Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد رنگین پوستان و جوامع کم درآمد آمریکا بیش از سایر بخش های جامعه در معرض خطر آفت کش ها و سموم شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی قرار دارند.

براساس گزارش این روزنامه انگلیسی، در این پژوهش جدید استدلال شده است که نزدیک به ۹۰ درصد از آفت کش ها در آمریکا در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیش از ۸۳ درصد کشاورزان را که اسپانیایی تبار هستند آسیب پذیرتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رابرت بولارد» یکی از نویسندگان پژوهش مزبور و مدیر مرکز "عدالت زیست محیطی و آب و هوایی بولارد" در دانشگاه تگزاس جنوبی گفت: کارگران بخش کشاورزی به نوعی بی اهمیت شمرده می شوند و مطالعات در این بخش حاکی از نوعی نادیده انگاری نظام مند به سلامت و ایمنی کارگران بخش کشاورزی است.

در این پژوهش که از داده های "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری"(CDC) و "سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا"(EPA) و تحقیقات موجود در مورد آفت‌کش‌ها استفاده شده، بی‌عدالتی‌های نظام مند، شکاف‌ در مقررات موجود و حمایت ناچیز از کارگران مزرعه‌ را نشان می دهد و حاکی از قرار گرفتن کشاورزان عمدتا رنگین پوست این بخش در معرض آفت‌کش‌ها است.

گاردین در ادامه با اشاره به پژوهش دیگر انجام شده نوشت: ۱۲ مورد از ۱۴ علامت قرارگیری در معرض آفت کش های مضر که در ۲۰ سال گذشته ردیابی شده اند، حاکی از پنج برابر بودن مقدار این مواد مضر در خون و ادرار رنگین پوستان نسبت به سفیدپوستان آمریکایی است.  

«ناتان دانلی» مدیر علوم بهداشت محیطی در مرکز تنوع زیستی و یکی از نویسندگان این گزارش گفت: قوانین و اقدامات نظارتی که ما در حال حاضر داریم عامل تداوم این موضوع است.

«جینی اکونوموس» هماهنگ‌کننده پروژه ایمنی آفت‌کش‌ها و بهداشت محیطی در انجمن کشاورزان فلوریدا، نیز در این خصوص توضیح داد: ما باید از شر این آفت‌کش‌ها خلاص شویم و جایگزین‌ هایی پیدا کنیم. آنها نه تنها کشاورزان را مسموم می‌کنند، بلکه در آب‌های زیرزمینی، غذا و خاک هم نفوذ کرده اند.

به عقیده کارشناسان جوامع مستقر در حواشی شهرها، چه به دلیل نزدیکی به کارخانجات تولید آفت کش و چه به دلیل استفاده آنها در منازل، در خطر بیشتر این سموم قرار دارند.

در ایالت های کالیفرنیا، لوئیزیانا، جورجیا، کارولینای جنوبی، تنسی، آرکانزاس و میسوری، رنگین پوستان حدود ۳۸ درصد از جامعه را تشکیل می دهند و از میان این ۳۸ درصد، بیش از ۶۳ درصد افراد در فاصله یک مایلی یکی از ۳۱ تاسیسات آفت کش زندگی می کنند که سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا از ماه نوامبر، آن را نقض فاحش قوانین زیست محیطی اعلام کرد.

نتایج پژوهش اخیر همچنین حاکی از تاثیرات منفی آفت کش ها بر روی رشد کودکان و ناتوانی ها در یادگیری و سایر مشکلات رفتاری است.

در ماه نوامبر، «سناتور کوری بوکر» از ایالت نیوجرسی قانون حافظت از کودکان آمریکا در برابر آفت کش‌ها را معرفی کرد که برخی از مضرترین آفت‌کش‌ها را که در اتحادیه اروپا ممنوع و در کانادا به میزان قابل توجهی محدود شده‌اند، ممنوع می‌کرد.

اما در پی ارائه این لایحه، بیش از ۳۵۰ سازمانی که از این آفت کش ها استفاده می کنند، از جمله گروه های کشاورزی و انجمن های گلف، نامه ای را در مخالفت با این لایحه به کنگره ارسال کردند.

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا کشاورزی ایالات متحده آمریکا بیماری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا کشاورزی ایالات متحده آمریکا جامعه سیاه پوستان آمریکا کشاورزی ایالات متحده آمریکا بیماری رنگین پوستان آفت کش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام از مبارزه بیولوژیک در مزارع دیم استان با آفات خبر داد.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و عرضه محصول سالم و عاری از بقایای سموم و به منظور کاهش خسارت کرم پیله‌خوار به عنوان یکی از آفات مهم و خسارت زای نخود، رهاسازی زنبور پارازیتویید براکون در مزارع نخود شهرستان بدره آغاز شده است. 

ناظر استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای ایلام گفت: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید در دیم زارها و تأمین بخشی از اعتبار کنترل بیولوژیک عوامل خسارت‌زای نخود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نخود استان تحت پوشش این نوع مبارزه قرار گیرد. 
داودی‌نصر افزود: اجرای کنترل بیولوژیک یکی از مولفه‌های اصلی مبارزه تلفیقی آفات برای کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه نهاده‌ها و تولید محصول سالم است و توسعه آن در دستور کار طرح ملی و مشترک جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید