد غذایی توسط فردی در یک سردخانه در حاشیه شهر مشهد بود.

عامل این اقدام قصد دارد محموله عظیم مواد خوراکی که براساس اطلاعات اولیه شامل خرما، خامه، پنیر بود را در فرصتی مناسب راهی بازار کند و نقشه سودجویانه‌ای را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه دستور اعزام فوری یک تیم از مأموران این پلیس تخصصی به جاده قوچان صادر شد. با حضور ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی در محل و بررسی دیگر زوایای مخفی ماجرا مشخص شد محموله عظیم دپوشده در سردخانه، ماه‌ها پیش به محل منتقل و هیچ نوع خروج و توزیعی در بازار نداشته و هدف از این اقدام احتکار کالا است.

پس از بررسی میدانی و نامحسوس تیم پلیسی نتیجه کار به صورت تلفنی به رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گزارش داده شده و هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی برای ورود به سردخانه انجام شد. آخرین مرحله از برخورد با این اقدام سودجویانه هم آغاز شد اما پیش از آن از کارشناسان جهاد کشاورزی مشهد درخواست شد برای اعلام نظر در این زمینه در محل حضور پیدا کنند.

وقتی مأموران وارد سردخانه شدند حجم عظیمی از مواد غذایی نظیر خرما، پنیر، خامه و چند تن میوه که در محل دپو شده بود را مشاهده کردند. وقتی مدارک ورود محموله به سردخانه مورد بررسی قرار گرفت شک مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به یقین تبدیل شد و مهر تاییدی بر بررسی اولیه و میدانی مأموران زد که عدم خروج محموله مذکور از سردخانه را یکی از دلایل احتکار و اقدام سودجویانه می‌دانستند.

کارشناسان جهاد کشاورزی مشهد حجم دقیق محموله احتکار شده در سردخانه مذکور را مشخص کردند و معلوم شد بیش از ۳۸ تن خرما، بیش از ۴۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم خامه، بیش از ۲ و نیم تن پنیر و حدود ۲ و نیم تن انبه در سردخانه نگهداری می‌شود.

در حالی که عامل این اقدام سودجویانه شناسایی شده بود پس از انتقال به مقر پلیس مورد تحقیق قرار گرفت و همراه پرونده‌ای با عنوان اخلال در نظام توزیع و احتکار کالا راهی دادسرا شد.

با اقدام به موقع مأموران پلیس دست این فرد سودجو که قرار بود در ماه مبارک رمضان با گران‌فروشی طراحی شده چند برابر سود نامشروع کسب کند رو و حالا به جای کسب منافع مادی نامشروع باید طعم زندان را بچشد.

همچنین با دستور مقام قضایی سردخانه پلمب شد تا محموله کشف شده تعیین تکلیف شود.

کد خبر 5470736

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد احتکار پلیس امنیت اقتصادی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد روز ارتش هفته هنر انقلاب اسلامی ایلام امام حسن مجتبی ع 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • کشف ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی