Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:09:45 GMT

افزایش ۳.۷ درصدی آمار ازدواج در همدان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۵۷۶

افزایش ۳.۷ درصدی آمار ازدواج در همدان

اسد حسن‌زاده زورمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از افزیش ۳.۷ درصدی آمار ازدواج در استان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۸۱ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید و این نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲ هزار و ۵۱۹ مورد بود، ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۳۶ واقعه ازدواج در سطح استان به ثبت رسیده و واقعه طلاق نیز کاهش داشته است گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۹ مورد طلاق به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳ هزار و ۹۶۸ مورد، چهار درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیـرکل ثبت احوال همدان به کاهش آمار ولادت در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۶ مورد ولادت در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۳ هزار ۴۵۹ مورد بود، ۱.۸ درصد کاهش یافته که به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۶۳ نوزاد و طی هر ساعت سه نوزاد در سطح استان متولد شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ولادت‌های ثبت شده تعداد ۴۰۶ مورد دوقلو بود که حدود ۱.۸ درصد از ولادت‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: در این مدت ۱۹ مورد سه قلوزایی در سطح استان به ثبت رسیده است.

حسن زاده با بیان اینکه بالاترین نام انتخابی یا همان فراوانی نام در گروه پسران امیرعلی، علی، آریا، امیرحسین و حسین و در گروه دختران فاطمه، رستا، زهرا، آوا و آیلین بوده است گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۷۸ مورد وفات در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد افزایش داشته که به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۴۰ فوت و طی هر ساعت دو مورد وفات ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند یک‌میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۸۴ مورد درخواست اخذ شده که معادل ۹۶.۸ درصد از جمعیت واجد شرایط استان را شامل می‌شود افزود: از این تعداد بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار کارت تحویل داده شده و مابقی نیز به صورت سه شیفت در دست چاپ و توزیع است.

مدیـرکل ثبت احوال استان همدان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم حداکثر تا پایان نیمه اول سال تمام درخواست‌ها پاسخ و کارت‌ها چاپ و تحویل داده شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار کارت آماده تحویل در ادارات و دفاتر پیشخوان وجود دارد که پیامک اطلاع رسانی برای صاحبین آنها ارسال شده است گفت: افراد به محض دریافت پیامک شخصاً به آدرس‌های اعلام شده در متن پیامک مراجعه و نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیـرکل ثبت احوال استان همدان کارت ملی هوشمند افزایش آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل استان به ثبت رسید سال گذشته ۷ درصد ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴