Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آماری که از وضعیت سرعت اینترنت جهانی در ماه آوریل اعلام شده، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل به ۲۴.۹۰ و اینترنت ثابت ۹.۹۵ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده است؛ رتبه ایران در اینترنت ثابت در جایگاه ۱۴۵ ثابت مانده و در اینترنت سیار به ۸۰ رسیده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست، بنابر آخرین گزارشی که سایت «اسپید تست» منتشر کرده است رتبه ایران در اینترنت سیار ۶ رتبه صعود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این در حالی است که در ماه گذشته رتبه ایران با چند پله سقوط به عدد ۸۰ رسیده بود.

به این ترتیب رتبه اینترنت همراه در کشور به ۷۴ و رتبه اینترنت ثابت ۱۴۵ رسید.

بنابر آمار این سایت سرعت آپلود در اینترنت ثابت به عدد ۱.۱۰، سرعت دانلود ۹.۹۵ و تاخیر (لیتنسی) به ۳۰ میلی ثانیه و همچنین سرعت دانلود اینترنت در اینترنت سیار به ۲۴.۹۰، سرعت آپلود ۹.۳۹ و تاخیر به ۳۳ میلی ثانیه رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیست، «عیسی زارع‌پور» درگفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره سرعت اینترنت گفت: در ماه‌های قبل در حوزه اینترنت سیار، سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه را نیز تجربه کرده‌ایم. از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) تا مارچ ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) رتبه ایران از ۷۹ به ۷۷ رسیده است و در این فاصله زمانی حتی به رتبه ۷۰ نیز دست پیدا کردیم. بهترین رتبه‌ها (۷۰-۷۳) را در یک سال گذشته و در دولت سیزدهم داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: ما حتی در ماه‌های قبل در حوزه اینترنت سیار، سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه را نیز تجربه کرده‌ایم. از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) تا مارچ ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) رتبه ایران از ۷۹ به ۷۷ رسیده است و در این فاصله زمانی حتی به رتبه ۷۰  نیز دست پیدا کردیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اینترنت ، عیسی زارع پور ، ارتباطات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اینترنت عیسی زارع پور ارتباطات اینترنت ثابت اینترنت سیار رتبه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ‌یک / یک پنالتی برای لمس صعود و سقوط!

به گزارش "ورزش‌سه"، یکی از دیدارهای حساس و سرنوشت‌ساز هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ دسته اول مصاف خیبر و شهرداری آستارا در ورزشگاه لر آره‌نا بود که این مسابقه در پایان با برتری یک بر صفر شاگردان رضا مهاجری تمام شد.

این مسابقه به دلیل شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی بسیار حساس و نفس‌گیر آغاز شد و در طول مسابقه هم همین حساسیت سبب شد تا شاهد بازی زیبایی از سوی دو تیم نباشیم، اما در پایان به هر ترتیبی که بود شاگردان رضا مهاجری موفق شدند با پنالتی‌ای که توسط مهرداد قنبری در دقیقه 39 به تور دروازه رسید، 3 امتیاز را به نام خودشان بزنند.

این شکست سبب شد تا خیبر خرم آباد 67 امتیازی شود و با اختلاف 4 امتیازی نسبت به تیم دوم که چادرملوی اردکان است، رتبه اول را در فاصله 4 هفته مانده تا پایان مسابقات به نام خود بزند.

در سوی دیگر وضعیت شهرداری آستارا با توجه به تساوی داماش در مسجد سلیمان بغرنج‌تر از گذشته شد. با تساوی داماش شاگردان نظرمحمدی 24 امتیازی شدند و حالا فقط با اختلاف یک گل است که آبی پوشان گیلانی در رتبه شانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • لیگ‌یک / یک پنالتی برای لمس صعود و سقوط!
  • وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!
  • شما نظر بدهید / با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟
  • شما نظر بدهید / آیا با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت موافقید؟
  • استقرار ۲۷۹ شعبه اخذ رای در شمیرانات پیش بینی شده است
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • آموزش: چند نکته برای افزایش سرعت اینترنت
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۲ حوزه منتظر روز جمعه
  • کمتر از ۳ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد